14:05 1396/08/07

به گزارش مفتاح، شرکت فولاد مبارکه اصفهان اعلام کرد: با توجه به سیاست ها و حمایت های دولت تدبیر و امید ، تحویل محصول فولاد مبارکه به مشتریان داخلی در ۶ ماهه اول سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ رشد ۳۴ درصدی پیدا کرده است.

در گزارش شرکت فولاد مبارکه اصفهان آمده است: عرضه محصولات فولاد مبارکه به بازار داخل در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ با رشد ۴۲ درصدی همراه شد.

این اقدام شرکت فولاد مبارکه باعث شده که به رغم بهبود فضای کسب و کار و افزایش مصرف، شاهد کاهش واردات ورق های فولادی از ۳.۷ میلیون تن در سال ۹۴ به ۲.۸ میلیون تن در سال ۹۵ باشیم.

این شرکت از بدو راه اندازی(سال ۱۳۷۱ تاکنون) بیش از ۹۱ میلیون تن محصول به بازار عرضه کرده که ۱۹ درصد از آن در بازار های جهانی به فروش رسیده و از محل ارز اکتسابی، طرح های توسعه شرکت از ظرفیت ۲.۴ میلیون تن به ۱۰.۳ میلیون تن اجرا شده است. 

همچنین مسئولان این مجتمع پیش بینی می کنند که در سال ۹۶ با افزایش عرضه فولاد مبارکه و سایر تولیدکنندگان در بازار داخلی، واردات محصولات فولادی با کاهش ۴۰درصدی مواجه شود که نشان دهنده جهت گیری صنعت فولاد در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

در ادامه این گزارش آمده است: قیمت صادرات فولاد ایران در هر ماه متناسب با بازارهای جهانی تعیین می شود زیرا بازارهای مختلف جهانی در هر دوره زمانی دارای کشش قیمتی متفاوتی است که ناشی از میزان تقاضا، نرخ ارز، شرایط پرداخت و سطح رقابت است.

شرکت فولاد مبارکه با اشاره به اقدامات اخیر اتحادیه اروپا در وضع تعرفه برای واردکنندگان عمده فولاد به این اتحادیه عنوان کرد: بر خلاف ادعاهای مطرح شده این یک اقدام تنبیهی آن هم فقط در مورد ایران به خاطر ارزان فروشی این کشور نبوده بلکه اتحادیه اروپا به درخواست انجمن تولیدکنندگان فولاد اروپا با هدف حمایت از فولادسازان داخلی و بر خلاف فشار و اعتراض صنایع پایین دستی این اتحادیه نسبت به وضع تعرفه برای شرکت های صادر کننده ورق به داخل اتحادیه از کشورهای مختلف اقدام کرده است که برای محصولات ایرانی ۵۷.۵ یورو و برای کشور روسیه ۹۶ یورو به ازائ هر تن تعرفه واردات وضع کرده که امری طبیعی و درحال اجرا در اکثر کشورهاست.

منبع: فولادمبارکه

مطالب پیشنهادی