10:30 1396/10/11

به گزارش مفتاح، نامه‌نگاری وزیر ارتباطات به مدیر تلگرام برای انسداد یک کانال مروج خرابکاری و آشوب‌افکنی، این سؤال را پیش‌ می‌کشد که چرا در طول 2 سال اخیر با شبکه رابطین و مرتبطین آن کانال ضدانقلابی برخورد نشد.

روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

کیهان

تأخیر سؤال‌برانگیز در برخورد با مرتبطین کانال مدیریت آشوب

نامه‌نگاری وزیر ارتباطات به مدیر پیام‌رسان تلگرام برای انسداد یک کانال مروج خرابکاری و تروریسم و آشوب‌افکنی، این سؤال را پیش‌ می‌کشد که چرا در طول 2 سال اخیر با شبکه رابطین و مرتبطین آن کانال ضدانقلابی برخورد نشد.

 

وزیر ارتباطات روز شنبه از «دورف» مدیر تلگرام خواست کانال آمدنیوز را به خاطر آموزش ساخت بمب و ترویج خشونت مسدود کند. مدیریت تلگرام هر چند کانال مذکور را مسدود کرد اما به فاصله چند دقیقه اجازه داد همان کانال با نامی دیگر فعالیت خود را از سر بگیرد که همین کار موجب فیلترینگ تلگرام از سوی وزارت ارتباطات شد.

در حقیقت مدیر تلگرام با این رفتار خود ثابت کرد که کانال آموزش خرابکاری و ترور و آشوب را که با سرویس‌های جاسوسی غربی مرتبط است، بر 40 میلیون کاربر ایرانی خود ترجیح می‌دهد.

رو شدن دست گردانندگان کانال آمدنیوز در حالی است که گردانندگان آن، در انتخابات ریاست جمهوری امسال ایران، خود را حامی دولت و آقای روحانی جا می‌زدند اما با همین پوشش اقدام به دروغ‌پراکنی، جعل سند و شانتاژ علیه سران نظام، مجلس خبرگان، شورای نگهبان، قوه قضائیه، سپاه پاسداران و رهبری می‌کردند.

نکته جالب این که وزیر اطلاعات در پی تشدید اعتراض‌ها گفت به مرتبطین آمدنیوز تذکر دادیم(!)

به گزارش «خانه ملت»، سید محمود علوی 18 مرداد 96 در نشست فراکسیون مستقلان مجلس گفت: در خصوص کانال آمدنیوز به مرتبطین این کانال تذکر دادیم و اقدامات در زمینه ایجاد جنگ روانی علیه این کانال راه افتاده است.

وی گفت: سیاست و امکان وزارت اطلاعات در خصوص کانال‌ها، برنامه پلیسی نیست و اینگونه برخورد در قبال فعالان مدنی جدای از عناصر ضدانقلاب را در شأن یک جامعه رشد یافته نمی‌دانیم، در مورد ادمین کانال‌های داخلی می‌توانیم افراد را احضار کنیم و به دستگاه قضائی تحویل دهیم و دخالتی در کار قاضی نداریم.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه مرتبطین با ادمین‌های مقیم خارج از کشور را احضار می‌کنیم، گفت: در خصوص کانال آمدنیوز به مرتبطین این کانال تذکر دادیم و اقدامات در زمینه ایجاد جنگ روانی علیه این کانال راه افتاده است.

این سخنان در حالی است که انتظار می‌رفت - و همچنان انتظار می‌رود- وزارت اطلاعات با شبکه نفوذی مرتبط با کانال‌های وابسته به سرویس‌های جاسوسی بیگانه برخورد جدی داشته باشد و مجال فعالیت به شبکه‌های خرابکار داده نشود.

گفتنی است کانال‌هایی مانند آمدنیوز، نقش مهمی را در مصادره اعتراضات اخیر به سمت فعالیت‌های ساختارشکنانه ایفا کردند.

یادآور می‌شود کوتاهی چند ساله وزارت ارتباطات در راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و اینترنت نیز، موجب انتقال اتاق مدیریت و سیاستگذاری فضای مجازی به خارج کشور شده که آثار مخرب آن در تحرکات اخیر ضدانقلاب قابل مشاهده است.

رهبر حکیم انقلاب 23 خرداد امسال در دیدار کارگزاران نظام فضای مجازی را از مسائل مهم و تأثیرگذار در اداره صحیح کشور خواندند و فرمودند: «بهمنی از مسائل ضدارزشی و مخالف منافع ملی، مطالب درست و نادرست، اطلاعات غلط یا صحیح و حتی شبه اطلاعات بر ذهن جامعه فرود می‌آید که باید این فضا کنترل شود، اما نباید ملت را از فضای مجازی محروم کرد. «حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با انتقاد از کوتاهی‌ها در زمینه ایجاد شبکه ملی اطلاعات گفتند: «شماری از کشورها با ایجاد شبکه ملی اطلاعات، ضمن رعایت خطوط قرمز خود و کنترل صحیح فضای مجازی از اینترنت برای تأمین منافعشان بهره گرفته‌اند. باید همه مردم بتوانند از منافع فضای مجازی استفاده کنند و در زمینه‌هایی که به ضرر کشور، افکار عمومی و به ویژه جوانان نیست، سرعت اینترنت افزایش یابد و هر کار لازم دیگر نیز انجام شود.»

گزارش روزنامه ایران از برنامه دولت برای تنظیم بازار و مهار قیمت‌ها

روزنامه ایران از برنامه دولت برای تنظیم بازار و کنترل نوسان قیمت کالاهای اساسی خبر داد.

ارگان رسمی دولت در گزارشی نوشت: افزایش قیمت برخی کالاهای اساسی در عین حفظ تورم تک‌رقمی موجب شد که رئیس‌جمهوری در 4 مهر ماه سال جاری دستور رسیدگی را صادر کند. آن گونه که محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت رئیس‌جمهوری دستور رسیدگی به قیمت کالاهایی را داد که بیش از ۲۰ درصد گران شدند.

وی گفت: با توجه به این دستور از بانک مرکزی انتظار دارم در بررسی علت افزایش قیمت اقلام ضروری که دولت مسئولیت تنظیم بازار آنها را بر عهده ‌دارد، همکاری‌های لازم را انجام دهد. حال سه ماه از آن تاریخ گذشته است و نوسانات برخی کالاهای اساسی هنوز هم در سطح بازار وجود دارد. کالاهای اساسی مهم‌ترین کالاهایی بود که وزارت صنعت، معدن و تجارت باید بررسی می‌کرد و گزارش آن را به ستاد تنظیم بازار می‌داد.

برای بررسی قیمت کالاها سراغ سوپر مارکت‌ها رفتیم تا بپرسیم در این مدت روند قیمتی کالاها چگونه بوده است. گروه لبنیات سردمدار این افزایش قیمت‌ها بود. در مدت یک ماه پنیر 4 هزار و 800 تومانی 5 هزار و 600 تومان شد. ماست، بستنی و... همچنین افزایش قیمتی را تجربه کردند. کره هم از گرانی در امان نبود. کره 50 گرمی که روی وزنه سوپر مارکت‌ها40 گرم از هزار و 600 تومان به هزارو 800 تومان رسیده است. طبق گفته سوپر مارکت‌ها اکثر کالاها 10 گرم کاهش وزن دارند اما وزن حک شده روی تمام کالاها 10 گرم کمتر است.

بازار گوشت و مرغ هم با آهنگ افزایش قیمت، همراه شدند. قیمت گوشت چرخ‌کرده اگر 700 گرم گوساله و 300 گرم گوسفند داشته باشد کیلویی تقریباً 51 هزار تومان برای مصرف‌کننده تمام می‌شود.

گزارش بانک مرکزی هم از افزایش قیمت‌ها می‌گوید. گزارش آذر 96 گویای آن است که قیمت خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها نسبت به ماه قبلش 3/4 درصد و نسبت به سال قبلش 14/3 درصد گران شده است.

با تمام این اتفاق‌هایی که رخ داده است محمد شریعتمداری وزیر صنعت گفته است: وزارت صنعت بازار را به‌صورت دقیق رصد می‌کند و اجازه نمی‌دهد که بازار تحت تأثیر افراد سودجو و فرصت‌طلب قرار گیرد. لذا افزایش قیمت‌هایی که جهانی بوده است خارج از کنترل ما است اما رشد قیمت‌های داخلی مورد پیگیری قرار می‌گیرد و تا حد امکان از گرانی‌ها جلوگیری خواهیم کرد. نمونه آن هم تخم‌مرغ است که به‌زودی روند کاهشی قیمت آن شروع می‌شود. وی با تأکید بر این موضوع که افزایش قیمت محصولات نباید به گونه‌ای شود که مصرف‌کننده و تولیدکننده‌ همزمان زیان ببینند، ادامه داد: این موضوع باید از جانب دستگاه‌های ذی‌ربط پیش‌بینی شود. همچنین ستاد تنظیم بازار در پاسخ به درخواست رئیس‌جمهوری، درخصوص رسیدگی به کالاهای دارای افزایش قیمت را با تفکیک نوع و علت افزایش قیمت ارائه‌ می‌دهد. در عین حال برخی منابع خبری هم گزارش دادند که در جلسه اخیر مسئولان بازرگانی و اقتصادی کشور که به‌ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار شده، بر ضرورت نظارت دقیق بر بازار و رصد قیمت‌ها به‌صورت مستمر تأکید شده تا کنترل مستمری بر بازار کالاهای اساسی و اقلام اصلی مورد نیاز مردم صورت گیرد.

سیاه‌نمایی بدتر از این که بگویند خزانه خالی است و 70 میلیون بیکارند؟!

تجمعات اخیری که در مشهد و چند شهر دیگر برگزار شد، اگرچه در بادی امر «اعتراضات اقتصادی» تصور می‌شود اما حقیقت این است که این رخدادهای قابل پیش‌بینی توسط یک جریان سیاسی خاص در کشور ما نطفه‌گذاری و تقویت شد تا به اینجا رسید.

فی‌الواقع اگرچه گلایه‌های اقتصادی کسانی از مردم به حق است اما باید پذیرفت که جریان ضدانقلاب نیز به شدت در حال بهره‌برداری از این تجمعات است. اما زمینه این بهره‌برداری و کاستی‌های وضع موجود را چه کسی پدید آورد؟ به این اظهارات توجه کنید؛

- محسن صفایی فراهانی: در پایان هشت ساله دوره دولت سابق، اقتصادی بحران‌زده و نگران‌کننده و غارت‌زده به ارث گذاشته شد.

- یک مقام دولتی: خزانه خالیست.

- مرحوم هاشمی رفسنجانی:‌ تحریم‌ها پدر مردم را درآورده است. اکثر مردمی که مزدبگیر هستند تحریم‌ها استخوان‌های آنها را خرد کرده است.

- اسحاق جهانگیری: بازنشستگان از حقوق خود راضی نیستند.

- احمد خرّم: اگر تحریم‌ها ادامه پیدا کند  کشور می‌رود به باتلاقی که دیگر برنمی‌گردد.

- محمدباقر نوبخت: هر خانه ایرانی ۳ بیکار دارد. (که می‌شود به عبارتی وجود بیش از ۷۰ میلیون بیکار در ایران)

ناصری: شرط ساماندهی اقتصادی ساماندهی تیم اقتصادی دولت است

عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان می‌گوید دولت در 4 سال گذشته، مسیر اقتصادی را اشتباه رفته است.

عبداله ناصری در مصاحبه با روزنامه آرمان و در پاسخ این سؤال که «برخی نمایندگان اظهار داشته‌اند که دولت و مجلس پیام حرکت مردم را دریافت کرده‌اند؛ به‌نظر شما دولت باید برای حل این مشکل حداقل در حوزه اقتصاد و معیشت مردم چه راهکارهایی بیندیشد؟»گفت: به‌نظر من دولت برنامه اقتصادی روشنی ندارد. دولت 4 سال گذشته خود را درگیر مهار تورم کرد در حالی که بسیاری از اقتصاددانان گفتند که رکود مهم‌تر از تورم است و دولت باید بیشتر به بحث رفع رکود بپردازد، اما شاهد بودیم که دولت به رفع تورم پرداخت، گرچه تورم دملی است که دوباره از جای دیگری سر باز می‌کند. کما اینکه اکنون رکود در بسیاری از حوزه‌ها وجود دارد و شاهد تورم در برخی زمینه‌ها هستیم.

وی افزود: از این رو به‌نظر می‌رسد که دولت تدبیر و امید در دور دوم خود نیز هنوز نتوانسته چشم‌انداز اقتصادی روشنی را برای افکار عمومی و نخبگان ارائه دهد و با اینکه بیش از ۴ ماه از تشکیل دولت می‌گذرد هنوز مشخص نیست که مدیریت اقتصادی دولت با کدام یک از اعضای کابینه است؟ دولت باید در گام اول این مسئله را برای خود روشن کند و فکری برای این قضیه کند. به هر صورت حقوق، معیشت و رفاه مردم مسئله‌ای است که باید در دستور کار دولت قرارگیرد و برای آن برنامه‌ریزی کند. از این رو به‌نظر می‌رسد که دولت هنوز نتوانسته برنامه روشنی را حداقل برای رضایت افکار عمومی ارائه دهد.

