به گزارش مفتاح، یک روزنامه آلمانی با استناد به پاسخ وزارت اقتصاد آلمان به یک درخواست حزب چپ این کشور از ادامه صادرات تسلیحات به عربستان همچنین در سال ۲۰۱۷ خبر داد.

براساس نقل از روزنامه "هانوفرشه آلگماینه سایتونگ"، عربستان سعودی همچنان به عنوان یکی از مهمترین خریداران تسلیحات آلمانی مطرح است. البته دولت آلمان در سال 2017 صادرات تسلیحات کمتری به این کشور عربی داشته و با این حال ارزش این صادرات تسلیحات همچنان رقم بالایی است.

بر اساس یک پاسخ وزارت اقتصاد آلمان به فراکسیون حزب چپ این کشور، دولت آلمان در سال 2017 حدود 117 مجوز انحصاری صادرات تسلیحات به عربستان به ارزش 249 میلیون یورو را صادر کرده است. در سال گذشته مجموع 154 مجوز صادرات تسلیحات به عربستان ارزشی بالغ بر 530 میلیون یورو داشته است.

در مقابل میزان صادرات تسلیحات آلمان به امارات متحده عربی در سال جاری میلادی افزایش پیدا کرده است و میزان صادرات تسلیحات به این کشور با 21 درصد افزایش به 214 میلیون یورو رسیده است.

عربستان سعودی نیز از جمله 110 خودرو نظامی را از شرکت تسلیحاتی راین متال دوسلدورف دریافت کرده است.

یکی از کارشناسان تسلیحاتی حزب چپ آلمان با توجه به سرکوبگری های دولت عربستان علیه مردم خود و مردم مظلوم یمن  انتقاد شدیدی به میزان بالای صادرات تسلیحات آلمان به عربستان وارد کرده است.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی