11:30 1396/08/21

به گزارش مفتاح، رییس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد که تلویزیون برنامه های خاص و تاثیرگذار در زمینه مسایل مبتلابه جامعه ندارد.

عبدالرضا عزیزی رییس کمیسیون اجتماعی مجلس درباره اینکه برنامه های اجتماعی تلویزیون چقدر برای جامعه مفید هستند، بیان کرد: من پیش از این برنامه های «دورهمی» و «خندوانه» را می دیدم و از برنامه های جدی تلویزیون «جریان» را می بینم اما برنامه خاصی در حوزه مسایل اجتماعی در رسانه ملی وجود ندارد.

وی درباره اینکه چقدر خلأ برنامه های اجتماعی را در تلویزیون احساس می کند، بیان کرد: جای خالی این برنامه ها بسیار احساس می شود اکنون در جامعه معضلات بسیاری مثل اعتیاد وجود دارد اما شما می بینید تلویزیون پفک نمکی را تبلیغ می کند اما درباره پیشگیری از اعتیاد کمتر برنامه می سازد.

این نماینده مجلس درباره تعامل با برنامه سازان و مدیران تلویزیون برای ساخت برنامه های اجتماعی و اینکه معمولا گفته می شود این برنامه ها به سیاه‌نمایی منجر می شوند، عنوان کرد: اتفاقا برعکس، یکی از مشکلات ما سکوت فرهنگی است. سکوت باعث آسیب می شود و بهترین مثال در این باره ایدز است. اوایل که ایدز به ایران آمده بود عده ای گفتند اطلاع رسانی نشود چون ما در کشور اسلامی هستیم اما اکنون یک استاندار همزمان با روز جهانی این پدیده زنگ آن را هم در مدارس به صدا درمی آورد و اتفاقا حرکت خوبی برای پیشگیری است.

وی در پایان با تاکید بر ساخت برنامه های آگاهی بخش و پیشگیرانه در تلویزیون گفت: به گفته حضرت علی(ع) علاج واقعه را باید پیش از وقوع انجام داد. پیشگیری مقدم بر درمان است و هزینه آن یک سوم درمان است پس برای بسیاری از آسیب های اجتماعی می توانیم مردم را آگاه کرده و اطلاع رسانی کنیم.

منبع: مهر

مطالب پیشنهادی