به گزارش مفتاح، تحقیقات روزنامه نیویورک‌تایمز نشان می‌دهد شمار واقعی تلفات طوفان «پورتوریکو» از آنچه در آمارهای رسمی اعلام شده ۱۶ برابر بیشتر است.

تحقیقات یک رسانه آمریکایی نشان می‌دهد شمار واقعی افراد کشته‌شده در طوفان دو ماه پیش در «جزیره پورتوریکو» در آمریکا بیش از 16 برابر از آنچه آمارهای رسمی نشان می‌دهند، بیشتر است.

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته در حالی که آمارهای رسمی مدعی هستند 62 نفر بر اثر این حادثه کشته شده‌اند، رقم واقعی، احتمالاً 1052 نفر است.

طوفان سهمگین «ماریا» روز 20 سپتامبر به جزیره «پورتوریکو» رسید. تحقیقات نیویورک‌تایمز نشان می‌دهد روز 3 اکتبر، همزمان با سفر «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به مناطق طوفان‌زده، 556 نفر بر اثر طوفان کشته شده بودند، در حالی که مسئولان در آن زمان، شمار نفرات کشته شده را 16 نفر اعلام کردند.

ترامپ در آن سفر با مقایسه آمار کشته‌شدگان طوفان ماریا با طوفان «کاترینا» که در سال 2005 به کشته شدن نزدیک به 2 هزار نفر منجر شده بود، جنجال آفرید.

نیویورک‌تایمز در آن زمان گزارش داده بود ترامپ به مقام‌های مسئول در این جزیره گفته بود: «خوشحال باشید که فقط 16 نفر کشته شدند.»

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی