1:08 1396/09/30

 

به گزارش مفتاح و به نقل از  روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فلاورجان ، شصت و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فلاورجان با موضوع  کاهش آسیب های فضای مجازی و بررسی نقش دستگاه های دولتی  در کاهش این آسیب ها و نیز لزوم آموزش سواد رسانه ، به ریاست حجت الاسلام و المسلمین قدوسی  امام جمعه شهرستان فلاورجان و رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان برگزار شد .

 

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن جلالی یکی از اساتید و فعالان فضای مجازی به ارائه مباحثی درخصوص فرصت ها و تهدید های فضای مجازی پرداخت و گفت : در آستانه عصری هستیم که آینده پژوهان آن را پساپست مدرنیسم می نامند و در این زمان ، عناصر فرهنگی باید به رصد بایدها و نباید های این عصر بپردازند تا بتوانند در مقابل سیل تبلیغات دشمنان در قالب فرق ضاله ، عرفان های شخصی و سایر آسیب های این عصر بایستند.

 

وی افزود : وظیفه ما به عنوان عناصر فرهنگی الهی ترین حاکمیت جهان این است که در مقابله با آسیب هایی که جوانان کشور را تهدید می کند ، برنامه های مدون و راهکارهای مناسب ارائه کنیم .

 

وی پس از ارائه فهرستی از ویژگی های فضای مجازی ادامه داد : بنابر آمار سازمان ملی بازی های رایانه ای و با استاندارد تعریف شده ی این سازمان ، ٤٥ میلیون نفر گیمر یا بازیباز در کشور وجود دارد .

 

حجت الاسلام جلالی ضمن اشاره به میزان ارزی که توسط گیمر ها از کشور خارج می شود ، افزود: اصلاح روش استفاده از این فضا نباید با نگاه تحذیر اتفاق بیفتد  ، زیرا قرار گرفتن در این فضا مساله ای اجتناب ناپذیر است .

 

نوید توکلی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فلاورجان نیز در این جلسه ضمن اشاره به اهمیت پرداختن به فضای مجازی و آسیب های آن گفت : می توانیم با برگزاری دروه های آموزشی آشنایی با فضای مجازی و سواد رسانه برای اولیای دانش آموزان توسط ادارات آموزش و پرورش ، آسیب های این فضا را به حداقل برسانیم.

 

شایان ذکر است شصت و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فلاورجان ، پنجشنبه ٢٣ آذرماه ٩٦ در محل فرمانداری شهرستان فلاورجان برگزار شد.

 

 

مطالب پیشنهادی