11:04 1396/10/09

به گزارش مفتاح، عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: گوش ناشنوای دولت در برابر تذکرات رهبری به سفره خالی و شکم گرسنه مردم منجر شد و اکنون با وجود اعتراضات مردم همچنان مسؤولان دولت از تورم یک رقمی سخن می‌گویند.

احمد چلداوی عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به آمارهای اشتباه دولت در زمینه تورم و اعتراضات مردم نسبت به گرانی‌های اخیر و ناتوانی اقتصادی خانواده‌ها، گفت: سر و صداهای مردم را می‌شنوید، دولت کار را به جایی رسانده‌ که در چندین شهر تظاهرات صورت گرفته است، اینها دانش اقتصادی نداشته‌اند و با تکیه با الطاف آمریکا می‌خواستند پیش بروند ولی حتی یک حساب نتوانستند در انگلیس باز کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت اظهار داشت:  صنایع جانبی تعطیل شده است و جوانان متخصص بیکار هستند ولی آقایان از تورم یک رقمی سخن می‌گویند و به آمار «من درآوردی» خودشان بسنده کردند.

وی ادامه داد: سال آینده نیز قرار است بنزین را گران و یارانه را قطع کنند، این مساله ورشکستگی دولت را می‌رساند که خود رئیس‌جمهور هم آن را اعلام کرد.

چلداوی گفت: دستشان به طرف غربی‌ها هم خشک شده و تنها راه حل‌شان این است که کسری بودجه دولت را از جیب مردم بدبخت تامین کنند.

* برای اجرای راهکارهای رهبری در زمینه اقتصادی تنها یک کارگروه بدون عملکرد تشکیل دادند

وی با اشاره به هشدارها و راهکارهای مقام معظم رهبری نسبت به وضعیت اقتصادی گفت: مقام معظم رهبری از زمانی که این دولت روی کار آمد به صورت مشتاقانه راهکار کلی را ارائه دادند، امکانات در اختیارشان قرار دادند و اجازه دسترسی به برخی منابع راهبری کشور برایشان صادر شد،‌ حتی رهبری برخلاف میل خودشان اجازه دادند دولت با آمریکا مذاکره کند تا امیدی که خودشان به غرب داشتند را تجربه کرده باشند، حتی چندین سال از سوی مقام معظم رهبری به اسم اقتصادی نامگذاری شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت عنوان کرد: بخصوص در زمینه اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب راهکارها را تعریف و تبیین کردند ولی دولت به یک کارگروه اقتصاد مقاومتی بسنده کرد که آن هم هیچ عملکردی در کشور نداشت.

چلداوی گفت: مردم از دروغگویی مسؤولان دولت به سطوح آمده‌اند، ما به مسؤولین می‌گوییم هر کار می‌خواهید انجام دهید ولی دروغ نگویید،‌ با آمار دروغ سرشان را زیر برف کردند ولی مردم این مسائل را می‌فهمند، هنوز معاون اول رئیس‌جمهور وضعیت اقتصادی را خوب می‌داند، چرا دروغ می‌گویید؟ مردم حق دارند مسؤولان راستگو داشته باشند، مردم از دروغ خسته شده‌اند.

وی گفت: تورم را آن گرسنه‌ای می‌فهمد که 5 ماه است غذای گرم نخورده، آن‌گاه دولت از تورم یک رقمی سخن می‌گوید.

چلداوی اظهار داشت: مردم گرسنه مانده‌اند ولی آقایان مدعی تورم یک رقمی هستند، به جای اینکه ولخرجی‌ها و بودجه جاری خودشان را کم کنند، می‌خواهند کسری بودجه را از جیب مردم بگیرند و آمار دروغ می‌دهند، وضعیت اقتصادی این دولت فاجعه‌آمیز است زیرا دولت دانش اقتصادی ندارد و به طور کلی با انگیزه خدمت به مردم هم نیامده است.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی