15:00 1396/08/17

به گزارش مفتاح، بر اساس اعلام سازمان ملل متحد، هم اکنون 500 کودک فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی زندانی هستند.

بر اساس اعلام سازمان ملل متحد، هم اکنون 500 کودک فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی زندانی هستند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی از نیویورک، سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد شمار کودکان فلسطینی زندانی در زندان های اسرائیل هم اکنون به 500 نفر می رسد.

فرهان حق، معاون سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، در نشست پرسش و پاسخی با ‏خبرنگاران و گزارشگران رسانه ‏ها این خبر را اعلام کرد.

این مسئول سازمان ملل از اسرائیل خواست درباره اوضاع حقوقی این کودکان و همه فلسطینی هایی که اکنون در حبس هستند تحقیق کند.

وی افزود ما درباره اوضاع این کودکان فلسطینی که در زندان های اسرائیل در حبس هستند نگران هستیم. معاون سخنگوی سازمان ملل متحد با این حال خاطر نشان کرد شمار کودکان فلسطینی زندانی در زندان های اسرائیل از اول امسال تاکنون تغییری نکرده است.

رژیم صهیونیستی در ماه اکتبر 483 فلسطینی را بازداشت کرده است

موسسات حقوقی فلسطینی روز سه شنبه اعلام کردند نظامیان رژیم صهیونیستی در ماه اکتبر 483 فلسطینی از جمله 125 نوجوان و چهار روزنامه نگار را بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از رام الله، این موسسات در بیانیه ای مشترک اعلام کردند بیشترین بازداشت ها در شهر بیت المقدس صورت گرفته است به طوری که 137 فلسطینی در این شهر بازداشت شدند. هفت نفر از بازداشت شدگان از ساکنان نوار غزه و بقیه ساکن استان های مختلف در کرانه باختری رود اردن هستند.

این موسسات حقوقی اعلام کردند در چارچوب تشدید سیاست بازداشت اداری (بازداشت بدون اتهام و بدون محاکمه)، مقامات اسرائیلی در ماه اکتبر 86 حکم بازداشت اداری صادر کردند.

بر اساس این بیانیه، شمار اسرای فلسطینی در زندان های اشغالگران به حدود 6300 نفر رسیده است که 59 زن از جمله 11 دختر نوجوان نیز در میان آنها هستند. شمار کل نوجوانان فلسطینی که در زندانهای اسرائیل به سر می برند حدود 250 نفر است و شمار کسانی که در بازداشت اداری هستند به 450 نفر می رسد.

بازداشت هفده فلسطینی در کرانه باختری رود اردن

­نظامیان صهیونیست 17 فلسطینی را در مناطق مختلف کرانه باختری رود اردن بازداشت کردند .

به گزارش خبرگزاری وفا فلسطین از رام الله ، شاهدان و منابع محلی گزارش دادند نظامیان اسرائیلی دیشب و امروز با یورش به مناطق مختلف کرانه باختری رود اردن 17 فلسطینی را ربودند .

این منابع افزودند نظامیان اسرائیلی سه نوجوان را در شمال شهر قدس اشغالی ، چهار نفر را در جنین و سه تن دیگر را در قلقیلیه بازداشت کردند .

نظامیان اسرائیلی هفت فلسطینی را در شهرهای طوباس ، الخلیل ، بیت لحم و نابلس دستگیر کردند .

قصد رژیم صهیونیستی برای احداث 290 واحد جدید در شرق قدس

به گزارش خبرگزاری آناتولی از قدس، شهردار اسراییلی شهر بیت المقدس قصد دارد ساخت 290 واحد شهرک جدید را در شرق بیت المقدس طی این هفته تصویب کند.رادیو رژیم صهیونیستی گزارش داد شهرداری احتمالا ساخت 290 واحد شهرک را در شهرک های جیلو ، در جنوب و شهرک های نبی یعقوب و رمت شلومو در شمال بیت المقدس تصویب می کند.تصمیم به ساخت این واحدها در شهرک رمت شلومو  از هفت سال پیش موجب بروز بحران میان رژیم صهیونیستی و دولت سابق آمریکا شده بود.رژیم صهیونیستی اخیرا صدور مجوز برای سخت و ساز در شهرک ها را در کرانه باختری و شرق بیت المقدس تشدید کرده است.مسئولان فلسطینی و بین المللی با تشدید شهرک سازی توسط اسرائیل، این اقدام را مانعی برای راه حل دو کشور می دانند.

رژیم صهیونیستی در مرز با اردن دیوار می سازد

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در بیانیه ای اعلام کرد برای محافظت از فرودگاه جدید خود، یک دیوار مرزی به طول چهار هزار و 500 متر در مرز با اردن احداث می کند.

به گزارش خبرگزاری شین هوا از بیت المقدس، این دیوار مرزی که 30 متر ارتفاع دارد در امتداد شهر ایلات در جنوب فلسطین اشغالی ساخته خواهد شد.

در این بیانیه تاکید شده هدف از ساخت این دیوار حائل محافظت از پرواز و فرود هواپیماها در این فرودگاه است.

هزینه ساخت این دیوار 300 میلیون شکل (Shekel) معادل 85 میلیون دلار آمریکا برآورد شده است.

منبع: صدا و سیما

مطالب پیشنهادی