17:30 1396/07/26

به گزارش مفتاح، رئیس جمهور آمریکا از تبانی «جیمز کومی» رئیس معزول پلیس فدرال این کشور (اف بی آی) و «هیلاری کلینتون» پرده برداشت.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا امروز در پیام هایی در حساب کاربری خود در توئیتر از تبانی «جیمز کومی» و «هیلاری کلینتون» پرده برداشت.

رئیس جمهور آمریکا در یکی از این پیام ها آورده است: «اِف‌بی‌آی» تأئید کرده است که «جیمز کومی» نامه ای را در راستای تبرئه «هیلاری کلینتون» مدت ها پیش از اتمام تحقیق و تفحص در این باره تنظیم کرده بود.

دونالد ترامپ در ادامه افزود: اینطور که معلوم است، جیمز کومی دروغ گفته، اطلاعات را به بیرون درز داده و حسابی هوای هیلاری کلینتون را داشت.

وی اضافه کرد: (کومی) بهترین اتفاق زندگی (هیلاری) بود.

لازم به ذکر است، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا ۱۹ اردیبهشت ماه سال جاری «جیمز کومی» رئیس پلیس فدرال این کشور (اف بی آی) را عزل کرد و در واکنش به برخی انتقادات از برکناری، بار دیگر به دموکرات ها حمله ور شد.

رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری در این باره اعلام کرده بود: دموکرات ها بدترین مطالب را درباره «جیمز کومی» به زبان می آوردند؛ از جمله اینکه می گفتند وی باید برکنار شود. اکنون چه شده که ابراز ناراحتی می کنند؟

ترامپ در پیام دیگری تأکید کرده بود: کومی تقریباً اعتماد همه جمهوریخواهان و دموکراتها  در واشنگتن را از دست داد. وقتی اوضاع ارام شود، همه از من تشکر و قدردانی می ‌کنند.

ماجرای رسوائی هیلاری کلینتون نیز به موضوع هک شدن ایمیل های «مایک پودستا» (رئیس مبارزات انتخاباتی هیلاری کلینتون)‌ بر می‌گردد.

گفتنی است، چهارشنبه ۱۵ دی ماه سال ۹۵، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با انتشار یک پیام توئیتری به حمایت از مصاحبه «جولیان آسانژ» مؤسس پایگاه افشاگر «ویکی لیکس» با شبکه تلویزیونی «فاکس نیوز» پرداخت و اعلام کرد: «جولیان آسانژ» گفته است که یک پسربچه ۱۴ ساله هم  می‌ توانست ایمیل های «مایک پودستا» (رئیس مبارزات انتخاباتی هیلاری کلینتون)‌ را هَک کند. چرا کمیته ملی دموکرات‌ ها اینقدر بی‌ احتیاط بوده است؟ البته «آسانژ» گفته است که این اطلاعات را روس ها در اختیار وی قرار نداده اند.

منبع: مهر

مطالب پیشنهادی