1:12 1396/09/30

به گزارش مفتاح،  سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری عصر چهارشنبه ضمن بازدید از اجرای  طرح تحرک نیروی انتظامی استان؛ طرح نوسازی ناوگان خودرویی وموتوری فرماندهی نیروی انتظامی ضمن تشکر از اقدامت خوب امنیتی در استان اصفهان گفت: طرح تحرک به منظور تقویت مجموعه خودرویی وموتوری استان اصفهان و برای ارتقاء امنیت در استان اتفاق افتاده است. هدف افزایش آرامش وامنیت مردم است.

در طرح تحرک 250 خودور وموتو سیکلت به ناوگان نیوری انتظامی استان اضافه شده است.

وی نیروی انتظامی را خدمتگذار بی منت مردم معرفی کرد و افزود: نیروی انتظامی امروز در بیش از هشت هزار و ۷۵۰ کیلومتر مرز و در همه شهرها و روستاها حضور دارد و با اقدامات وپیگیری‌هایی که انجام می‌دهد نظم و امنیت را به مردم کشور هدیه می کند.

فرمانده نیروی انتظامی کشور با عنوان این مطلب که ماموران نیروی انتظامی خود را مسئول امنیت، جان ومال مردم می‌دانند اصحاب رسانه را پل ارتباطی مردم و نیروی انتظامی بیان کرد وبه نقش پررنگ رسانه برای ارتقای امنیت جامعه تاکید کرد.

وی با تاکید بر این نکته که قانون گریزان با قدرت نیروی انتظامی محیطی امن نخواهند داشت، افزود: ما همه توان خود را برای ارتقای امنیت جامعه به کار می بندیم.

سردار اشتری ارتقای امنیت و احساس امنیت که به مراتب از اهمیت بیشتری برخوردار است را بسیار مهم تلقی کرد و ادامه داد: نیروی انتظامی وظیفه خود را حفظ و ارتقای امنیت می‌داند و در خصوص جرایمی مانند سرقت که دغدغه و تاکید رهبر معظم انقلاب نیز هست، اقدامات پیشگیرانه و پیش دستانه را انجام داده است.

فرماندهی انتظامی ناجا،  استرداد اموال مسروقه را یکی از اهداف این نیرو عنوان کرد وبه راه اندازی قرارگاه مبازه با سرقت در 14 استان کشور که آمار 70 درصد سرقت کشور را به خودشان اختصاص داده اند، اشاره داشت.

وی ادامه دار بودن واجرایی شدن قرارگاه برخلاف سایر طرح ها را از ویژگی قرارگاه مبارزه با سرقت دانست و  متوقف شدن سرقت وکاهش 15 درصدی در سال 94، کاهش 10 درصدی در سال 95، کاهش 4 درصدی در سال 96 ودر مجموع کاهش 15 درصدی سرقت را از اثرات برقرار شدن قرار گاه مبازه با سرقت بیان داشت.  

سردار اشتری، برخورد با جرایم خشن ومسلحانه وکاهش 40 درصدی سرقت به عنف ومسلحانه در اصفهان را یکی از موفقیت های نیروی انتظامی استان بیان کرد و گفت: در سال جاری قتل با 22 درصد و سرقت های خرد 14 درصد کاهش را نشان می دهد. در سرقت های خرد سراسر کشور 50 درصد سارقان معتادان هستند. که نیوری انتظامی با اشرافیت توانسته تا حدود زیادی این موضوع را کنترل کند.

سردار اشتری یکی از موضوعات سال جاری را تشکیل قرارگاه تحول در کلانتری ها وپاسگاه عنوان کرد وافزود: یکی از موضوعات مدنظر تکریم ارباب رجوع  ورعایت حقوق مردم در کلانتری وپاسگاه هاست چون این مراکز مامن مردم است و تا رسیدن به این موضوع فاصله داریم. با اجرای طرح مکنا و بهبود مدیریت و کیفیت پاسگاه ها و رسیدگی به وضعیت ظاهری کلانتری ها و رسیدگی به مردم در سال جاری بیش از 20 درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه اظهار داشت: ما معتقدیم با امکاناتی که در اختیار داریم وبا اموزش به سمت حرفه ای شدن می رویم. امروز یکی از موضوعات اصلی برای رسیدن به پلیس حرفه ای آموزش است.

فرمانده نیروی انتظامی کشور راه‌اندازی 700 مرکز مشاوره در کلانتری‌های  کشور را از افتخارات نیروی انتظامی دانست که تا کنون توانسته 70 درصد از 500 هزار پرونده ارجاع شده را به مصالحه ختم کند.

وی تصریح کرد: در مجموع سعی کردیم از هر حیث کلانتری و پاسگاه‌های انتظامی را ارتقا دهیم و در این زمینه نیازمند همکاری مردم و خیرین هستیم و امیدواریم در چند ماه پایانی امسال و سال آینده شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

سردار اشتری در ادامه با اشاره به رصد کامل فعالیت فرقه‌های انحرافی در کشور تصریح کرد: در نیروی انتظامی بر روی فعالیت گروه‌های منحرف و شیطان پرست و عرفان‌های کاذب در سطح کشور کار می کنیم و بر این امر اشراف داریم که با هماهنگی قوه قضائیه همکاری خوبی را با نیروی انتظامی داشته و اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای صورت گرفته است.

فرمانده نیروی انتطامی استان اصفهان با اشاره به اینکه ما به برخورد مناسب نیروهایمان با مردم تاکید داریم، اضافه کرد: ما تعصبی نداریم و برخورد لازم را با متخلفان خواهیم داشت.

مطالب پیشنهادی