6:52 1396/07/27

به گزارش خبرنگار مفتاح، محمد حسن قائدی‌ها در نشست خبری به مناسبت ساماندهی نیروی انسانی و هفته پیوند اولیاء و مربیان با اشاره به کسری 3 هزار نیروی انسانی در سیستم آموزش وپرووش استان جذب نیرو از راههای مختلف را تنها راه جبران این کسری عنوان کرد وافزود: یکی از انتقادهای اخیر نمایندگان به بنده، استفاده از خرید خدمت برای جذب نیرو بود. این درحالی است که این راه یکی از مصوبات خود نمایندگان در مجلس است وبهتراست در اقدامات خودشان بازنگری کنند.

وی با انتقاد از اجرای شتابزده طرح 6.3.3  و تامین نشدن زیر بناهای طرح برای تامین نیروگفت: یک پایه به دبستان اضافه شد در حالی که هیچ زیر ساختی محیا نشده بود. نمایندگان معترض به خصوصی سازی در اموزش وپرورش گلایه داشتند. آیا می شود مدرسه را بدون معلم گذاشت؟. طرح خرید خدمت یکی از بهترین روش جذب نیرو است و نمایندگان طرح 6.3.3 را مصوب کردند که باید در تصویب این طرح‌ها کمی  دقت داشته باشند.

 

سهم دانش آموزان مدارس غیردولتی اصفهان سه درصد بالاتر از میانگین کشوری

 

وی در ادامه آمار دانش آموزان مدارس روزانه  سال تحصیلی ۹۷ – ۹۶ را حدود ۷۹۶ هزار و ۶۳۰ دانش‌آموز در سطح استان اصفهان عنوان کرد وافزود: ثبت نام در مدارس بزرگسالان هنوز ادامه دارد.

 قائدیها  آمار دانش آموزان مقطع دبستان را  ۴۵۲ هزار و ۷۳۱ نفر و که معادل ۵۷ درصد از دانش‌آموزان استان اصفهان را تشکیل می دهد اعلام کرد وافزود: ۱۹۳ هزار و ۸۱۶ نفر در مقطع متوسطه اول و ۱۵۰ هزار و ۸۳ نفر نیز در مقطع متوسطه دوم  مشغول به تحصیل هستند.

 

طبق گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تعداد ۶۶۷ هزار و ۵۱۴ نفر در مدارس دولتی و ۱۲۹ هزار و ۱۱۶ نفر از دانش‌آموزان در مدارس غیر دولتی  ثبت‌نام کرده‌اند، که  سهم اصفهانی ها در  ثبت‌نام دانش‌آموزانشان در مدارس غیر دولتی ۱۴ درصد است که سه درصد از میانگین کشوری بالاتر است واین نشان می دهد اصفهانی ها حاضرند برای تحصیل فرزندانشان هزینه کنند.

 

رشد 4.5 درصدی دانش آموزان فنی وحرفه ایی

قائدیها در ادامه به سراغ دانش آموزان فنی وحرفه ایی رفت واز رشد 4.5 درصدی دانش آموزان این رشته ها خبرداد. بنا به گفته وی 41 درصد دانش آموزان در رشته های فنی وحرفه ایی وهنرستان مشغول به تحصیل هستند. وی در پاسخ به سوال خبرنگار مفتاح مبنی بر تاثیر گذاری هدایت تحصیلی ومیزان اختیار دانش آموزان گفت: افزوده شدن 6هنرستان به هنرستان های استان یکی از پارامترها بوده است. دانش آموزان با علاقه ثبت نام کردند وامسال مشکلات کمتری در هدایت تحصیلی داشتیم وسعی کردیم بستر مناسبی فراهم شود.

 

کمبود 3 هزار نیروی آموزشی در استان اصفهان

 

کمبود سه هزار نیرو در سال تحصیلی جدید واستفاده از تدابیر مختلف برای تامین این نیرو از جمله خرید خدمت که با مخالفت نمایندگان مجلس روبرو شد، خبری بود که مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به آن گفت: برای جبران کسری نیرو ۵۸۱ نفر فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان، ۳۹۱ نفر از    طریق ماده ۲۸ استخدام از طریق آزمون سازمان سنجش، یک هزار و ۵۸۸ نفر نیروی واجد شرایط پیش‌دبستانی‌ها و ۶۵۰ نفر از طریق خرید خدمات آموزشی نیروی آموزشی به سیستم آموزش و پرورش اضافه شده است تا مهر کلاسی بدون معلم نباشد.

 

یکی از محورهای صحبت قائدیها برگزاری انتخابات انجمن اولیاء ومربیان بود که طی دیروز وامروز در مداس استان برپا شده است. بنا به گفته وی 12 گروه بازرسی بر روند انتخابات نظارت خواهند داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش با توجه به روز تربیت بدنی هم گزارشی از وضعیت موجود در مدارس ارئه داد وگفت : به طور متوسط در طول سال برای هر نوبت 2 میلیون تومان سرانه تعلق می گیرد که تا کنون رقمی به این منظور به ودر حوزه تربیت بندی وسلامت به ما پرداخت نشده است.

در ادامه وی با اشاره به مناسب‌سازی مدارس برای ورزش و تحرک دانش‌آموزان برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، برگزاری المپیادهای دانش آموزی در مدارس و احیا بازیهای بومی ومحلی را یکی از اقدامت در راستای ارتقا ورزش در میان دانش آموزان قلمداد کرد.

 

وی همچنین ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس استان اصفهان را کمک به ارتقا ارتباطات اجتماعی اتباع عنوان کرد وگفت: در برابر انتقاد از ثبت نام اتباع غیر مجاز باید گفت، اگر این کودکان آموزش ببینند ارتقا اتباطات این کودکان با افراد جامعه بهتر است و امسال ثبت نام اتباع خارجی 7 درصد رشد داشته است.

 

مطالب پیشنهادی