16:00 1396/07/12

به گزارش مفتاح، محمد عبدالستار السید در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان در سوریه گفت: معرفی اسلام واقعی و تفسیر صحیح از قرآن کریم به ویژه جوانان راهکار مقابله با اندیشه تکفیری است.

ابوالفضل صالحی‌نیا، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه به همراه تسخیری، وابسته فرهنگی کشورمان  با محمد عبدالستار السید، وزیر اوقاف سوریه دیدار و در خصوص توسعه همکاری‌های فرهنگی فی مابین دو کشور، گفت‌وگو کردند.

صالحی‌نیا در سخنانی، ضمن تشکر از همکاری سازنده وزارت اوقاف سوریه با رایزنی فرهنگی ایران، به اجرای برنامه‌های دینی، قرآنی و فرهنگی اشاره کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان خواستار همکاری این وازرتخانه برای برگزاری مسابقه اینترنتی نبی الرحمه (ص) به مناسبت میلاد پیامبر (ص)، سمینار گفت‌وگوی ادیان و جشنواره هنری قرآن مجید در استان‌ها شد.

محمد عبدالستار السید، وزیر اوقاف سوریه به ضرورت توسعه همکاری‌های فرهنگی با ایران تأکید و از اجرای برنامه‌های دینی و قرآنی در سوریه استقبال کرد.

وی به نقش مؤثر ایران در مبارزه با تروریست‌ها و جریان تکفیری اشاره کرد و افزود: همزمان و به موازات مبارزه نظامی با تروریست‌ها و تکفیری‌ها باید به مقابله فکری و فرهنگی با تروریسم و اندیشه تکفیری پرداخت.

وزیر اوقاف سوریه اظهار کرد: برداشت، خوانش و تفسیر صحیح از اسلام واقعی را باید به مردم به ویژه جوانان عرضه کرد.

وی خاطرنشان کرد: من با همین انگیزه اقدام به تفسیر قرآن کریم کردم و در تلویزیون نیز ارائه می‌کنم و همواره تأکید دارم در خصوص این موضوع کار جدی شود.

در ادامه این دیدار، بنابر پیشنهاد وزیر اوقاف سوریه مقرر شد میزگردی با موضوع «روش نوین تفسیر قرآن کریم متناسب با شرایط روز» برگزار شود.

منبع: مهر

مطالب پیشنهادی