12:37 1396/10/18

به گزارش مفتاح، مدیر روابط عمومی انجمن داروسازان ایران گفت: چرخه اقتصادی دارو زمین گیر شده است و به روزی نزدیک شده‌ایم که بگوییم داروخانه‌ها بی پول، بی‌دارو هم می‌شوند و در این شرایط هنوز برخی مسئولان دست از گفته‌های پوچ و وعده وعیدهای تو خالی برنداشته‌اند.

حمید خیری، عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران با اشاره به تاخیر پرداخت مطالبات داروخانه ها اظهار داشت: چک های داروسازان، پشت سر هم در حال برگشت خوردن است و دلیل اصلی آن، این است که داروخانه ها، صورت حساب داروهایی که به مردم تحویل داده اند را نمی توانند از سازمان های بیمه گر دریافت کنند.

وی ادامه داد: چرخه اقتصادی دارو زمین گیر شده است و داروخانه ها توانایی بازپرداخت بدهی های خود به شرکت های پخش دارو را ندارند. و علی رغم سیطره چنین فضایی بر چرخه دارویی کشور، هنوز برخی مسئولان دست از گفته های پوچ و و عده وعیدهای تو خالی برنداشته اند.

مدیر روابط عمومی انجمن داروسازان ایران افزود: وظیفه ملی و صنفی ما حکم می کند بر اساس تجربه تلخ سال های گذشته و نیز تجربه سایر کشورها هشدار دهیم که اگر راه حلی برای پرداخت مطالبات داروخانه ها درنظر گرفته نشود، در چند هفته آینده، شاهد آن خواهیم بود که داروخانه هایی که بی پول شده اند، بی دارو هم می شوند.

خیری باطرح این پرسش که« واقعا داروخانه ها وقتی نمی توانند پول دارو را از سازمان های بیمه گر دریافت کنند، چه باید کنند؟» افزود: هرچند مردم، داروی خود را کماکان از داروخانه ها تحویل می گیرند ولی وقتی داروساز در راهروهای دادگستری به دنبال رفع و رجوع شاکیان چک های برگشتی خود است، چطور می تواند داروی مردم را تهیه و عرضه کند؟

وی با اشاره به این نکته که نتایج این بی توجهی، گریبان نظام سلامت را خواهد گرفت، تصریح کرد: هم اکنون حدود 11 هزار داروخانه در کشور فعال هستند که خوشبینانه باید بگوییم فقط یک سوم آن ها، وضعیت اقتصادی قابل قبولی دارند و بقیه در حال دست و پنجه نرم کردن با بدهی های خود هستند.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی