16:53 1398/07/08

 

به گزارش خبرنگارمفتاح، محمدرضا قنبری سخنگوی ستاد اربعین در اصفهان در جمع خبرنگاران ضمن تاکید بر زمینه سازی برای جهانی شدن حرکت اربعین گفت: رهبر معظم انقلاب بر جهانی شدن این حرکت تاکید داشتند وما پذیرایی از زوار را باید به داخل مرزهای ایران هم بکشانیم.

وی در ادامه با اشاره به شرایط سخت زوار پاکستانی برای شرکت در مراسم اربعین گفت: بیش از 60 هزار پاکستانی برای زیارت اربعین وارد کشور می شوند. با توجه به اینکه باید شرایط بر برای زوار باید مهیا کرد دو موکب اصفهان تصمیمی گرفتند برای خدمت به زوار به مرز میرجاوه بروند ودر آنجا به زوار پاکستانی خدمات بدهند.

وی در ادامه افزود: موکب نائین هم اعلام آمادگی کرد تا به این زوار خدمات رسانی کنند وزوار پاکستانی که برای زیارت امام رضا مشقف می شوند از خدمات این موکب بهره مند شوند.

سخنگوی ستاد اربعین از صدور مجوز برای 107موکب در اصفهان خبر داد و گفت: این موکب ها ظرفیت اسکان 110 هزار نفر را در کربلا دارند و 450 هزار پرس غذا در هر وعده تهیه وطبخ می شود.

وی با تاکید بر اینکه حذف روادید باعث افزایش دوبرابری زائر شده است گفت: لازم است حتما زوار در سامانه سماح ثبت نام کنند و با پرداخت هزینه 22 هزار تومان تحت پوشش بیمه اربعین قرار بگیرند.

بنا به  گفته وی زوار با تحت پوشش قرار گرفتن بیمه اربعین می توانند از غرامت فوت، نقص عضو وهزینه بیماری وبستری  استفاده کنند. این بیمه از 50 کیلومتری مرز در ایران وتمام خاک عراق را شامل می شود.

وی در ادامه افزود: تا کنون بیش از صد هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند و همچنین ده هزار اتباع خارجی ساکن اصفهان هم ثبت نام کرده اند که 12 درصد از این زوار اهل سنت هستند.                                 

قنبری با تاکید بر اینکه زوار باید مسائل بهداشتی را در سفر رعایت کنند گفت: بیماریی به نام وبای عراقی در این ایام شایع می شود که لازم است زوار حتما مسائل بهداشتی را رعایت کنند. ژل شستشوی دست به همراه داشته باشند واز وسایل بهداشتی مشترک استفاده نکنند.

مطالب پیشنهادی