14:00 1396/10/26

به گزارش مفتاح، نماینده حامی دولت با انتقاد از عملکرد هیأت رئیسه مجلس گفت: چه زد و بندی پشت سر استیضاح وزیر کار وجود دارد که هیأت رئیسه به وظیفه قانونی‌اش عمل نمی‌کند.

محمدقسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و در تذکر شفاهی به هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: هیأت رئیسه موظف است که پس از دریافت طرح استیضاح یک وزیر، آن را به کمیسیون مربوطه ارجاع کند و کمیسیون نیز باید ظرف ۱۰ روز، آن را به هیأت رئیسه بازگردد و هیأت رئیسه نیز باید در اولین جلسه، استیضاح را در دستور کار قرار دهد.

وی افزود: حالا چه زد و بندی پشت سر استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که هیأت رئیسه به وظیفه قانونی‌اش عمل نمی‌کند؟

عثمانی با مخاطب قرار دادن علی مطهری رئیس جلسه  گفت: در هیأت رئیسه گفته بودید که اگر تعداد امضاها به ۱۰ تا رسید، امروز آن را اعلام وصول می‌کنیم، در حالی که امروز تعداد امضاها ۱۱ تا بوده؛ پس چرا آن را اعلام وصول نکردید!؟

این نماینده مجلس با بیان اینکه مصلحت‌سنجی‌های هیأت رئیسه، پدر همه را درآورده، تصریح کرد: اجازه دهید واقعیت‌ها و پشت‌ صحنه‌های وزارت کار به مردم گفته شود.

علی مطهری نیز در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: ما در هیأت رئیسه درباره استیضاح آقای ربیعی رأی‌گیری نکرده‌ایم، در آنجا دو نظر وجود داشت؛ اول اینکه اگر تعداد امضاها کمتر از ۱۰ تا شد، از دستور خارج شود و دیگر اینکه صبر کنیم تا امضاها افزایش یابد.

وی تصریح کرد: ما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم و قرار شده که مجدداً بررسی کنیم که تعداد امضاها چقدر است.

نایب رئیس دوم مجلس تأکید کرد: هیچ زد و بندی در کار نیست و تا فردا تکلیف این مسئله را روشن می‌کنیم.

منبع: مهر

مطالب پیشنهادی