11:30 1396/10/27

به گزارش مفتاح، مرجع تقلید شیعیان با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور درباره جواز انتقاد از معصومین گفت: صرف‌نظر از اینکه محتوای کلام دقیقاً چه بوده است، معصومین خط قرمز ما هستند.

آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام(ص) اظهار داشت: ایشان فرمودند، از دو چیز پرهیز کنید نخست از تنبلی و از زیر بار مسئولیت فرار کردن و دومی کار مردم را امروز و فردا نیانداختن است.

وی کار را به عقب انداختن را یکی از عوامل هلاکت امت‌ها بیان کرد و افزود: بر این اساس، گاهی لازم بود امتی آمادگی برای دفاع از دشمن داشته باشند اما به دلیل آن‌که کار خود را عقب می‌انداختند دشمن به آن‌ها حمله می‌کرد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه به تأخیر انداختن کار مردم سبب نارضایتی آن‌ها می‌شود، تصریح کرد: یکی از عوامل هلاکت امت امروز و فردا کردن و تصویف و دیگری داشتن آرزوهای دور و دراز است که سبب فراموشی آخرت می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی بیان کرد: کسی که آرزوهای طول و دراز دارد به آرزوهای خود نمی‌رسد، چراکه از یک ساعت خود انسان آگاهی ندارد و با مسئله‌ای که نمی‌دانیم چه می‌شود جای تعجب است این طول عمل.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور درباره جواز انتقاد از معصومین گفت: گفت‌وگوهای زیادی در این هفته در رابطه با سخن یکی از مسئولان بود که بعداً بخشی از سخنان او تکذیب شد، نامه‌های بسیاری به دفتر رسید که چرا سکوت کرده‌اید و سخنی نمی‌گویید.

وی با بیان اینکه صرف‌نظر از اینکه محتوای کلام دقیقاً چه بوده اما معصومین خط قرمز ما هستند، تصریح کرد: معصوم بودن آن‌ها از خطا و گناه از مسلمات مذهب ماست. چه ضرورتی دارد مطلبی را بیان می‌کنید، به زمان معصومین اشاره می‌کنید کار به خط قرمز نداشته باشید در این موقع که نیاز شدید به و حدت داریم سخنانی گفته می‌شود که جامعه را ملتهب می‌کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: چه‌کار به وضع معصومین و زمان آن‌ها دارید که دردسر برای خود درست  می‌کنید، من قبلاً گفته‌ام تضعیف قوای سه‌گانه صلاح جامعه نیست اما گاهی خودشان برای خود مشکل درست می‌کنند، این‌گونه مسائل سبب شده این‌گونه باور درست کنند که از مشکلات اصلی، ذهن جامعه را دور کنند و به مسائل حاشیه‌ای ببرند.

وی تأکید کرد: شما کار اصلی خود را در سه چیز خلاصه کنید جلوگیری از گرانی، تولید کار برای اقشار مختلف جامعه به‌ویژه جوانان تحصیل‌کرده و سوم در دسترس قرار دادن یک فضای مجازی سالم برای مردم.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر سالم‌سازی فضای مجازی گفت: این فضای مجازی فعلی که رفع مانع از آن شد به‌یقین تمام اختیارات آن در دست آمریکا و صهیونیست‌هاست و به همه اجازه دادند که به آن وارد شوند اما به‌صورت یک نوکر بی‌اختیار، آیا در شأن یک ملت پرافتخار هست که نوکر بی‌اختیار آن‌ها باشد؟

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه اگر یک‌بار دیگر این فضای مجازی سبب اغتشاش شود مردم شما را نخواهند بخشید، خاطرنشان کرد: در یک بیان دیگر نیز گفته‌اند در عصر ما چرا شهید مطهری‌ها و علامه طباطبایی‌ها نیستند، اما عرض می‌کنیم که این شخصیت‌ها در زمان ما نیز هستند و در هنگامی‌که حجاب خاک برکشیدند می‌گوییم چه شخصیت‌هایی از دست دادیم. باید دست‌به‌دست هم دهیم ان‌شالله جلوی خطرات گرفته شود، شرایط اجازه التهاب در جامعه را نمی‌دهد و باید هوشیار و آگاه باشیم.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی