11:45 1396/10/26

به گزارش مفتاح، رئیس پلیس پایتخت به اجرای طرح رعد ۷ توسط مأموران کلانتری‌ها و سرکلانتری‌های تهران در ۴۸ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: در این طرح ۱۵۷۶ نفر سارق، معتاد متجاهر و خرده‌فروش مواد مخدر دستگیر شدند.

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در حاشیه طرح 7 پلیس پیشگیری پایتخت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هفتمین مرحله رعد پلیس پیشگیری با استفاده از پتانسیل کلانتری‌ها و سرکلانتری‌های تهران بزرگ در 48 ساعت گذشته آغاز شد و با هماهنگی خوب دستگاه قضایی و کار اطلاعاتی 273 مخفیگاه سارقان مجرمان و متخلفان شناسایی و منهدم شد.

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: در این طرح 403 نفر سارق دستگیر شدند و 43 باند نیز متلاشی شد؛ همجینن 222 نفر خرده‌فروش و 951 نفر معتاد متجاهر نیز دستگیر شدند.

عالی‌ترین مقام انتظامی تهران بزرگ گفت: 19 باند سارقان لوازم و محتویات خودرو،‌ 4 باند سارقان حرفه‌ای خودرو، 13 باند سارقان منزل و همچنین 7 باند سارقان اماکن عمومی نیز شناسایی و متلاشی شدند.

سردار رحیمی ادامه داد: 103 کیلو مواد مخدر در طرح رعد 7 کشف و ضبط شد؛ حدود 90 کیلو از این مواد در بار صیفی‌جاتی که از جنوب کشور وارد تهران شده بود شناسایی و کشف شد.

وی در خصوص طرح ترافیک جدید اعلام کرد: طرح ترافیک با دو هدف کاهش ترافیک و کاهش آلودگی ایجاد شده؛ اگرچه طرح کنونی نیز کم‌نقص نیست، اما طرح جدید باید نواقص طرح قبلی را بپوشاند.

رئیس پلیس پایتخت به طرح جدید پرداخت و گفت: در طرح جدید همه خودروها کارت شناور دریافت می‌کنند و با چه سازوکاری باید جلوی ورود 4 میلیون خودرو را که کارت شناور دارند گرفت.

عالی‌ترین مقام انتظامی تهران بزرگ، تصریح کرد: در حال حاضر 130 هزار خودرو داخل طرح می‌شوند ولی ما چطور باید 4 تا 5 میلیون خودرو را مدیریت کنیم؛ پلیس باید ترافیک تهران را مدیریت کنند و مأموران پلیس باید بدوند. اگر این عدد وارد هسته مرکزی شود و ترافیک باعث قفل شدن معابر شود، آن وقت باید چه کنیم؟

وی گفت: طرح جدید نواقصی دارد که پلیس همواره به آن اشاره کرده است.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی