به گزارش مفتاح، بر اساس دستور رئیس‌جمهور که توسط وزیر کشور اعلام شد استانداران، فرمانداران و بخشداران باید در محل خدمت خود سکونت داشته باشند؛ در اصفهان برای اجرای این دستور برخی از مدیران در آینده‌ای نزدیک باید برای اثاث‌کشی اقدام کنند.

در هر استان و منطقه مسائل، مشکلات و دغدغه‌هایی وجود دارد که صرف داشتن مسؤولیت در آن رابطه برای رسیدن به راه حل و خارج شدن از مسائل کفایت نمی‌کند، بلکه یکی از الزامات کار مسؤولان در هر حوزه‌ای آگاهی و اشراف کامل نسبت به مسائل منطقه تحت مدیریت اوست، البته درک مستقیم مسائل و مشکلات هر منطقه نیز اهمیتی دوچندان دارد.

استان اصفهان در دوره‌های مختلف از ابعاد گوناگون صنعتی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به عنوان یکی از استان‌های مهم کشور  به حساب می‌آید که مدیران زیادی نیز در سطح ملی تربیت شده در فضای این استان هستند، اما چندی است که در سپردن مسؤولیت‌ها در اصفهان شاهد گزینش مدیران غیربومی در رده‌ها و حوزه‌های مختلف مسؤولیتی از فرهنگی، سیاسی و زیست محیطی هستیم.

این مسأله سؤال بزرگی را در ذهن هم‌استانی‌ها ایجاد می‌کند که آیا ظرفیت‌های انسانی و مدیریتی استان اصفهان به پایان رسیده که مسؤولان امر بومی‌گزینی را در امر انتخاب مدیران اصفهانی کنار گذاشته و به انتخاب مسؤولان غیربومی رو آورده‌اند؟ البته این نکته در بین شهرستان‌ها و لزوم بومی‌گزینی برای مسؤولیتی همانند فرمانداری‌ها نیز اهمیت پیدا می‌کند.

از کنار مسأله بومی‌گزینی هم که بگذریم بحث حضور مستمر مسؤولان ارشد استانی و شهری در محل خدمت خود اهمیت پیدا می‌کند، مسأله‌ای که عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور روز یکشنبه این هفته در جلسه‌اى که با حضور معاونان این وزارتخانه برگزار شده بود به آن اشاره و تصریح کرده بود که استانداران، فرمانداران و بخشداران طبق دستور رئیس‌جمهور روحانی ملزم هستند که حتماً در محل خدمت خود سکونت داشته باشند و باید دید این مهم چه زمانی عملی خواهد شد و برای کسانی که به این دستور روحانی عمل نکنند چه تدبیری اندیشیده شده است.

این در حالی است که رسول زرگرپور استاندار قبلی اصفهان به همراه خانواده ساکن اصفهان نبوده و جزو مدیران پروازی به حساب می‌آمد که سفر به تهران جزوی از برنامه‌های ماهیانه و گاهی هفتگی وی بود؛ محسن مهرعلیزاده استاندار فعلی اصفهان که در این سمت قرار گرفته نیز فعلا به تنهایی در اصفهان سکونت دارد و خانواده‌اش هنوز به اصفهان نیامده‌اند.

در مورد آخرین وضعیت این مسأله در استان نیز طبق بررسی‌های انجام شده از بین 24 شهرستان اصفهان که فرمانداری دارند، در 13 شهرستان فرمانداران در محل خدمت خود ساکن بوده و 11 فرماندار در شهری غیر از محل خدمت خود ساکن هستند. از زبان درصد و آمار می‌شود گفت که کمتر از نیمی از فرمانداران اصفهانی و آقای استاندار جدید در محل خدمت خود سکونت ندارند که طبق دستور رئیس‌جمهور این‌ها نیز باید در محل خدمت خود ساکن شوند؛ البته خبرگزاری فارس آمادگی دارد که در صورت تغییر در وضعیت‌های اعلام شده آن را اطلاع رسانی کند.

در حال حاضر علیرضا غیور فرماندار اردستان سکونت دائمی در این شهر ندارد اما او در این میان تنها نیست و مجتبی راعی سرپرست فرمانداری خمینی‌شهر، محمدحسین نصرتی فرماندار سمیرم، کمال رضایت فرماندار فریدن، ناصر اسدی فرماندار فریدونشهر، سهراب مظفرنجفی فرماندار نجف‌آباد، جواد سلطانی فرماندار مبارکه، علی رحمانی فرماندار تیران و کرون، مهدی اسدپور فرماندار چادگان، علی استوار فرماندار خور و بیابانک و ماشاء‌اله طحانیان‌زاده فرماندار بوئین میاندشت نیز در محل خدمت خود سکونت ندارند.

اما بر خلاف 11 فرماندار قبلی احمد رضوانی فرماندار اصفهان، سید حسن شفعتی فرماندار خوانسار، اصغر هدایت فرماندار فلاورجان، محمدحسین داراب سرپرست فرمانداری شهرضا، حمیدرضا مؤمنیان فرماندار کاشان، حسین فراست فرماندار گلپایگان، سید محسن سجاد فرماندار لنجان، محمود جمالی فرماندار نائین، یوسف حسنی فرماندار نطنز، علیرضا بصیری فرماندار شاهین شهر و میمه، ابوالفضل معینی‌نژاد فرماندار آران و بیدگل، علی‌اصغر قاسمیان فرماندار دهاقان و اسفندیار تاجمیری فرماندار برخوار در شهرهای محل خدمت خود سکونت دارند.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی