12:30 1396/10/27

به گزارش مفتاح، نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: چه کسی پاسخگوی صدها میلیون دلاری است که در نتیجه بی‌تدبیری وزارت نفت و شکایت کشور ترکیه به این کشور دارد پرداخت می‌شود و همین ماجرای تاسف‌بار با ترکمنستان نیز در حال تکرار است.

علاءالدین بروجردی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (27 دی 96) گفت: عروج جانکاه ارواح دریادلان کشتی ایرانی در میان شعله‌های آتش و دود غم جانکاهی است بر قلوب همه ایرانیان و بنده این مصیبت بزرگ را به خانواده های محترم آنها تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای آنها صبر جمیل و اجر جزیل خواستارم.

وی افزود: اقدام نابخردانه رئیس‌جمهور آمریکا را در تجاوز به حریم قدس شریف و اعلام آن به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و همچنین بی‌حرمتی سفیهانه و نابخردانه وی به جامعه جهانی سیاه پوستان را به شدت محکوم می‌کنم. رئیس‌جمهور آمریکا باید بداند که اینگونه اقدامات بر نفرت جامعه جهانی از آمریکا خواهد افزود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: در زنجیره بلند موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه اقتدار ملی در ابعاد راهبردی و نظامی و در داخل و خارج کشور حلقه ضعیفی به نام اقتصاد وجود دارد که مهمترین وظیفه قوای سه‌گانه تقویت این حرکت و مبارزه با غول رکود و بیکاری است.

بروجردی اضافه کرد: به راستی چرا در کشوری که بیشترین نفت و گاز دنیا را در اختیار دارد باید وضعیت اینگونه باشد و این سؤال بسیار مهمی است که همه در برابر آن مسئولیم.

وی افزود: چرا به نسخه شفابخش اقتصاد مقاومتی با دقت و به درستی و جدیت عمل نمی‌شود. امروز تولید در کشور ما یا عاشق می‌خواهد یا دیوانه.چگونه ممکن است با تسهیلات بالای 20 درصد که عملا به 30 درصد می‌رسد چرخه تولید فعال باشد و مشکل بیکاری کاهش یابد. کدام محصول داخلی سودی بیش از 20 درصد دارد و همه درآمد آن باید تحویل سیستم بیمار بانکی کشور شود.که امروز یکی از بزرگترین معضلات چرخه اقتصاد کشور است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس اضافه کرد: اگر در کشورهایی مانند آلمان و ژاپن پس از جنگ جهانی رونق صورت گرفت معلول عمل به دستور اسلام در حوزه اقتصاد بود و بهره تسهیلات آنها 2 تا  3 درصد بود و امروز ما با 10 برابر این مبلغ چگونه انتظار داریم که تولید کنندگان در عرصه صنعت به روی سیاه ننشینند.

وی افزود:‌ما امروز نیازمند یک انقلاب در عرصه اقتصاد و سیستم بانکی کشور هستیم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس اظهار داشت: چه کسی پاسخگوی صدها میلیون دلاری است که در نتیجه بی‌تدبیری وزارت نفت و شکایت کشور ترکیه به این کشور دارد پرداخت می‌شود و همین ماجرای تاسف‌بار با ترکمنستان نیز در حال تکرار است و آنها به دلیل ندانم کاری‌های ما به مراجع بین‌المللی شکایت کردند و در این شرایط اگر ما بار دیگر در این مراجع محکوم شویم باید صدها میلیون دلار دیگر از بودجه بیت‌المال به آنها پرداخت کنیم.

بروجردی اضافه کرد:‌همه اینها باعث شده است تا روابط اقتصادی ما با ترکمنستان از 5 میلیارد دلار به 10 درصد این میزان برسد.اینگونه نمی‌توان اقتصاد را مدیریت کرد. چون یکی از راه‌های مطرح شده در اقتصاد مقاومتی این است که ما تولید و صادر کنیم و ارزآوری کنیم و بتوانیم اقتصاد بیمار خود را نجات دهیم و دولت باید در این زمینه تجدید نظر جدی کند.

وی افزود: اغتشاشات اخیر در کشور با مطالبات منطقی مالباختگان که نمونه دیگری از ندانم کاری‌های مسئولین ذیربط است آغاز شد و با سرعت مورد سوء استفاده عوامل خود فروخته داخلی و اربابان خارجی آنها قرار گرفت و به حیثیت ملی ما ضربه زد. همچنین از‌ آحاد ملت ایران تشکر می‌کنم که با حضور به هنگام در صحنه این توطئه را خنثی کردند و از  دولت خواستارم که توجه ویژه‌ای به مشکلات مالباختگان داشته باشد.

این نماینده مردم بروجرد در مجلس در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی