11:05 1396/06/29

 

 

به گزارش مفتاح، سیدرسول رضیان مدیر دفتر ایمنی توزیع برق اصفهان در جمع خبرنگاران با  اشاره به برگزاری جلسات مختلف با هیأت‌های مذهبی گفت: امیدواریم مراسم عزاداری امسال پر شور، ایمن و بدون حاشیه برگزار شود  .

مدیر دفتر ایمنی توزیع برق اصفهان با بیان اینکه از مسئولان هیأت‌ها انتظار داریم در جهت درخواست انشعاب برق از کارشناسان مشاوره بگیرند، گفت: از محرم سال گذشته تا کنون 500 مورد انشعاب موقت برق واگذار شده است و امسال نیز برای عید غدیر 100 مورد انشعاب موقت واگذار کردیم.  

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر حادثه منجر به فوت نداشتیم، افزود: با اقدامات انجام شده و اطلاع رسانی در خصوص ایمن سازی هیأت‌ها امیدواریم امسال نسبت به سال قبل، تعداد حوادث کمتری را داشته باشیم.

مدیر دفتر ایمنی توزیع برق اصفهان با بیان اینکه دفتر ایمنی برق استان سه وظیفه دارد، تصریح کرد: حفظ جان پیمانکاران و پرسنل که در شبکه توزیع کار می‌کنند، از وظایف ما است، با اجرای دستورالعمل‌ها، دوره‌های آموزشی و بارزرسی‌هایی که انجام می‌دهیم روز به روز حوادث را کمتر می‌کنیم. همچنین اصناف پر خطر مانند صنف داربست بندها، جوشکاران ساختمانی و آلماتور بندها در دسته‌بندی ما قرار دارند، با این اتحادیه‌ها در ارتباط و برای آنها کلاس برگزار می‌کنیم 

وی در ادامه به نکات ایمنی برق در ماه محرم اشاره کرد وافزود:

هیات‌های مذهبی ، به هنگام برپایی چادر‌ها و خیمه‌های عزاداری اهل بیت (ع) لازم است حریم شبکه‌های برق را مد نظر داشته باشند . این فاصله یا حریم بطور متوسط 3 متر می‌باشد. همچنین اگر مشغول نصب علم یا پرچم های مخصوص عزاداری هستند باید از هر لحاظ حریم تاسیسات و شبکه های برق را در نظر داشته باشند .

وی با اشاره به اینکه شبکه های برق عایق نیستند افزود: از نصب علم و پرچم های عزاداری بر روی شبکه ها و پایه ها و تاسیسات برق جدا خودداری فرمایید شبکه های برق عایق نیستند ، به آن ها نزدیک نشوید.

مدیر دفتر ایمنی توزیع برق اصفهان تصریح کرد: از کابل ها و وسایل فرسوده به منظور برق دار نمودن محل برگزاری مراسم جدا خودداری فرمایید زیرا بیشترین حوادث برق گرفتگی و آتش سوزی از این طریق رخ داده است . برای تامین برق خیمه های عزاداری و مساجد از متخصصین برق استفاده نمائید .

برای ایجاد روشنایی محافل عزاداری از لامپ های کم مصرف (LED) استفاده نمائید .

در ادامه تصریح کرد: شبکه های 20 کیلو ولت بدون برخورد مستقیم نیز دارای میدان مغناطیسی هسشتند و بدون برخورد مستقیم نیز احتمال برق گرفتگی وجود دارد . باتوجه به اینکه اغلب خیمه ها و تکایا برای تامین برق محیط خود از تیرهای برق شهری استفاده می کنند و این کار اغلب بدون در نظر گرفتن سیستم حفاظتی ( فیوز مناسب ) و بصورت روکار انجام می شود ، توصیه می شود از اماکن مسکونی و تجاری که سیستم استاندارد دارند استفاده شود و سیستم برق رسانی را حتما به فیوز مناسب با آمپراژ مصرفی مجهز کنند .

مدیر دفتر ایمنی توزیع برق اصفهان گفت:از عبور دادن سیم‌ها و کابل های بدون روکش از لابه لای سازه های فلزی و چادر های برزنتی جدا خودداری شود ، چراکه کوچیکترین اتصال کوتاه ، بروز آتش سوزی را در پی دارد .

 

مطالب پیشنهادی