12:24 1396/10/24

به گزارش مفتاح، نماینده مشهد در مجلس از وصول شکوائیه‌های متعددی درباره حضور کارکنان مرد هنگام خدمت‌دهی به بیماران خانم در بیمارستان‌ها به کمیسیون فرهنگی خبر داد و گفت: حریم و حرمت عفاف و حیای بیماران خانم خدشه‌دار شده است.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر دردار  نشست علنی امروز مجلس در جریان طرح سؤال خود از سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی درباره علت نابسامانی و بی‌حرمتی آشکار به امر حریم بانوان در بیمارستان‌ها با وجود مصوبه 427 شورای عالی انقلاب فرهنگی و وظایف مصرح در خصوص اجرای کامل قانون انطباق امور پزشکی با موازین شرع مقدس اسلام و ابلاغ دستورالعمل‌های اجرایی جهت نگهداری از بیماران و همراهان در محیط‌های درمانی اظهار داشت: امروز در بیمارستان‌ها خدمات دهنده و خدمات گیرنده در مسیر عادی‌سازی گناه قرار گرفتند.

وی ادامه داد: اینکه مطرح می‌شود «پزشک مطرح است یعنی چه» ما امروز مسائل جدی درباره موضوع عفاف و حجاب در بیمارستان‌ها داریم.

پژمان‌فر با اشاره به اینکه امروز باید به وضع بیماران در اتاق عمل بنگریم، گفت:‌در بعضی بیمارستان‌ها حتی اتاقی برای دست شستن پزشکان خانم و آقا وجود ندارد و اتاقی برای آنها در نظر گرفته نشده است.

وی با یادآوری مشکلات طرح سلامت خاطرنشان کرد: همه باید کمک کنیم تا این کشتی که در این حوزه به راه افتاده به سلامت به مقصد برسد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی یکی از دغدغه‌های بانوان در بیمارستان‌ها حضور پرسنل مرد در خدمت‌دهی به این قشر چه در بخش و چه در اتاق عمل خواند و گفت: حریم و حرمت عفاف و حیای بیماران خانم خدشه‌دار شده است.

وی افزود: این موضوع منجر به انتقال شکوائیه‌های متعدد رسمی وغیررسمی به کمیسیون فرهنگی شده است. از این رو با توجه به مصوبه 427 شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر مدیریت حل این مشکل توسط آن وزارتخانه، چرا هنوز شاهد این گونه مسائل هستیم؟

پژمان‌فر با اشاره به تماس‌هایی که از سوی کادرهای پزشکی در این باره دریافت داشته است، گفت: در نامه‌ای که توسط آقای علی لاریجانی رئیس مجلس به من ارجاع شده بود، شورای عالی انقلاب فرهنگی گلایه‌هایی را در حوزه عفاف و حجاب و اجرای طرح انطباق مطرح کرده بود که من ضمن پیگیری‌هایی که انجام دادم به این نتیجه رسیدم که باید در این باره از وزیر بهداشت سؤال نیز مطرح کنم.

وی افزود: اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی شاهدند که وقتی این سؤال از وزیر بهداشت مطرح شد خود ایشان وجود مشکل را تائید کردند.

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: چرا وقتی خانمی برای عمل سزارین یا سقط جنین به بیمارستان مراجعه می‌کند در اتاق عمل باید مرد حضور داشته باشد؟

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی