14:18 1396/09/16

به گزارش مفتاح، نایب رئیس اتحادیه عمده فروشان میادین میوه‌ و تره‌بار اصفهان با بیان اینکه قیمت انار گران نشده، گفت: از آن جایی‌که در کمیسیون مقرر شد افزایش قیمت نداشته باشیم، میوه‌های فصلی برای شب یلدا به صورت مدیریت شده وارد بازار می‌شوند.

محمد صادقی ریاحی پیرامون گرانی میوه‌های فصلی اظهار داشت: قیمت انار گران نشده و تفاوت قیمتی با قبل ندارد، از آن جایی‌که در کمیسیون مقرر شد افزایش قیمت نداشته باشیم، میوه‌های فصلی برای شب یلدا به صورت مدیریت شده وارد بازار می‌شوند.

وی با بیان اینکه انگور قرمز بیش از انگور بدون هسته در اصفهان به فروش می‌‎رود، افزود: از آن جایی که انگور از اصفهان صادر می‌شود تا حدودی با کمبود

مواجه هستیم، همچنین از انگور سبز به دلیل سرمازدگی و آسیب پذیری بیشتر استقبال کمتری می‌شود.

نایب رئیس اتحادیه عمده فروشان میادین میوه و تره‌بار اصفهان با اشاره به رکود در بازار میوه و‌ تره‌بار تصریح کرد: رکود به دلیل کم بودن قدرت خرید مردم به وجود می‌آید از این رو کم‌فروشی در میدان میوه و ‌تره‌بار سبب رکود شده است.

وی با بیان اینکه قیمت میوه در میدان میوه و ‌تره‌بار تقریباً متعادل است، گفت: هرکیلو سیب درختی سوپر لوکس 3 هزار تومان به فروش می‌رود اما مردم بیشتر از سیب درختی 2500 تا 2600 تومان استقبال می‌کنند.

ریاحی با بیان اینکه قیمت‌ها در پاییز متعادل‌تر شده است و از مناطق گرمسیر پیاز وارد بازار اصفهان می‌شود، بیان کرد: ممکن است با کمبود کدو به دلیل بارندگی و سرما مواجه شویم اما قیمت‌ها تفاوت چندانی نداشته است.

وی در پاسخ به این سئوال که ممکن است برای شب یلدا با کمبود میوه روبه‌رو شویم؟ اضافه کرد: براساس تدابیر اندیشیده شده برای شب یلدا با کمبود پرتقال، سیب و نارنگی مواجه نیستیم، از آن‌جایی که امسال با کمبود انار مواجه بودیم مقدار زیادی انار به سردخانه و انبارها منتقل شده تا برای شب یلدا با مشکل روبه‌رو نشویم.

نایب رئیس عمده‌فروشان میادین میوه و تره‌بار اصفهان اضافه کرد: از آن‌جایی که امسال به سبب بالا بودن قیمت انار مردم قدرت خرید نداشتند اما کمبود انار احساس نشد، در این راستا با تدابیر اندیشیده شده و جمع‌آوری انار در انبارها برای شب یلدای مردم انار در بازار موجود است.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی