21:27 1396/10/17

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: هدف بهزیستی کاهش 25 هزارنفری افراد دارای معلولیت در طول سال است

 

 

به گزارش مفتاح و به نقل از  روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، در مراسم تودیع  و معارفه مدیر کل بهزیستی استان، که  با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، استاندار اصفهان، وسایر مسئولان استانی انجم شد. دکتر انوشیروان محسنی بند پی طی سخنانی، دکتر سعید صادقی را  از مدیران با تجربه، توانمند، خلاق، با اخلاق، برنامه محور مسلط به کار همراه با عشق خدمت به جامعه برشمرد و گفت: دکتر صادقی با تلاشی خستگی ناپذیر اهداف سازمان بهزیستی در استان اصفهان را به بهترین شکل ممکن اجرایی کرد که  انتخاب دستگاه برتر در جشنواره شهید رجایی برای سه سال پیایی گواه بر همین ادعاست.

دکتر محسنی بند پی با اشاره به سه راهبرد فراروی سازمان بهزیستی کشور، ابراز داشت: در اولین راهبرد بهزیستی پرچمدار پیشگیری از معلولیت ها است و با انجام برنامه های فرایندی، سیستمی و پایدار و توسعه غربالگری های بینایی، شنوایی و بویژه  ژنتیک در برنامه ششم توسعه به دنبال کاهش 25 هزارنفری افراد دارای معلولیت در طول سال است.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در دومین راهبرد به دنبال مداخلات فردی و گروهی به موقع و تخصصی در آسیب های اجتماعی هستیم. بهزیستی در حوزه اجتماعی در کاهش، کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی نقش بی بدیلی دارد و در برنامه ششم توسعه این نقش پر رنگ تر است. با گسترش اورژانس های اجتماعی در تمامی شهرهای بالای 50 هزار نفر  و احیای شبکه اجتماعی سلامت از بسیاری از آسیبهای اجتماعی پیشگیری  کرده ایم  که جلوگیری از 4000 مورد خودکشی در سال 94 و 5000 مورد در سال 95 بخشی از خدمات اورژانس های اجتماعی بوده است.

وی استفاده از ظرفیت های ارزشمند و خیرخواهانه خیرین را به عنوان سومین راهبرد بهزیستی برشمرد و گفت: بهزیستی بیشترین واگذاری خدمات به خیرین بزرگوار را داشته است و بهزیستی استان اصفهان در این خصوص در کشور سرآمد بوده است، به نحوی که کمک های نقدی و غیر نقدی خیرین بهزیستی استان در 9 ماهه سال جاری 25 میلیارد تومان بوده است و در حادثه زلزله کرمانشاه، خیرین بهزیستی استان اصفهان پیشتاز بودند

 دکتر محسنی بندپی در این مراسم، ضمن اشاره به اینکه بهزیستی عاطفی ترین نهاد حاکمیتی کشور است، انتصاب  دکتر مرضیه فرشاد به عنوان اولین مدیرکل زن بهزیستی استان را سبب پر بار شدن آینده درخشان بهزیستی استان اصفهان، در خدمت رسانی خالصانه به جامعه هدف و ترقی و پیشرفت خدمات در بهزیستی دانست.

 

مطالب پیشنهادی