12:00 1396/10/17

به گزارش مفتاح، معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن گفت: با وجود گذشت بیش از سه ماه از ابلاغ قانون ترویج کتابت قرآن به رسم‌الخط مفاخر ملی، گامی برای حمایت از ناشرانی که اقدام به چاپ رسم‌الخط مفاخر ملی کرده‌اند، برداشته نشده است.

احمد زرنگار معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن با اشاره به ابلاغ قانون ترویج کتابت قرآن کریم به رسم‌الخط مفاخر ملی اظهار داشت: این قانون در جلسه علنی چهارشنبه هشتم شهریورماه 1396 مجلس شورای اسلامی تصویب شد و 22 شهریورماه امسال به تأیید شورای نگهبان رسید و به رئیس جمهور ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه قانون ترویج کتابت قرآن کریم به رسم‌الخط مفاخر ملی سوم مهرماه به وزارت ارشاد ابلاغ شد، افزود: در تبصره این ماده واحده دولت مجاز است در جهت اجرای این قانون هر ساله از یارانه‌های موجود برای چاپ و نشر قرآن موردنظر به بخش‌های غیردولتی اعتباری اختصاص دهد.

زرنگار با اشاره به اینکه امیدواریم وزارت ارشاد این قانون ابلاغی از سوی رئیس جمهور و مصوبه مجلس شورای اسلامی را عملیاتی کند، گفت: با وجود گذشت بیش از سه ماه از ابلاغ این قانون، تاکنون گامی عملی برای حمایت از ناشرانی که اقدام به چاپ رسم‌الخط مفاخر ملی کرده‌اند، برداشته نشده است.

معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن به لزوم اعطای تسهیلات به ناشران قرآنی اشاره کرد و از گلایه ناشران قرآن به خط مفاخر ملی خبر داد و افزود: یکی از پیشنهادات سازمان دارالقرآن این است که ما ناشرانی که اقدام به چاپ قرآن به خط مفاخر ایرانی می‌کنند را به ارشاد معرفی کنیم تا از آن‌ها قرآن‌های به خط مفاخر ایرانی را خریداری کرده و در سطح کشور توزیع کنند.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی