11:42 1396/09/05

به گزارش مفتاح، یک روزنامه اصلاح‌طلب به تازگی ادعا کرد سپاه در یمن حضور دارد و بزودی با عربستان درگیر می‌شود. آیا دولت با این روزنامه هم مثل کیهان برخورد خواهد کرد؟

مولوی عبدالحمید: زلزله کرمانشاه مؤاخذه الهی بود!

مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه مسجد مکی زاهدان و از چهره‌های نزدیک به رئیس‌جمهور روحانی، اخیراً در یک سخنرانی با اشاره به زلزله تلخ کرمانشاه گفته است: اکثریت دنیا این نوع حوادث را به طبیعت می‌سپارند و گاهی قهر طبیعت می‌نامند و زلزله‌ها را بیشتر به گسل‌ها ربط می‌دهند.

او می‌افزاید: آنها با این کار جرم و تقصیر را از خودشان دفع می‌کنند... آنها از فشار الهی توبه نکردند و این کار آنها سبب فرستاده شدن عذاب سخت‌تر شد و بسیاری را به تباهی رساند. و یا مثلا می‌گویند این آزمایش و امتحان بوده و به زبانشان نمی‌آید که این مؤاخذه الهیست.

این فعال سیاسی و مذهبی در ادامه تأکید می‌کند: عذاب الهی که بیاید دیگر بچه و بزرگ نمی‌شناسد. وقتی عذاب در منطقه‌ای آمد، همه را می‌گیرد.

*البته مولوی عبدالحمید در ادامه، کمک به زلزله زدگان کرمانشاهی را نیز مصداق جهاد دانسته‌اند.

قضاوت درباره این اظهارات را به عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم.

روزنامه اصلاح‌طلب: ایران در یمن حضور دارد و بزودی با عربستان درگیر می‌شود!

روزنامه اصلاح‌طلب جهان صنعت، به تازگی طی گزارشی در صفحه اول خود که با عنوان «اعتراف سردار»! منتشر شد، با اشاره به مصاحبه مطبوعاتی اخیر سردار جعفری، فرماندهی کل سپاه پاسداران نوشت: اگرچه ایران و عربستان هرگز به طور مستقیم در جریان جنگ‌های داخلی یمن با هم درگیر نشده‌اند و با وجود اینکه محمدجواد ظریف نیز در اظهاراتی در تیرماه امسال ابراز امیدواری کرده بود این اتفاق میان این دو کشور نیافتد اما به نظر می‌رسد در آینده شاهد جنگ تمام‌عیار ایران با عربستان در منطقه باشیم. به ویژه آنکه در همین راستا سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران در جدیدترین اظهارات خود اعلام کرده است که ایران می‌تواند کمک‌های مستشاری و معنوی خود را به یمن و نیروهای حزب‌الله بدهد!

در ادامه این گزارش آمده است: اکنون بحث این مطرح می‌شود که حوثی‌ها که مالکیت یمن را به‌عهده دارند از ایران دعوت کردند و ایران نیز به دعوت آنها در آنجا حضور پیدا کرد!

جهان صنعت در قسمت دیگری از این گزارش هم تأکید می‌کند: «با وجود اینکه ایران تا به حال کمک به مردم یمن را فقط معنوی می‌دانست و تاکید داشت که اهداف ایران سیاسی و نظامی است اما سخنان اخیر فرمانده کل سپاه پاسداران نشان از حضور رسمی و مستشاری ایران در یمن دارد. این در حالی است که مقامات کشورمان بارها با صدایی رسا اعلام داشتند که یمن به کمک‌های غذایی، دارویی و بشردوستانه نیازمند است و نه کمک‌های تسلیحاتی و نظامی و حالا این تغییر رویکرد نشان از این دارد که موفقیت ایران در سوریه و عراق منجر به ایجاد انگیزه ایران در یمن شده و ممکن است حتی به توسعه اقدامات و حضور گسترده‌اش در یمن دامن بزند تا از این طریق برنامه‌های آل‌سعود را برای درهم شکستن اراده مردم یمن در حمایت از جنبش انصارالله که دارای وجوه ایدئولوژیک مشترک با جمهوری اسلامی ایران است خنثی کنند.»

*این اظهارات غلط در حالی است که دولت و اصلاح‌طلبان طی 5 سال گذشته همواره به کوچکترین موضع انتقادی رسانه‌های اصولگرا پیرامون مباحث مرتبط با دیپلماسی واکنش نشان داده و جمیع مشاکل عالم را به همین مواضع ربط می‌دادند.

جالب آنکه حتی به تازگی روزنامه وزین کیهان هم به همین بهانه توقیف موقت شد.

اما اکنون که یک رسانه اصلاح‌طلب با یک دریافت غلط از سخنان سردار جعفری مدعی حضور نظامی ایران در یمن و جنگ با سعودی‌ها در آینده می‌شود؛ لام تا کام صدایی از دولت و اصلاح‌طلبان در این زمینه شنیده نمی‌شود!

مسئله‌ای که قضاوت‌های آشکاری را پیرامون ستاد مشترک دولت و اصلاح‌طلبان در نزد مردم شکل خواهد داد...

گفتنیست، صحبت‌های اخیر سردار جعفری مبنی بر حمایت ایران از کشورهای متحد خود در حالیست که فرمانده سپاه صرفا سیاست اصولی نظام جمهوری اسلامی ایران را بیان و البته در همین صحبت‌ها تأکید کرده است که کمک‌های ایران به کشوری مثل یمن در حد کمک‌های معنوی و مستشاری است. (و همه می‌دانند که کمک مستشاری هم لزوما به معنای حضوری فیزیکی عناصر مورد مشورت نیست.)

به نظر می‌رسد ماجرای شیطنت عده‌ای در قضیه کنایه به شهدای مدافع حرم، مخالفت با حمایت ایران اسلامی از سوریه و یا مثلا تأیید ادعاهای عربستان سعودی مبنی بر حضور نظامی ایران در یمن، از فاز اتفاقی و اشتباهات سهوی گذشته و انگیزه‌های دیگری در پشت پرده این رخدادهای به حدّ تواتر رسیده وجود دارد. خاصه آنکه ابراهیم اصغرزاده نیز به تازگی انتقاداتی را متوجه سردار سلیمانی و بیانیه او در زمینه پایان داعش کرد.

«اعتراض اصغرزاده به سردار سلیمانی»؛ اطلاعیه می‌دهند و خط و نشان می‌کشند...

ابراهیم اصغرزاده، فعال اصلاح‌طلب و از چهره‌های ستادی این جریان به تازگی در بخشی از مصاحبه خود با روزنامه آفتاب یزد صحبت‌هایی را مطرح کرده است که قاعدتا اعتراض به اقدام اخیر سردار سلیمانی مبنی بر صدور بیانیه و اعلام «پایان داعش» تلقی می‌شود.

اصغرزاده گفته است:«بیشترین دستاورد دولت در عرصه سیاست خارجی است که موقعیت کشور را در منطقه پرتلاطم خاورمیانه بهبود بخشید. اما بلاتکلیفی و تشتت دامن همین سیاست خارجی را گرفته است. گویی کار از دست رئیس‌جمهور و رئیس دستگاه دیپلماسی‌اش خارج شده است و برخی دیگر درباره اوضاع منطقه تصمیم می‌گیرند، اطلاعیه می‌دهند و برای دیگران خط و نشان می‌کشند. کجا در ممالک دموکراتیک و متمدن رسم است که چنین رفتاری خارج از وزارت خارجه انجام بگیرد؟!»

او در ادامه صحبت‌های خود نیز تصریح می‌کند: حالا می‌بینیم در سکوت دولت، نغمه ماجراجویی و تقابل از سوی کسانی که با رأی ملت کنار گذاشته شدند بلندتر از قبل شده است. عده‌ای کاسه داغ‌تر از آش شده تیترهای موشکی می‌زنند و متوجه حساسیت اوضاع نیستند...

*قبل از هرچیز باید اشاره کرد که اصغرزاده در واقع حرف دل ستاد جریان سیاسی خاص را مطرح کرده و از خودش چیزی نگفته است.

چپ‌ها معتقد به «برجام 2» و حل و فصل شدن تمام مشکلات امنیتی منطقه غرب آسیا بوسیله «گفتگو و مذاکره» هستند و همانطور که دکتر ظریف هم چند سال قبل در یک مصاحبه بصورت تلویحی اشاره کرد؛ هیچ اعتقادی به حضور نیروهایی مثل حزب الله در سوریه هم ندارند.(آنها البته درباره بی‌نتیجه بودن مذاکرات و تجربه خسارت محض برجام نیز توضیح خاصی نمی‌دهند!)

اساساً رفتار سرد ستاد مشترک اعتدال و اصلاحات نسبت به فتوحات جبهه مقاومت، شکست داعش و بیانیه اخیر سردار سلیمانی، فرمانده سپاه قدس نیز ناشی از انگاره‌های فوق‌الذکر است.

اکنون محرز است که اصغرزاده نه در کنایه اعتراضی خود به سردار سلیمانی و نه در انتقاد از توجه رسانه‌ها به دستاوردهای موشکی کشور، نه تنها من‌عندی عمل نکرده بلکه بخشی از ژنتیک خود را ظهور و بروز داده است.

ژنتیکی که از ابتدای آغاز فتنه شام، با حمایت جمهوری اسلامی ایران از سوریه و مستضعفان این کشور مخالفت کرد، بعدها حتی در سطوح بالای مقامات دولت فعلی نیز از رزمایش‌های موشکی کشور لب به انتقاد گشود و در مقطعی نیز موجب شد تا علی مطهری، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رزمایش‌های موشکی کشور را «کم‌عقلی» هم خطاب کند.

شایان ذکر است که اگرچه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توانست با مجاهدت جوانان و فرماندهان نظامی خود شرّ تکفیری‌های داعش را از سر منطقه غرب آسیا کم کند و محور مقاومت را نیز بیش از پیش تقویت نماید اما این اظهارات و مواضع عجیب، نظیر آنچه که اصغرزاده گفته است به مثابه بذور شومی عمل خواهند کرد که اگر خواص کشور و جوانان و مردم متوجه آنها نباشند، بسا که در آینده از بسترهای شوم تغذیه و زمینه‌های وسیعی از ناامنی و اضمحلال را در پیش پای ایران عزیز پهن کند...

منبع: مشرق

مطالب پیشنهادی