19:23 1396/10/30

به گزارش مفتاح، محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان، بعد ازگذشت  79 روز کاری در استانداری اصفهان، امروز به میان خبرنگاران آمد. وی در ابتدای نشست به انجام مطالعاتی برای شناسایی اولویت‌های اول اصفهان اشاره داشت وگفت: اولویت‌های اساسی استان در مطالعاتی که انجام دادم مساله آب، اشتغال وکار و محیط زیست است البته مسائل مهم دیگری در استان اصفهان وجود دارد که از اهمیت کمتری برخوردار نیست، اما در اولویت‌ها این موضوعات در درجه اول قرار گرفته است.

 مهرعلیزاده در تاکید بر این نکته که، من آمده ام تا با کمک همه مشکلات را حل کنم، گفت: من با شعار کارکارکار، آمده ام و هیچ چیز جز کار برای خدا اهمیت ندارد.  اگر جریانات فکری، گروههای مختلف سیاسی همه  در مسیر کار برای مردم قراربگیرند؛ خوش آمدند، اما اگر هر جریان وتفکری برای غیر از این  آمده  نتیجه ای ندارد. ما باید بری رضای خدا وکار برای مردم قدم بر می‌داریم.

وی در ادامه با تاکید بر توسعه علمی وسیاسی و توجه به کار و تولید گفت: تولید واشتغال وامکانات باعث تعالی جامعه است.

استاندار در ادامه به مساله آب و احیا زاینده رود اشاره داشت و با اشاره به کمی بارش وکمبود منابع آبی در استان اصفهان، برتوجه به برنامه ریزی برای هر شرایطی تاکید کرد.  

بنا به گفته وی، ورودی زاینده رود نسبت به 50 سال پیش نصف شده و امروز این میزان به 900 میلیون متر مکعبرسیده که افزایش جمعیت وتنوع مصرف هم باید به آن اضافه کرد وبرای ابن موضوع باید برنامه ریزی کرد.

وی با اشاره به تلاش های استاندار سابق اصفهان در خصوص احیا زاینده تاکید کرد: باید کارهای زیادی انجام بشود. البته این به آن معنا نیست که کار انجام نشده و استاندار سابق کارشناس آب بودند و وبه مسائل مسلط بودند، اما  در ادامه کار نکرده زیاد داریم .

وی با اشاره به اینکه یک سوم وقتش را برای احیا زاینده رود اختصاص داده ومهمترین مساله را زاینده رود عنوان کرد وافزود: ضروری ترین کاربرای زاینده رود، ایجاد وراه اندازی هر چه سریعتر سد تونل سوم است. تا کنون تنها 23 درصد کار پیشرفته است وکار متوقف شده است.

وی به تلاش هایش برای دریافت بودجه از سازمان برنامه و بودجه و رایزنی با کمیسیون تلفیق برای دریافت بودجه اشاره داشت وگفت: ماهها در راهروهای سازمان بودجه برای گرفتن بودجه تلاش کردیم وموفق شدیم، 288 میلیارد تومان بودجه برای ساخت سد در چهار سال دریافت کنیم. 74 میلیارد هم به عنوان بودجه نقدی برای کل سد درخواست کردیم تا بتوانیم به صورت شبانه روزی برای تکمیل سد اقدام کنیم.

مهر علیزاده در ادامه به  ساماندهی مسیر رودخانه وجلوگیری از هدررفت آب وصرفه جویی اشاره داشت وگفت: برای مصرف بهینه اب باید برنامه ریزی کنیم.   327 میلیون متر مکعب آب در اصفهان مصرف می شود. این در حالی است که  کمتر از ده درصد سال گذشته بارندگی داشتیم و نزدیک  به90 درصد کاهش بارش داشتیم که باید در زمینه صرفه جویی اقدامات خوبی داشته باشیم.تغییر الگوی کشت و نوع مصرف آب در صنایع کشاورزی وشرب باید مورد توجه قرار بگیرد.  

مساله اشتغال اولویت بعدی استان بود که استاندار به ان اشاره داشت و گفت: جلسات منظم با 120 سرمایه گذار در اصفهان داشتیم و با آنها صحبت کردیم. صحبت هایی برای ایجاد اشتغال زود بازده که البته پایدار نیست ولی در کوتاه مدت جواب می دهد. اما بنده معتقدم باید برای اشتغال بلند مدت و و پایدار هم برنامه ریزی کنیم. از سرمایه گذاران دعوت کردیم. طرح های بزرگی برای استان اصفهان در حال برنامه ریزی است که مشکل اشتغال را تا حدودی کاهش می دهد.

نظم در مدیریت یکی از اصول مدیریت است

وی در ادامه بر وجود نظم در مدیدیت تاکید کرد وگفت: هرچه بیشتر انظباط مدیریتی بیشتر باشد، کارها بهتر پیش می رود. چه بسا مدیران دلسوزی هم وجود داشته باشند اما اگر منظم نباشند کارهایشان موثر نیست.  بنده در استانداری مکلف هستم. نظم انظباط و دقت و آنچه مصوب می شود برای کاغذ نیست و مصوبات باید اجرا شود ونظم در مدیریت یکی از اصول مدیریت است. ما در استانداری مرتب یادآوری می کنیم.

وی با تاکید برا اینکه استان اصفهان یک استان پیشرو است گفت: استان اصفهان به دلیل بالا بودن ظرفیتش، یکی از استان های مطرح خواهد شد واین استان لیاقت الگو بودن را دارد.

استاندار اصفهان بر توجه به بخش خصوصی و تکیه بر اقتصاد بدون نفت، تاکید کرد وگفت: د ر شرایط جدید اقتصادی باید برویم به سوی تکیه بر علم خودمان. هیچ راهی جز فعال شدن بخش خصوصی و ایجاد درآمد و افزایش درآمد مالیاتی برای دولت نداریم. به کارگیری سرمایه خوابیده؛ که در صورت استفاده نشدن موجب فساد در اقتصاد است،  یک معادله بردبرد  است.

توازن توسعه در استان باید مود توجه قرار بگیرد

توجه به توزیع متوازن امکانات و توسعه در استان اصفهان نکته دیگری بود که استاندار به اشاره داشت وادامه داد : 54 درصد امکانات در اصفهان است و ما باقی امکانات در سایر شهرستان ها پخش شده است که توزیع نامتوازن توسعه را سبب شده است واین موضوع باعث گرایش بیشتر افراد به شهر اصفهان خواهد بود . برای توسعه متوازن باید اقدامات موثری انجام داد.

مهر علیزاده در ادامه در پاسخ به سوالات خبرنگاران در باره تونل بهشت آباد گفت: یکی از پروژه های دراز مدت همین تونل بهشت آباد است. یکی از اساسی ترین کارها توجه به ایجاد سد تونل سوم کوهرنگ بوده است، اما تونل بهشت آباد هم مطالعه شده است و استفاده از ظرفیت این تونل هم مدنظر خواهد بود.

وی در ادامه در باره توصیه به باشگاه فولاد مبارکه در خصوص گرفتن نتایج ضعیف باشگاه سپاهان و استعفای مدیر عامل این مجموعه، این تصمیم را دخالت سیاست در ورزش ندانست وگفت: استاندار مقام عالی دولت در استان است. آنچه حق مردم است را ما مطالبه می کنیم وما نمی توانیم در استانداری بگوییم به ما ربطی ندارد. یک تیم مثل سپاهان با سابقه طولانی با روان وروح جامع  سرو کار دارد و ما در همه حوزه ها مسئولیت داریم. توصیه ما فقط در باره بازنگری در مجموعه بود. این توصیه دخالت سیاست در ورزش نیست.

وی در باره طرح نه ماده ای آب و سطح روابط با استان چهار محال وبختیاری و قومی عمل کردن در استانداری این استان در سنوات گذشته گفت: استاندار شهرکرد هم عوض شده اند و تعصب قومیتی ندارند وبا هم تعاملات خوبی داشته ایم. مشکت را در سطح مدیریتی حل کنیم. در طرحی پیش بینی شده بود که میزان آب چه مقدار است و چقدر سهم هر استان می شود. در جلسه شورای عالی آب که جلسه دوم آن فردا تشکیل می شود این مسائل به صورت مشخص بحث خواهد شد تا میزان مصرف مشخص بشود.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار مفتاح، در باره اجرایی نشدن طرح نه ماده ای آب و تخطی استان های همجواردر استفاده از سهمیه و نادیده گرفتن حق آبه کشاورزان اصفهان و مقایسه طرح نه ماده ای وتونل سوم پاسخ مشخصی نداد وگفت: سایر استان ها هم باید رعایت کنند و میزان آب کاهش داشته است.

وی در مورد قول استاندار سابق مبنی بر باز شدن آب راینده رود برای کشاورزی گفت: باران نیامده تا آبی برای باز شدن باشد.

همه باید کاسه بودجه را پر کنیم

وی در ادامه در خصوص پرداخت مالیات قابل قبول در اصفهان  ودریافت ناچیز بودجه گفت: نمی توانیم بگوییم ما مالیات بیشتری می دهیم و سهم خواهی بیشتری داشته باشیم. ما همه باید کاسه خزانه را پر کنیم وسهم اصفهان از مالیات تبعیض نیست. بسیاری از صنایع مهم در اصفهان است، بنابراین مالیات بیشتری باید پرداخت کنند.

وی در ادامه از دریافت 15 میلیارد تومان بودجه برای افتتاح فاز اول موزه دفاع مقدس گفت وافزود: این پروژه یکی از پروژه های طولانی در استان اصفهان است. امیدورایم که دیگر از این پروژه های طولانی مدت در استان نداشته باشیم.

وی همچنین در خصوص  انتصابات صورت گرفته از جانب وی وانتخاب دو مدیر تهرانی در استانداری صفهان گفت: ما برای اینکه مسائل ملی را در استان باز کنیم، نیاز به مدیران ملی داریم. من محتاط نیستم ودر این استان هم نباید جانب احتیاط را رعایت کرد. باید تفکر ملی حاکم باشد و برای این موضوع مدیر ملی نیاز داریم.

وی با تاکید بر دوری از جناح بندی وسیاسی بازی و قبول نکردن فشار برای انتصابلات گفت: البته افرادی که مخالف دولت بودند وبرای دولت شمشیر از رو بستند و همسو با دولت نبودند نمی توانند در دولت جایی داشته بانشدو حق طبیعی دولت است.  

وی در ادامه از تکمیل پروژه های نیمه تمام گفت واز تخصیص 70 میلیارد تومان برای خرید اراضی ارتش برای تکمیل فرودگاه خبر داد وگفت: پول برای آزاد سازی زمین ها تامین شده است. این اعتبار از محل سود سهام و مالیات تامین شده است و قرار است ایران ایر ثابت در اصفهان راه اندازی کنیم.

استاندار صحبت در باره اختشاشات اخیر اصفهان وارائه آمار در این خصوص را به فرصت دیگری سپرد وگفت: بعد از فروکش کردن این مسائل تحلیل این موضوع را در دست خواهیم داشت.

 مهرعلیزاده وجود اعتصاب های فراوان در اصفهان را نتیجه شنیده نشدن صحبت این افراد دانست وگفت: چون حرف ها شنیده نشده ومشکلات به موقع حل نشده است این میزان اعتصاب داریم.  در مورد بازنشستگان فولاد ما به مدیر فشار اوردیم واز او خواستیم تا برای دادن بدهی بازنشستگان از بانک قرض گرفت. مدیر موظف است در قبال مسئولیت پاسخگو باشد.

مطالب پیشنهادی