17:05 1396/08/08

به گزارش مفتاح، غرب با ادعای ایفای نقش در مورد ایجاد یک نظام دموکراتیک مبتنی بر اساس انتقال قدرت، آزادی بیان و حقوق بشر تمام دنیا را به هم ریخته و کشورهای مخالف این نوع نظام را به رژیم های دیکتاتور، مستبد و عقب مانده متهم می کند.

«الإباء» در مقاله ای به قلم «منیب السائح» نوشت: غرب نه تنها یک نظام سیاسی درستی در نظر نداشته و به دنبال تحمیل چنین نظامی بر ملت ها نیست، بلکه خود را معیار سنجش حق و باطل قرار داده است، به گونه ای که هر چه از سوی غرب صادر شود، حق مطلق و هر چه از جانب دیگران ارائه شده و مخالف آن باشد، باطل مطلق است.

غرور و خودبرتر بینی غرب به حدی رسیده است که خود را قیم ملت های جهان می داند، تا جایی که به بهانه گسترش دموکراسی کشورهای جهان را به استعمار برده و اموال و ثروت هایشان را چپاول کرده است، با شعار گسترش آزادی و آزادگی فرهنگ و تمدن مردم را دگرگون و با شعار حقوق بشر آنها را آواره کرده است.

عرب ها و مسلمانان هرگز جنایت بزرگ انگلیس علیه بشریت را فراموش نخواهند کرد، آن زمان که ملت فلسطین را از سرزمین آبا و اجدادی خود آواره کرد و با بهانه ای مضحک یعنی «بخشش سرزمینی بدون مردم به مردمی بدون سرزمین»  مرتکب جنایتی شد که لکه ننگ آن تا ابد بر پیشانی انگلیس باقی خواهد ماند.

جنایت انگلیس با اعلامیه شوم بالفور که در قالب نامه «آرتور جیمز بالفور» وزیر سابق امور خارجه این کشور به «والتر روچیلد» صادر شد، آغاز شد. او در این نامه تأکید کرده بود انگلیس تمام تلاش خود را برای ایجاد وطن ملی یهود در فلسطین به کار خواهد بست.  درست زمانی که مردم فلسطینی به صورت رسمی خواستار عذر خواهی انگلیس برای صدور چنین اعلامیه ای در هموار کردن مسیر اشغال سرزمین تاریخی خود هستند، «ترزامی» نخست وزیر انگلیس به صورت علنی اعلام می کند که «کشورش حتما و با تمام افتخار سالروز اعلامیه بالفور و تشکیل رژیم صهیونیستی را جشن خواهد گرفت».

«می» در نهایت گستاخی به مردم عرب از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای بازدید از انگلیس و شرکت در مراسم جشن صد سالگی اعلامیه بالفور در ماه نوامبر آینده دعوت به عمل آورد.

«می» در حقیقت نسخه کپی برابر اصل همان آرتور جیمز بالفو» است که در جنایت تشکیل رژیم صهیونیستی در قلب جهان اسلام سهیم شد. حال «می» با این اظهارات سخیفانه و گستاخانه بر این حقیقت تأکید می کند که جنایت او کمتر از شخص «بالفور» نیست چرا که اگر «بالفور» در تشکیل رژیم

صهیونیستی سهیم بود حال «می» و امثال او در بقا و استمرار این کیان غاصب تلاش می کنند.

اگر ما بخواهیم نام تمام کسانی که در غرب و کل جهان در تشکیل و بقای رژیم صهیونیستی سهم داشته اند، بیان کنیم باید نام  حکام و مقامات عرب و مسلمان را فراموش نکنیم، چرا که این حکام برای عادی سازی روابط با اسرائیل بر یکدیگر سبقت گرفته و این رابطه را به نوعی گدایی می کنند، برخی نیز با کشورها و جنبش های مقاومت و افراد مبارزه می کنند زیرا آنها را تهدیدی برای کیان رژیم صهیونیستی می دانند که این رژیم غاصب را به رسمیت نمی شناسند. نگاهی سریع به تحولات منطقه ما را نسبت به این حقیقت تلخ واقف می سازد.

منبع: ستاد حقوق بشر

مطالب پیشنهادی