17:30 1396/07/05

به گزارش مفتاح، مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران در پاسخ به گلایه مدیران دفاتر خدمات مسافرتی در فعالیت زیرزمینی و غیر مجاز در برگزاری تور برای گردشگران داخلی و خارجی که به تهران سفر می‌کنند خواستار آن شد تا بخش خصوصی مشخصات افراد غیر مجاز را اعلام کنند.

رجبعلی خسروآبادی به مناسبت 5 مهر روز جهانی جهانگردی به دیدار تعدادی از مدیران دفاتر خدمات مسافرتی برگزیده پایتخت رفته بود، گفت: موج تحولات فعالیت‌های استارت تابی به زودی به گردشگری خواهد رسید و نوع خرید خدمات را برای عرضه کنندگان و خریداران متحول خواهد کرد

خسروآبادی گفت: دفاتری در صنعت گردشگری برنده هستند که از فناوری اطلاعات به بهترین شکل در توسعه کسب و کار خود استفاده می‌کنند، امروز عرضه کنندگان سنتی نمی‌توانند در بازار رقابتی باقی بمانند مگر از همین حالا اقدام به روزآمد کردن شیوه‌های فروش و تبلیغات کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران ادامه داد: قوانین و مقررات صنعت گردشگری نیز باید خود را برای این تغییرات به روز رسانی و کارآمد کنند تا برای مشکلات احتمالی به موقع راهکار قانونی داشته باشد.

خسروآبادی در پاسخ به گلایه مدیران دفاتر خدمات مسافرتی در فعالیت زیر زمینی افراد غیر مجاز در برگزاری تور برای گردشگران داخلی و خارجی که به تهران سفر می‌کنند خواستار آن شد تا بخش خصوصی به عنوان یک بازوی نظارتی مشخصات افراد غیر مجاز را برای معرفی به مراجع ذیصلاح به اداره کل میراث فرهنگی استان تهران اعلام کنند.

وی همچنین در خصوص مطالبه مدیران دفاتر مسافرتی در بازنگری نحوه محاسبه مالیات صنف گفت: موضوع مالیات دفاتر خدمات مسافرتی را از استاندار تهران و معاون گردشگری کشور تا رسیدن به یک پاسخ روشن از سازمان امور مالیاتی پیگیری خواهیم کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران در این بازدید از 5 تن از مدیران پیشکوست و خوش نام دفاتر خدمات مسافرتی با اهدا لوح سپاس تقدیر تشکر کرد.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی