23:07 1396/06/27

پروژه نمایشگاه بین المللی اصفهان یک مطالبه مردمی؛ پروژه نمایشگاه بین المللی در خطر به تاریخ پیوستن/ باران پروژه را تهدید می‌کند

 

 

به گزارش مفتاح، مدیر عامل نمایشگاه بین المللی اصفهان، در جمع اصحاب رسانه از روند کند ساخت پروژه نمایشگاه بین المللی اصفهان در روشن دشت گله داشت و روند کند ساخت پروژه را ضرری بزرگ برای اصفهان نامید.

بنا به گفته رسول محققیان، در سال 95 قرار بر این می‌شود تا برای اتمام پروژه، 35 میلیارد افزایش سرمایه داشته باشد وتا پایان سال 95 پروژه تمام شود اما این اتفاق نمی‌افتد واین میزان اعتبار در مرداماه سال جاری محقق می‌شود.

وی از مذاکرات با شورای پنج خبر داد که با افزایش سهم وسرمایه 33 درصدی اتاق بازرگانی این پروژه در ابتدای سال 97 افتتاح شود. شورا قول داده است در جهت ارتقای کارآفرینی این اتفاق بیفتد.

محققیان پروژه نمایشگاه را مطالبه مردم وصنعتگران می‌داند ومعتقد است اگر این نمایشگاه  سر موعد مققر افتتاح نشود بازار رقابت نمایشگاهی عملا از دست اصفهان خارج می‌شود. همانطور که طی سالهای اخیر کشورهای همسایه توانستند این بازار را به نفع خودشان رقم بزنند.

مدیر عامل نمایشگاه، به سطح اختلاف موجود در پروژه اشاره داشت که با شروع بارندگی‌ها وسرازیر شدن آب، خسارت‌های هنگفتی به پروژه خواهد رسید و تاخیردر بهره برداری پروژه مساوی با غیر استفاده شدن این نمایشگاه خواهد بود.

وی تکمیل پروژه روشن دشت رایک مطالبه قلمداد کرد که اثر زیادی برای افزایش کارآفرینی خواد داشت. وی با صراحت از شهردار وشورای پنجم خواست تا پروژه نمایشگاه را در پنج اولویت پروژه های شهری قرار دهد.

وی تاکید که مخالف شهر نشینی وپروژه های شهری نیست، اما شهر سازی بودن کارافرینی اثری نخواهد داشت.

وی با یک عملیات سرانگشتی محاسبه کرد که در برگزاری نمایشگاه در محل فعلی در پنج سل اخیر، 27 هزار نفر از نمایشکاه دیدن کردند. اگر 60 هزار مسافر با پنج روز اقامت در اصفهان داشته باشمد کمک بزرگی به صنعت توریسم وگردشگر‌ی شهر خواهد کرد.

وی برآورد کرد، برای تکمیل فاز اول پروژه نمایشگاه بین الملی اصفهان 100 میالیارد بودجه نیاز دارد که تات کنون فقط 35 میلیارد آن محقق شده است.

وی با اشار به سند چشم انداز نمایشگاه گفت: هدف حفظ شرایز موجود است و بر اساس برنامه اولیه کار انجام می‌شود ولی به لحاظ فیزیکی فضا به اشباع رسیده است.

محققیان نگرش نمایشگاه به سند چشم نازرا تبدیل  نگرش سنتی به فرایند محور معرفی کرد.

بنا به گفته وی برنامه نمایشگاه بین المللی بر اساس سند چشم انداز مصوب شد؛ ما به دلیل محقق نشدن برنامه‌های کوتاه مدت در شهر اصفهان یک پروسه پنج ساله 89 تا 94 تعریف شد که همه برنامه ها به نتیجه رسید.

مطالب پیشنهادی