10:25 1396/09/27

 

به گزارش مفتاح، عیدی شهردار بهارستان که  به تازگی سکاندار شهرداری شده است سابقه طولانی در اداره شهر داشته. سالها شهردار خرم آباد بوده است و امروز به انتخاب شورای شهر بهارستان، قرار است شهرداری بهارستان را هم تجربه کند.

وی شب گذشته در دیدار با اصحاب رسانه حوزه مدیریت شهری را یک حوزه خدماتی،عمرانی و فرهنگی معرفی کرد ودر همان ابتدای صحبت بر نپیرداختن یک شهردار به سیاست تاکید کرد وگفت:« ضرورتی ندارد شهردار به مسائل سیاسی بپردازد برای اینکه هم به خودش ضربه می‌زند وهم به شهر.»

شهردار بهارستان بر داشتن همدلی تاکید کرد وگفت: «همیشه فرصت برای گله ودعوا هست. نباید بر نقاط مشکل دار بپردازیم و باید نقاط قوت را تقویت کنیم. البته ما مخالف بیان مشکلاتی که باعث دلخوری نشود نیستیم. بیان برخی ضعف‌ها موجب اختلاف می‌شود. البته کسی هم نباید از ضعف‌ها دلخور شود. من خودم هیچ وقت شاکی خبرنگار نشدم وانتقاد پذیر بودم.»

وی معتقد است باید شهروندان رابطه مناسبی با شهرداری برقرار کنند وشهردای را خانه خودشان بدانند.

عیدی با اشاره به برنامه‌های موفقش در شهرداری خرم آباد، تشکیل خانه تشکل‌ها را یکی از برنامه‌های موفق عنوان کرد؛ که قراراست با شناسایی تشکل‌ها در بهارستان نیز آن را اجرایی کند.

وی در ادامه با اشاره به شناسایی ظرفیت مردم و تشکیل اتاق فکر، ایجاد بستر های لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی، گفت: «باید برای سرمایه گذار فرش قرمز پهن کرد. شهر احتیاج به کار وسرمایه گذاری دارد وباید راهی برای جذب سرمایه گذار پیدا کرد. مدیری که شرایط را برای سرمایه گذاری فراهم نکرد، شاید بتوان گفت یک مدیر خائن است. اعتقاد ما این است که شرکت عمران و تعاونی دو با در شهر بهارستان هستند و با تعامل با این دو بال، می‌توان شهر را سامان داد.»

وی تغییر نگرش به شهر بهارستان را یکی از اقدامات خودش برای پویا کردن شهر وخارج کردن آن از یک شهر خوابگاهی عنوان کرد وگفت: «ساخت مجمتع‌های مختلف برای افراد با توانایی‌های مختلف، ایجاد پارک‌های تفریحی، افزایش سرانه فضای سبز، ایجاد بستر لازم برای ورزش جوانان، احداث فرهنگ‌سرا، برگزاری همایش وفرصت‌های شغلی، ساخت پارک بانوان، مطالعات جامع ترافیک، توجه به سیستم حمل ونقل، افزایش نورپردازی وکمک به بیدار شدن شهر در شب، از جمله برنامه های ما در شهرداری است.»

وی به کاهش هزینه و توجه به برون سپاری برای شهرداری اشاره داشت وگفت: دو ناحیه برای خدمات رسانی بهتر به شهروندان در نظر داریم.  برای تسهیل کار ارباب رجوع و رسیدگی به مشکلات مردم.

 

بودجه شهرداری 85 میلیارد تومان است

وی پرداخت عوارض توسط مردم را راهکشایی برای خدمات رسانی بهتر شهرداری عنوان کرد وگفت : «هر چه شهروندان مشارکت بیشتری داشته باشند شهر بهتر اداره می شود و باید سرانه پرداخت را افزایش دهیم. »

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران بودجه  شهرداری بهارستان در سال جاری را 85 میلیارد تومان عنوان کرد که تا کنون تنها 20 درصد آن محقق شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مفتاح مبنی بر کاهش هزینه و تاسیس شهرداری نواحی ومتناقض بودن این دو موضوع گفت: منظور از کاهش هزینه؛ کم کردن هزینه در بخش های مختلف است. به طور مثال دردوره قبل در حوزه ای 160 میلیون هزینه شده است که به نظر من با 20 میلیون می‌توانست آن حوزه را اداره کرد. با مشارکت بخش خصوصی می توان هزینه‌ها را کاهش داد. در شهرداری نواحی نیز از نیروهای موجود استفاده خواهد شد ونیروی جدیدی به سیستم وارد نمی شود وبا تقسیم کار دسترسی را رحتتر می‌کنیم.

وی در ادامه بدهی شهرداری بهارستان را 5 میلیارد تومان عنوان کرد وادامه داد: «البته شهرداری در مورد بدهی‌ها به خوبی نتوانسته دفاع کند. اگر قرار باشد عوارض را پس بدهیم پس تغییر کاربری‌ها را هم پس می‌گیریم. »

وی در خصوص اختلافات شهرداری با شرکت عمران هم گفت: «با شرکت عمران تعاملات خوبی داشته‌ایم. زمینی که قرار بود برای احداث آتش نشانی می‌دادند ونمی دادند را تحویل داده اند. بهارستان هیچ زمین پارکینگی ندارد وشرکت عمران الان اعلام کرده زمین های مربوط به پارکینگ را تحویل بدهد.»

وی در مورد راه اندازی قطار شهری نیز گفت:« تلاش می شود تا پایان سال قطار شهری راه اندازی شود؛ اما اگر زیر ساختهای لازم را فراهم نکنیم از قطار شهری جا می‌مانیم ونمی‌توانیم درست به مردم خدمات بدهیم. »

در ادامه جلسه یکی از خبرنگاران ساکن شهر بهارستان از ساکن بودن تنها شهردار بهارستان در این شهر تشکر کرد و از ممنوع الکار شدن رسانه اش به دلیل افشا کردن برخی فسادها در شهرداری سابق گله مند بود. وی از اسناد جمع اوری شده از 200 تخلف شهرداران قبلی خبر داد و گفت: در حالی که بودجه شهرداری تنها 85 میلیارد تومان است. رانت 30 میلیاردی به یک مجتمع در نزدیکی بهارستان ظلمی است به شهر. 

وی از رئیس شورای شهر خواست تا شورایی شیشه ای داشته باشد وجلسات را با حضور خبرنگاران برگزار کند تا فساد کمتر باشد.

باید بهارستان به سمت پایداری حرکت کند

 

مهندس مجتبی محبی، رئیس شورای شهر بهارستان هم در این جلسه با تاکید بر این موضوع که باید بهارستان به سمت یک شهر پایدار حرکت کند واز شهر خوابگاهی خارج شود گفت: دیدگاه‌ها نسبت به شهر بهارستان باید تغییر کند. در این شهر از 24 استان سکنه داریم با 40 گویش. این ظرفیت بالایی است.

وی در ادامه جمعیت فعال وآماده کار شهر بهارستان را 37 درصد عنوان کرد وگفت: این شهر نیاز به ایجاد بستر مناسب برای فعالیت اقتصادی است. در حوزه ورزش بسیار ضعیف هستیم. شهری با 180 هزار نفر جمعیت هنوز بیمارستان ندارد. هیچ سازمانی در شهر بهارستان شعبه ندارد وهمین مشکلاتی را برای شهروندان بهاستان وشهر اصفهان در بر دارد.

وی با تاکید بر اینکه دیگر زمان سرگردانی شهر بهارستان  بین شهرداری وشرکت عمران به سر آمده است افزود: باید  زمینه‌های لازم فراهم بشود وشهر از این وضعیت خارج بشود. در حوزه های عمرانی شهرداری رکود حاکم است وهیچ طرح عمرانی فعال نیست. 9 ماه از سال گذشته وما تنها 16 میلیارد تومان بودجه گرفتیم که این بودجه برای شهر بهارستان کفاف نمی دهد.

مطالب پیشنهادی