ناصری درباره ادعای نقش مخالفان دولت در اعتراضات اخیر گفت: من برخلاف برخی از دوستان پشت صحنه این قضایا را سازمان‌یافته نمی‌بینم. واقعیت این است که وقتی ساختار بودجه سال 97 دولت را نگاه می‌کنیم در می‌یابیم که اوضاع اقتصادی آینده مردم چگونه است.

وی خاطرنشان کرد: معتقدم که دولت می‌تواند زندگی نسبتا مطلوب اقتصادی را برای مردم شکل دهد، به شرطی که ابتدا به ساکن بتواند چشم‌انداز اقتصادی روشنی را به مردم ارائه و مشخص شود که در تیم اقتصادی دولت چه کسی چه کاری انجام می‌دهد.

هر روز یک خبر خوش اقتصادی هدیه دولت حرف به مردم

دولت در حالی که وعده ایجاد 900 هزار شغل را داده بود عملاً مشغول گران کردن قیمت‌ها است.

وب‌سایت الف در این باره نوشت: نخستین سال از دومین دوره ریاست جمهوری حسن روحانی هم به نیمه‌های خود نزدیک شد. عملکرد دولت در حوزه سیاست داخلی و اقتصاد بیش از گذشته در کانون توجه افکار عمومی قرار گرفت.

در این میان هم از ساختمان پاستور، هر دم خبری می‌رسد، یک روز افزایش قیمت بنزین و روز دیگر افزایش عجیب نرخ عوارض خروج از کشور! هنوز مردم در شوک این تصمیمات بودند که حذف یارانه چند میلیون نفر هم به آنها اضافه شد! همایش‌ها و نشست‌ها که عموماً جز خوراک خبری رسانه‌ها ارزش دیگری ندارند هم علی‌الدوام به قوت خود باقی است و محلی برای ارائه آمارهایی که هنوز مطرح نشده مردم از آنها آگاهند.

معاون اول رئیس‌جمهور می‌گوید «امروز بیکاری به یک ابرچالش تبدیل شده است»! سخنگوی دولت از وجود سه بیکار در هر خانه خبر می‌دهد، بیکارانی که دیگر نه تنها مدرک کارشناسی بلکه کارشناسی ارشد و دکتری هم دارند، خدا خیرتان بدهد اینها را که مردم نه تنها می‌دانند بلکه سالهاست با تمام وجود لمس کرده‌اند، اگر شما بزرگواران در این همایش‌ها و نشست‌هایتان هم اشاره‌ای به این آمار نداشته باشید، باز مردم به خوبی از این شرایط آگاه‌اند، چه بسا اگر از خودروهای پلاک سیاسی خود خارج شوید و بجای عبور از خطوط ویژه، سوار بر اتوبوس و مترو در کنار مردم روزی را به شب برسانید، بیش از اینها از عمق دردهایشان مطلع می‌شدید و آمار بس‌تکان‌دهنده‌تر و پربارتری هم برای ارائه در همایش‌هایتان به همراه داشتید. شاید ترافیک و ازدحام اتومبیل‌ها را از نزدیک مشاهده می‌کردید و برای این درد بی‌پایانی که جان مردم کلان شهرها را به لب و نفس‌هایشان را به خس‌خس انداخته هم چاره‌ای می‌اندیشیدید.

مسئولان محترمی که در دو دهه اخیر با تفسیر غلط از عدالت آموزشی و بی‌توجهی به زیرساخت‌های صنعتی و اقتصادی کشور با باز کردن بی‌حساب و کتاب درب دانشگاهها، امروز از ابرچالش بیکاری تحصیلکردگان سخن می‌گویند، وعده پیش‌بینی بیش از 900 هزار فرصت شغلی در بودجه سال 97 را هم می‌دهند.

اما پرسش اینجاست که کدام شغل؟ تکرار چنین وعده‌هایی ما را به یاد یکی از عبارات ظریف مهندس هاشمی‌طبا در مناظرات انتخاباتی می‌اندازد که در پاسخ به وعده ایجاد سالانه یک میلیون شغل می‌گفت: «اگر شما می‌گویید سالی یک میلیون شغل ایجاد می‌کنید، من ماهی یک میلیون شغل ایجاد می‌کنم و به هر بیکار یک قالب خشت‌زنی می‌دهم و می‌گویم بیایید این هم کار!»

هر چند واژه کارآفرینی هم در این سالها کم از زبان مسئولان شنیده نشده، اما به واقع چند نفر سرمایه و نبوغ لازم برای کارآفرینی را دارند؟ چقدر اخذ تسهیلات بانکی برای تولید و راه‌اندازی یک بنگاه اقتصادی برای عموم مردم فراهم است؟ مردمی که برای یک وام ازدواج پنج میلیونی باید از هفت خان عبور کنند و وارد معامله‌ای با بانک‌ها شوند که سود یک طرف آن فقط تضمین است! حال به نظر می‌رسد دولت با اقداماتی نظیر افزایش بی‌سابقه عوارض خروج از کشور مشکل کارآفرینی و درآمدزایی از طریق صنعت گردشگری را حل کرده باشد، اما وارونه!

سخنگوی دولت پس از انتقادات شدید مردم و رسانه‌ها از اعلام آمادگی دولت برای تعدیل قیمت‌های جدید بنزین و عوارض خروج از کشور و کاهش حذف شدگان از یارانه در بودجه 97 خبر داد!

تصمیم اخیر دولتمردان این سؤال را در ذهن مطرح می‌کند که مگر دولت و کارشناسان آن پیش از طرح موضوعاتی از این دست، ساعت‌ها و شاید ماه‌ها مطالعه و کار کارشناسی پیرامون موضوعات مربوطه انجام نمی‌دهند که حال با بالا گرفتن انتقادها و فشارها سخن از تغییر آنها به میان می‌آید؟

خراسان

ابلاغ تصمیم جدید دولت درباره قیمت بنزین و برق

طبق ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول ارشد اجرایی به چیت چیان و زنگنه، وزارتخانه های نفت و نیرو موظف شده اند با توجه به اختیارات تعیین شده در تبصره 14 قانون بودجه سال 1396 کل کشور، پیشنهادهای خود را در خصوص اصلاح قیمت فراورده های نفتی، گاز طبیعی و برق ظرف دو ماه برای تصویب در هیئت وزیران ارائه کنند.

 

تذکر به مدیران درباره نحوه پرداخت «فوق العاده کارایی»

بر اساس بخشنامه جدید دولت به همه سازمان ها و ادارات دولتی، با اشاره به اهمیت ارزیابی عملکرد سال 1396 دستگاه های اجرایی در سطوح ملی و استانی، تاکید شده است نتایج ارزیابی های انجام گرفته، ضمن ارائه در شورای عالی اداری و گزارش به رئیس جمهور، در جشـنواره شهیدرجایی اعلام خواهد شد و به اطلاع عموم خواهد رسید و در عین حال، امتیاز مکتسـبه دستگاه های اجرایی، به استناد تصمیم سال 1390 دولت وقت، مبنای پرداخت فوق العاده کارایی و عملکرد به کارکنان دستگاه ها خواهد بود.

ایران

تکذیب احضار علم‌الهدی توسط شورای عالی امنیت ملی

دفتر امام جمعه مشهد خبر احضار یا تذکر شورای عالی امنیت ملی به آیت‌الله علم‌الهدی در پی تجمع مشهد را تکذیب کرد. به گزارش ایلنا، در این تکذیبیه آمده است:  اخباری درخصوص احضار یا اخطار به آیت‌الله علم‌الهدی از سوی شورای عالی امنیت ملی در برخی رسانه‌ها منتشرشده است.

این در حالی است که آیت‌الله علم‌الهدی شب گذشته  (شنبه شب) در مراسم گرامیداشت نهم دی‌ماه در مدرسه علمیه نواب مشهد سخنرانی داشت و اخبار مربوط به این مراسم در رسانه‌ها موجود است لذا این خبر و اصل ارتباط این نهاد امنیتی با ایشان تکذیب می‌شود.

در ادامه این تکذیبیه آمده است: «با توجه به جوسازی‌های اخیر علیه نماینده ولی‌ فقیه در خراسان رضوی که از روز پنجشنبه و همزمان با سفر استانی ایشان به سبزوار آغاز، با انتشار اخبار کذب در فضای مجازی دنبال و به وارد آوردن مطالب کذب نسبت به نهاد عالی امنیتی کشور ادامه پیدا کرده است، در صورت عدم عذرخواهی مدعیان و منتشرکنندگان این اخبار، دفتر آیت‌الله علم‌الهدی علیه آنان پیگیری قضایی خواهد کرد».

توقف پخش مستند جنجالی «خارج از دید»

خبرگزاری تسنیم از توقف پخش مستند سریالی «خارج از دید» از صداو سیما خبر داد. تا روز جمعه 4 قسمت از این مستند به روی آنتن شبکه‌های 3 و مستند سیما رفته بود. درحالی که قرار بود شنبه شب قسمت پنجم «خارج از دید» پخش بشود، ناگهان پخش این اثر متوقف شد. روزنامه صبح‌ نو مدعی شده که سید مرتضی میرباقری معاون سیمای سازمان صداوسیما دستور توقف این مستند را داده است.

این مستند جنجالی به کارگردانی مهدی نقویان و در 10 قسمت ساخته شده و در شرایطی که انتظار می‌رفت بعد از گذشت

8 سال از حوادث انتخابات 88 تقویت‌کننده وحدت ملی باشد، همچنان بر روایت‌های یک طرفه اصرار دارد.

انتقاد از نگاه موضع صدا و سیما در قبال هاشمی

روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به عملکرد صدا و سیما در برنامه‌هایی که به بهانه ۹ دی پخش می‌شود، به این تفرقه‌افکنی‌ها انتقاد کرده و نوشته است: صدا و سیما این روزها همچنان بر طبل دشمنی خود با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی می‌کوبد.

این رسانه به بهانه سالگرد راهپیمایی ۹دی با پخش فیلم‌های مستند و میزگردهای یک سویه و غیرمنصفانه به طرح اتهامات بی‌اساس و ثابت نشده علیه افراد مختلف از جمله آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ادامه می‌دهد و در هیچ‌کدام از این فیلم‌های سفارشی سخنی از پیش‌بینی‌های دقیق این شخصیت برجسته انقلاب اسلامی از وقایع امروز ایران ارائه نمی‌دهد. این روزنامه همچنین با تأکید بر اینکه صدا و سیما همچنان با لجاجت حاضر نیست از بصیرت آیت‌الله هاشمی در شناخت درست شرایط کشور و دوستان و دشمنان انقلاب و نیز اشتباه های هولناک کسانی که تا آخر از جریان انحرافی حمایت کردند سخنی به میان آورد، می‌نویسد: کما اینکه این روزها که در شهرهای مختلف، همایش‌ها و مراسمی به مناسبت سالگرد رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برگزار می‌شود، به جای پخش اخبار آنها به تبلیغ علیه این یار دیرین امام می‌پردازد!

آرمان

دیدار روسای کمیسیون‌های مجلس با روحانی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از دیدار رؤسای کمیسیون‌های مجلس با رئیس جمهور خبر داد. محمدرضاپورابراهیمی گفت: هدف از این نشست بررسی موضوعات اساسی کشور همانند چگونگی اجرای احکام برنامه ششم توسعه و نیز بودجه سال ۹۷ و همچنین موضوعات کلان اقتصادی و اجتماعی کشور است. وی موضوعات ملی و منطقه‌ای را از موارد دیگر مورد بحث در نشست با رئیس جمهور دانست و افزود: در راستای افزایش تعاملات هرچه بیشتر دولت و مجلس برای پیگیری موضوعات اساسی کشور و تبادل نظر و همفکری در خصوص افزایش تعاملات مجلس و دولت این نشست برگزار می‌شود.‌ پورابراهیمی اظهار امیدواری کرد: این نشست سرآغاز برنامه‌ریزی‌های مستمر افزایش تعاملات بین مجلس و دولت در قالب نشست رؤسای کمیسیون‌ها باشد تا بتوانیم با برگزاری این نشست‌ها از ظرفیت هر چه بیشتر مجلس و دولت برای حل مشکلات مردم با اولویت مسائل اقتصادی استفاده نماییم.

ناامید کردن مردم گناه و خیانت است

وزیر بهداشت با بیان این که گرفتن امید از مردم در همه جوامع می تواند باعث بروز مشکلاتی شود، گفت: نباید امید را از مردم گرفت، هر کدام از ما باید ببینیم که چه رفتاری انجام داده ایم که منجر به ناامید شدن مردم شده است و من وزیر بهداشت به شخصه باید بدانم در حوزه بهداشت و درمان چه اقداماتی موجب شده که مردم ناراحت، عصبانی و ناامید شوند. دکتر قاضی زاده هاشمی با اشاره به این که رسانه ها نقش مهمی در ایجاد امید در میان مردم دارند، افزود: باید دید که رسانه در کجا به مردم امید داده اند و کجا مردم را ناامید و مایوس کرده اند و باعث بدبینی مردم شده اند بنابراین هر شخصی در هر جایگاهی قوه مجریه، مقننه و قضائیه و یا مراکز دولتی و خطیب نماز جمعه و یا فردی که در رسانه ملی ظاهر می شود همه در ایجاد امید و یا نا امیدی میان مردم نقش دارند.وی اظهارکرد: مایوس کردن مردم نه تنها گناه بزرگی است بلکه خیانت به کشور و جامعه است و بخشی از مشکلات موجود در کشور ناشی از جهلی است که نسبت به این امر داریم.

عسگری فرماندار زنجان شد

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با صدور حکمی رضا عسگری را به عنوان فرماندار زنجان منصوب کرد. پیش از این رسول بیات از مهرماه سال گذشته ۱۳ ماه فرماندار زنجان بود و از اواخر آبان ماه تاکنون نیز بهروز مهدوی سرپرست فرمانداری زنجان را برعهده داشت. در حکم وزیر کشور آمده است: به موجب این حکم و بنا به پیشنهاد استاندار محترم زنجان به سمت فرماندار شهرستان زنجان منصوب می‌شوید.

با چهره دیگری از تهدیدات مواجهیم

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: با تسلط اطلاعاتی در حوزه سایبری دشمنان می‌توانند با حمایت از یک جریان در تصمیم‌گیری‌های سیاسی کشور دخالت کنند و این همان چهره زیبای ظاهری از تهدیدات است که در قالب توسعه فناوری و سایبری مشاهده می‌شود. سردار غلامرضا جلالی با بیان اینکه موضوعات نظام سایبری بر اساس فناوری اطلاعات با سرعت زیادی در حال توسعه است، گفت: ما در حال حاضر با چهره دیگری از تهدیدات مواجه هستیم که در قالب توسعه فناوری آن‌ها را می‌بینیم که در ظاهر یک قالب بسیار زیبا از آن‌ها مشاهده می‌کنیم و اگر دقت نظر نداشته باشیم و تهدیدات این فناوری‌ها را از فرصت‌ها جدا نکنیم با مشکلات بسیاری در کنار تهدیدات در فضای سایبری مواجه می‌شویم و اجازه‌اشغال بیگانگان را در این فضا فراهم کرده‌ایم.

تجمع‌کنندگان مراقب شعارهایشان باشند

عباس سلیمی‌نمین فعال سیاسی اصولگرا درباره اتفاقات و اعتراضات اخیر گفت: برخی سیاست‌های اقتصادی چه در زمینه گسترش بی‌رویه موسسات مالی و اعتباری و چه در بُعد عدم نظارت بر مسائل عمرانی و ساخت‌وسازها خساراتی را بر مردم وارد کرد، از همین‌رو مدت‌ها اعتراضاتی را از این دست در خیابان‌های تهران و دیگر شهرها شاهد هستیم. طبیعتا خاستگاه این اعتراضات ریشه بحقی دارد؛ چراکه مسئولان امر موظف بودند در این رابطه نظارت دقیقی داشته باشند. وی افزود: امروز برخی تلاش می‌کنند بر این مطالبات مردم یک‌سری مطالبات سیاسی هم بار کنند که البته بسیار ناشیانه عمل می‌کنند. امروز مواضعی که آمریکایی‌ها و اسراییلی‌ها علیه ما چه در ارتباط با برجام و چه در رابطه با استقلال کشور مطرح می‌کنند، بیانگر ناخشنودی آنها از این نظام است؛ طبیعی است وقتی شعارهایی در این تجمعات سر داده می‌شود که باب میل این دو دولت است، یک پیام روشن به مردم می‌دهد که باید مراقبت بیشتری صورت بگیرد چرا که خاستگاه آنها هیچ‌گاه این نیست که از بیگانگان حمایت کنند

منبع: مشرق

مطالب پیشنهادی