11:15 1396/10/14

به گزارش مفتاح، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: معافیت مدارس از پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز حدود ۶۰ میلیارد تومان به نفع آموزش‌وپرورش در بحث سرانه مدارس است.

جبار کوچکی نژاد با اشاره به معافیت تمام مدارس کشور از پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز اظهار کرد:  یکی از مشکلات آموزش‌وپرورش و 110 هزار مدارس کشور پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز بود که هر مدرسه باید سالانه حدود 10 میلیون تومان پول بابت این موارد پرداخت کند این در شرایطی است که سرانه‌ای به مدارس پرداخت نمی‌شود و گاه شاهد قطع برق مدارس بودیم یا در سرما گاز مدرسه قطع می‌شد.

وی افزود: مدارس در طول سال حتی یک میلیون تومان هم سرانه دریافت نمی‌کنند و مدیران مدارس برای پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز دچار مشکلات اساسی هستند که با مصوبه کمیسیون تلفیق از پرداخت این هزینه‌ها معاف می‌شوند.

کوچکی نژاد گفت: معافیت مدارس از پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز حدود 60 میلیارد تومان به نفع آموزش‌وپرورش در بحث سرانه مدارس است و هنرستان‌ها نیز که همواره با مشکل هزینه‌های برق مواجه بودند، مشکلاتشان رفع خواهد شد.

حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این رابطه عنوان کرد: وجود عبارت رعایت الگوی مصرف ممکن است بهانه‌ای باشد تا  برخی مدارس ناچار به پرداخت پول آب و برق و گاز شوند بنابراین در صحن علنی مجلس برای حذف این عبارت تلاش خواهد شد.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی