12:35 1396/08/17

به گزارش مفتاح، یک شاهزاده سعودی که از آل سعود جدا شده و در یکی از کشورهای اروپایی به سر می‌برد، به تازگی اظهارات افشاگرانه‌ای علیه حاکمان عربستان مطرح کرده است.

«خالد بن فرحان آل سعود» در گفت‌وگو با شبکه آلمانی دویچه‌وله تصریح کرده است: کشور ما، پادشاهی ظلم و استبداد است،‌ نام من خالد بن فرحان بدون لقب امیر است، امارت و همه چیز را برای آنها (آل سعود) گذاشتم.

وی خاطر نشان کرد : تا پیش از آنکه درخواست پناهندگی سیاسی به آلمان ارائه کنم، مدت زیادی را در عربستان سعودی زندگی می‌کردم که با وحشت و تهدید سپری شد.

وی تصریح کرد که مقامات سعودی بارها تلاش کرده‌اند از طریق خواهر کوچکش شاهزاده ابتسام که در عربستان و تحت اقامت اجباری است، از وی باج‌خواهی کنند و معمولا مقامات سعودی،‌وی را به قتل خواهرش در صورت بازنگری نکردن در مواضعش تهدید می‌کنند.

بن فرحان همچنین گفته است مقامات سعودی تلاش کرده‌اند پدرش را هم تحت فشار قرار دهند، ولی وی به آنها اعتنایی نکرده است.

این شاهزاده جداشده از آل سعود گفته است هرگز از سرنوشتی که در انتظارش است،‌نمی‌ترسد : «من فقط از خدا می‌ترسم و اگر به خاطر رای و نظرم بمیرم، بهتر از آن است که به عربستان سعودی برگردم و در مقابل آنها(حکومت آل سعود) ذلت و خواری ببینم».

وی تاکید کرده است هرگز از مقامات کشورش عذرخواهی نخواهد کرد، این در حالی است که بیش از 50 درخواست از سوی سفارت سعودی در آلمان مطرح شده و از وی خواسته شده از پادشاه سعودی(ملک سلمان)عذرخواهی کند، ولی این درخواست‌ها را رد کرده است.

بن فرحان خاطر نشان کرد که دوست ندارم به من لقب امیر(شاهزاده) اطلاق شود،‌ من یک شهروند سعودی هستم و به آن افتخار می‌کنم، من امارت را برای آنها گذاشتم و در سایه این حکومت نمی‌توانم احساس عزت داشته باشم و به آن افتخار کنم.

متن کامل این مصاحبه را شبکه دویچه‌وله آلمان پخش کرده است.

خاطر نشان می‌شود برخی رسانه‌های عربی از  موج فرار دسته جمعی خانواده‌های تعداد زیادی از شاهزادگان و تاجران سعودی به خارج از عربستان خبر داده‌اند

بر اساس گزارش این رسانه‌ها،آمار موجود حاکی از این است که تعداد افراد خاندان حاکم سعودی بین 20 تا 30 هزار نفر است و تعداد زیادی از آنان بیم دارند هر لحظه دستگیر شوند به ویژه کسانی که از مخالفان به شمار می‌آیند یا در گذشته با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی مخالفت و یا از او انتفاد کرده‌اند.

این در حالی است که شامگاه شنبه سیزدهم آبان کمتر از یک ساعت پس از تشکیل هیئت تحقیق در مورد فساد به ریاست محمد بن سلمان، موج بازداشت‌ها در عربستان کلید خورد و در جریان آن 11 امیر سعودی و پنج وزیر و بیش از 30 تاجر بازداشت شدند.

منبع: تسنی

مطالب پیشنهادی