16:12 1396/07/22

به گزارش مفتاح، رئیس سازمان حج و زیارت پس از انتشار خبر اعتراض خانواده شهدای منا نسبت به عدم پیگیری حقوق‌شان در اینستاگرامش، دسترسی عموم به این صفحه را مسدود کرد.

جمعی از خانواده‌ شهدای منا ضمن مراجعه به صفحه اینستاگرامش رئیس سازمان حج و زیارت نسبت به عدم پیگیری حقوق‌شان اعتراض کردند اما حمید محمدی در اقدامی عجیب صفحه خود را شخصی و خصوصی کرد.

خانواده شهدای منا از عدم پیگیری حقوق معنوی خانواده شهدای منا در حج تمتع از سوی سازمان حج و زیارت معترض بوده و عنوان کرده بودند که باید مشروح و جزئیات مذاکرات حج اعلام شود ضمن اینکه باید مسئولان سازمان حج درباره مصوبات مذاکرات حج با مسئولان سعودی پاسخگو بوده و درباره عدم پیگیری حقوق خانواده شهدای منا توضیحات قانع کننده‌ای دهند.

این خانواده‌ها از عدم تعیین تکلیف وضعیت شهدای مفقود فاجعه منا، عدم تشکیل کمیته حقیقت یاب، لزوم عذرخواهی رسمی دولت عربستان سعودی بابت عدم کفایت لازم مدیریت حج، لزوم احقاق حقوق معنوی خانواده شهدای منا و همچنین عدم گذشت از خون شهدای منا و بیان صریح این موضوع در مذاکرات حج با طرف سعودی مطالبی را به حمید محمدی متذکر شدند.

موضوع یادشده را منتشر کرده بود که در این لینک می‌توانید آنرا مشاهده کنید و انسداد صفحه اینستاگرام حمید محمدی، اولین واکنش رئیس سازمان حج در پی این خبر بوده است.

با آنکه حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت بارها بر احقاق حقوق خانواده شهدای منا و سقوط جرثقیل مسجد الحرام اظهاراتی را بیان داشته است، اما این خانواده از عدم تحقق وعده‌های سازمان حج و زیارت و متولیان آن و پاس کاری بین دستگاه‌های و سازمان‌ها خبر می‌دهند.

حمید محمدی با آنکه دانشجوی ارتباطات اجتماعی است اما در زمینه برقراری ارتباط با رسانه‌ها بسیار ضعیف عمل کرده است تا جایی که از زمان مسئولیتش در این سازمان مصاحبه تفصیلی اختصاصی با هیچ رسانه‌ای نداشته که نقطه ضعف بزرگی برای یک مدیر محسوب می‌شود.

ضعف برخورد وی با رسانه‌ها و افکار عمومی همین بس که در پی اعتراض جمعی از خانواده شهدای منا در صفحه اینستاگرام رئیس سازمان حج، وی این صفحه را خصوصی و شخصی کرده است تا جایی که فقط افرادی که مورد تایید وی هستند می‌توانند نظر دهند.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی