به گزارش مفتاح، رئیس امور آزمایشگاه‌های محیط زیست استان اصفهان گفت: هوای اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۰ صبح امروز، با میانگین شاخص کیفی ۱۵۱ در وضیت ناسالم برای عموم ثبت شده است.

بابک صادقیان اظهار داشت: در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۰ صبح امروز، هوای اصفهان با میانگین شاخص کیفی ۱۵۱ در وضعیت ناسالم برای عموم ثبت شده است.

وی با بیان اینکه شاخص آلایندگی در برخی ایستگاه های سنجش به وضعیت قرمز رسیده است، افزود: شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های میدان احمد آباد با ۱۵۶، میدان امام حسین (ع) با ۱۶۵، بلوار دانشگاه ۱۵۱، چهارباغ خواجو ۱۵۲ و بزرگراه خرازی ۱۵۳ در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم ثبت شده و در خیابان پروین با ۱۴۲ و رودکی ۱۴۰ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

رئیس امور آزمایشگاه‌های استان اصفهان با اشاره به اینکه وضعیت هوا در ایستگاه‌های سنجش آلایندگی در شهرستان‌های مختلف استان سالم و ناسالم گزارش شده است، تاکید کرد: کیفیت هوا در خمینی‌شهر با میانگین ۱۵۱ در وضعیت ناسالم برای عموم و در مبارکه با ۱۰۴ در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس ثبت شده است و در کاشان با ۸۵، سگزی ۹۷ سالم گزارش می‌شود.

گفتنی است شاخص کیفی هوا در بازه صفر تا ۵۰ نشانه هوای پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ نشانه هوای سالم، ۱۰۰ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (افراد دچار بیماری‌های قلبی تنفسی، کودکان و افراد میانسال و زنان باردار و غیره) و ۱۵۰ تا ۲۰۰ نشانه وضعیت ناسالم برای عموم مردم است.

منبع: مهر

مطالب پیشنهادی