10:29 1396/10/13

به گزارش مفتاح، رضا رشیدپور با اظهار شگفتی از افزایش عجیب درصد تعرفه واردات خودروهای هیبریدی، دولت را به چالش دعوت کرد.

، رضا رشیدپور مجری «حالا خورشید» در برنامه صبح امروز خود مسئولین را به چالش دعوت کرد. در روزهای اخیر، افزایش 11 برابری تعرفه خودروهای هیبریدی باعث شگفتی کارشناسان حوزه خودرو و البته محیط زیست شده است.  تصمیم دولت برای افزایش 11 برابری تعرفه خودروهای هیبریدی در حالی است که توسعه استفاده از این نوع خودروها، نه تنها هدفگذاری نهادها و دستگاههای مختلف دولتی که تاکید کارشناسان هم بوده است. چنانکه «سیدمحسن طباطبایی» دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران، تبدیل ناوگان حمل و نقل عمومی به هیبریدی را یکی از اجزای جدی تدوین سند جامع بالادستی برای رفع آلودگی هوای تهران عنوان کرده بود.

روز گذشته «رضا عباسی» کارشناس صنعت خودرو با اظهار شگفتی از این تصمیم دولت، پرسیده بود: با کدام استدلال و بر چه مبنایی با دست خودتان مردم را به خرید خودروهای بنزینی که آلایندگی بیشتری دارند، هل می‌دهید؟ مسئولان دولت باید شفاف کنند که چطور و با کدام مبنای منطقی، تعرفه خودروهای بنزینی را حدود 20 تا 30 درصد اما تعرفه خودروهای هیبریدی را حدود 1100 درصد افزایش داده‌اند؟

اما امروز رشیدپور با پرداختن به این موضوع با به چالش کشیدن مسئولین زیربط، از آنها خواست تا 72 ساعت آینده به سوال رضا عباسی مبنی بر اینکه با کدام مبنای منطقی دولت تعرفه خودروهای هیبریدی را حدود 1100 درصد افزایش داده‌ است پاسخ دهد. وی پس از بیان این موضوع گفت اگر تا این مدت مسئولین پاسخ منطقی ارائه کنند موهای خود را از ته میتراشد.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی