13:30 1396/08/07

به گزارش مفتاح، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه شب گذشته حریق گسترده یک انبار علوفه به سامانه ۱۲۵ گزارش شد، گفت: حریق به قدر گسترده بود که با تلاش ۶ ساعته ۳۰ آتش نشان مهار شد.

محمد شریعتی با اشاره به حادثه آتش سوزی بزرگ دیشب در انبار علوفه اظهار داشت: ساعت 23:25 طی تماس‌های مکرر با سامانه 125 سازمان آتش نشانی از حریق گسترده در یک انبار علوفه واقع در ابتدای بلوار شهدای هسته‌ای بعد از روشن دشت به سامانه 125 گزارش شد.

وی افزود: ستاد فرماندهی بلافاصله آتش نشانان ایستگاه‌های 4، 5، 7، 13، 15، 19 و 23 را به همراه 9 دستگاه خودروی سنگین و نیمه سنگین اطفائیه، خودروی تنفسی، آبرسان و همچنین افسران کشیک را به منظور اطفای حریق به محل حادثه اعزام کرد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان بیان کرد: زمانی که آتش نشانان به محل رسیدند شعله‌های آتش و دود ایجاد شده از حریق انبار روباز مملو از علوفه دام بود که در یک محوطه روباز انبار نگهداری شده بود و حریق ناشی از آن تاریکی شب را روشن کرده بود.

وی با اشاره به اینکه 30 تن از آتش نشانان در این حریق شرکت داشتند، گفت: آتش نشانان از چند جهت و با چند رشته لوله آبدهی پر فشار و مانیتورینگ، عملیات اطفای حریق را آغاز کردند و با آبگیری متوالی و با اجرای عملیات جدا سازی و خنک کردن بعد از 6 ساعت تلاش بی وقفه و نفسگیر توانستند حریق را مهار، پاکسازی و رفع خطر کنند.

شریعتی افزود: آتش نشانان برای جلوگیری از مشتعل شدن دوباره به کمک لودر و خودروهای آبرسان شهرداری برای تامین آب اطفائیه‌ها اقدام به پاک سازی کامل محل کردند.

وی با بیان اینکه نیروهای انتظامی، برق و عوامل شهرداری نیز در این حادثه به یاری نیروهای عملیاتی آتش نشانی شتافتند، بیان کرد: خوشبختانه این حادثه هیچگونه خسارات جانی به همراه نداشت.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی