14:14 1396/10/13

به گزارش مفتاح، رئیس پلیس اسبق راهور تهران گفت: نگاه شهرداری به موضوع طرح ترافیک جدید کاسبکارانه است و تنها منافع مادی آن برای شهرداری مهم است.

هادی هاشمی اظهار داشت: محدوده طرح ترافیک و نحوه اجرای طرح همانند گذشته است و تنها کارت‌ها و رانت‌ها حذف می‌شود. اگر زیر ساخت‌های اجرای طرح جدید فراهم شده باشد، می تواند محاسنی داشته باشد اما نباید از معایب بزرگ آن غافل شد.

وی ادامه داد: بهتر است شهرداری طرح مد نظرش را در کنار طرح اصلی به صورت آزمایشی اجرا کرده و سپس تصمیم به اجرای طرح به صورت سراسری کند. هنوز از مبنای مطالعاتی این طرح و جزئیات دقیق قیمت و نحوه اجرای آن اطلاعاتی منتشر نشده است.

رئیس پلیس  اسبق راهور تهران با بیان اینکه آلودگی هوا و ترافیک دو مشکل اصلی اجرای طرح جدید ترافیک است، تاکید کرد: برخلاف ادعای کاهش 20 درصدی ترافیک، مطمئن باشد با ترافیک سنگین در محدوده طرح ترافیک مواجه می شویم. هنوز ساز و کاری برای تعداد خودروهای مجاز اعلام نشده و اگر قرار به خرید طرح از سوی رانندگان تمامی خودروها باشد، ترافیک این منطقه به شدت افزایش می یابد. در برخی نقاط شهر و محدوده مورد نظر ترافیک تا ساعت 21 در شرایط عادی ادامه دارد. اجرای این طرح می تواند ترافیک را در ساعات مختلف صبح و عصر افزایش دهد.

هاشمی تاکید کرد: با تردد خودروهای بیشتر، آلودگی هوا در محدوده مرکزی شهر افزایش یافته و شاهد آلوده تر شدن هوا خواهیم بود.

وی با اعلام اینکه مطمئن باشید نگاه شهرداری به موضوع طرح ترافیک جدید کاسبکارانه است، گفت: همه می دانیم که شهرداری دلش برای آلودگی هوا و ترافیک نمی‌سوزد و به دنبال منافع خودش است. متاسفانه طرح ترافیک و معاینه فنی به حیاط خلوت درامد شهرداری تبدیل شده است.

نظر پلیس در مورد طرح ترافیک جدید: مخالفیم

رئیس پلیس اسبق راهور تهران در مورد درامد شهرداری از اجرای طرح جدید ترافیک، گفت: نمی توان رقم دقیقی را اعلام کرد چرا که هنوز جزئیات اجرای این طرح اعلام نشده است. اما اگر یک چهارم خودروهایی که توانی حضور در طرح را دارند به این محدوده وارد شوند درآمدش با درآمد فروش سالیانه 100 هزار طرح ترافیک ثابت برابری می کند.

منبع: میزان

مطالب پیشنهادی