13:35 1396/08/22

به گزارش مفتاح، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: 50 هزار معلم داریم که کلاسی برای آنها وجود ندارد اما از آموزش و پرورش حقوق می‌گیرند.

عبدالرضا مصری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی علت عدم تخصیص بودجه تعیین‌شده به آموزش و پرورش را عدم تحقق منابع پیش‌بینی شده دولت دانست و اظهار داشت: مکانیسم تخصیص بودجه در اختیار دولت است و سخنگوی دولت باید در این خصوص پاسخگو باشد؛ به نظر می‌رسد اگر منابع بودجه‌ای محقق می‌شد طبیعتاً تخصیص صورت می‌گرفت.

وی افزود: بسیاری از معلمان با حداقل‌ها زندگی می‌کنند و اگر حقوق آنها در زمره مطالبات برود، ظلم مضاعف است.

مصری با بیان اینکه در بهترین شرایط بودجه‌ای هم گاهی، برخی مدیران از والدین پول می‌گیرند، خاطر نشان کرد: 50 هزار معلم داریم که کلاسی برای آنها وجود ندارد اما از آموزش و پرورش حقوق می‌گیرند.

وی در پاسخ به این پرسش که «آمار 60 هزار نیرویی که در آموزش و پرورش خدمت نمی‌کنند اما حقوق دریافت می‌کنند، صحت دارد؟»، گفت: این آمار را متفاوت دریافت می کنیم؛ ممکن است رقم بیشتر و کمتر باشد اما این مسئله وجود دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: عامل مهم مشکلات بودجه‌ای آموزش و پرورش این است که بهینه‌سازی هزینه‌ها صورت نگرفته است و تا زمانی که این مشکل حل نشود، اوضاع بودجه‌ای آموزش و پرورش اصلاح نمی‌شود.

مصری گفت: بودجه‌ای که امسال برای آموزش و پرورش تعیین شده است اگر کاملاً تخصیص پیدا کند، بودجه مناسبی است.

مسئله وجود 60 هزار حقوق‌بگیری که در آموزش و پرورش خدمت نمی‌کنند نخستین بار توسط معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش مطرح شد و پس از آن توسط برخی مسئولین از جمله وزیر آموزش و پرورش تکذیب شد.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی