11:00 1396/10/17

به گزارش مفتاح، نایب‌رئیس فراکسیون گردشگری مجلس با بیان اینکه کاهش دوسومی بودجه برنامه توسعه گردشگری داخلی دلسردکننده است، گفت: انتظار داشتیم دولت بودجه‌ای حدود ۵ هزار میلیارد به حوزه گردشگری و گردشگری داخلی اختصاص دهد.

شهاب نادری نایب‌رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بودجه اختصاص‌یافته به صنعت گردشگری گفت: در حال حاضر مشکلات زیادی در حوزه گردشگری داریم. انتظار داشتیم دولت بودجه‌ای حدود 5 هزار میلیارد به این بخش تخصیص دهد تا بتوانیم مشکلات این حوزه را حل کنیم.

نادری با بیان اینکه بودجه پیشنهادی شایسته گردشگری و سازمان میراث فرهنگی نیست، افزود: دولت باید توجه ویژه‌ای به صنعت گردشگری داشته باشیم تا بتوانیم در این حوزه به ایجاد اشتغال بپردازیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دولت به جای نجات گردشگری، آن را گم کرده است، گفت: دولت باید در بودجه پیشنهادی برای حوزه گردشگری تجدیدنظر کرده و آن را افزایش دهد.

نایب‌رئیس فراکسیون گردشگری مجلس با بیان اینکه بودجه این حوزه برای سرمایه‌گذاری در این بخش کافی نیست، ادامه داد: صنعت گردشگری مهم‌ترین صنعت در ایجاد درآمد است و آسیب به این صنعت، قطعاً به ضرر تمامی مردم و دولت خواهد بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به کاهش دوسومی بودجه بخش برنامه توسعه گردشگری داخلی، عنوان کرد: نمایندگان قصد توسعه گردشگری داخلی را دارند اما با بودجه پیشنهادی همگی دلسرد شده‌ایم؛ چراکه با این بودجه نمی‌توان به توسعه گردشگری کمکی کرد.

نادری با اشاره به افزایش عوارض خروج از کشور گفت: افزایش عوارض خروج از کشور نیز عملی غلط است و مجلس همچنان مخالف این اقدام است.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی