17:55 1396/10/09

 

 

به گزارش مفتاح، حسین بانک مدیر کل اداره بیمه سلامت استان اصفهان، در نشست خبری با اصحاب رسانه پرداختی این سازمانی بیمه ای را با اجرای طرح تحول سه برابر اعلام کرد وگفت: قبل از اجرای طرح تحول سلامت پرداختی ما 22 میلیارد تومان بو،د که با  برداشته شدن یارانه دارو و فرانشیز، هزینه ها سه برابر شد و در حال حاضر 63 میلیارد تومان در ماه پرداختی داریم.

وی در ادامه افزود: خدمات بیمه در 21 مرکز ارائه می شد که دفاتر پیشخوان هم  به کمک آمده اند و خدمات در 103 مرکز ارائه می‌شود ودر حال حاضر 4150 عملیات بیمه گری انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه کاهش فرانشیز و افزایش هزینه خدمات، طاقت فرسا شده است گفت: در حال حاضر 4 هزار نفر خدمات رایگان بیمه‌ای دریافت می کنند. البته برای بیمه سلامت همگانی محدودیتی ایجاد شد که فقط می‌توانستند از مراکز دولتی خدمات بگیرند، اما برای دریافت دارو محدودیتی نیست ومی توانند از بخش خصوصی دارو دریافت کنند. 

بنا به گفته بانک، بیماران خاص محدودیتی برای دریافت خدمات ودارو در بخش خصوصی ودولتی ندارند وطبق بخش نامه مراکز خصوصی هم باید خدمات ارائه دهند.

مدیر کل اداره بیمه سلامت استان اصفهان با اشاره به هفت هدف طرح تحول سلامت گفت: ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، استقرار پزشکان مقیم در بیمارستان‌های دولتی، ترویج زایمان طبیعی، کاهش میزان هزینه بستری در بیمارستان های دولتی، ارتقا کیفیت هتلینگ وحفاظت مالی از بیماران صعب العلاج بود که برخی از این بندها به خوبی به اجرا در آمد . در حال حاضر هزینه شیمی درمانی وپرتو درمانی در بیمارستان‌ها برای بیماران خاص را 100 درصد پرداخت می کنیم. حتی با دو بیمارستان خصوصی هم مذاکره کردیم که در این دو بیمارستان هم بر اساس تعرفه دولتی دریافت کنند.

وی به پرداخت نشدن بودجه متناسب با اجرای طرح تحول اشاره کرد و افزود: با اجرای طرح تحول سلامت هزینه ما سه برابر شده است. با برداشتن تعرفه دارو هزینه زیادی به ما تحمیل شده است .بعضی بیماریها داروهای گران قیمتی مصرف می کنند و بیماری داشتیم که هزینه داروش یک میلیارد و200 میلیون شده است.

وی در ادامه به سراغ بدهکاریها اداره بیمه سلامت رفت و از بدهی 30 میلیاردی اداره بیمه از سال 95 خبر داد که در سال جاری این بدهی به 500 میلیارد تومان رسیده است. بنا به گفته بانک، به هیچ کدام از موسسات طرف قراداد، به جز داروخانه‌ها که طلب سه ماهه اول سال را دریافت کرده اند؛ پرداختی نداشته‌اند.

بنا به گفته وی دولت در بخش بودجه سال 97 بودجه بیمه سلامت را 3 درصد کمتر از سال گذشته در نظر گرفته است که به افزایش بدهی‌ها کمک خواهد کرد.

وی در ادامه بیان داشت: سرانه بیمه  کارمندان دولت 7 درصد حقوق آنهاست که چندان مشکل خاصی به وجود نمی‌آورد، اما 85 درصد باقی مانده افراد تحت پوشش، مشکل زاست، چون دولت سرانه این افراد را هفت درصد حداقل حقوق در نظر گرفته است که در حدود 65 هزار تومان می‌شود ودر مقابل سرانه کارمندان که 161 هزار تومان است تقاوت 96 هزارتومانی دارد که  کمر ما را شکسته است.

وی در ادامه کسری بودجه در اداره بیمه سلامت کشور را 8 هزار و500 میلیارد تومان برآورد کرد که در صورت اصلاح نشدن بودجه و حق سرانه بیمه شدگان، این رقم در سال جاری به 16 میلیارد و600 میلیون تومان خواهد رسید.

مطالب پیشنهادی