به گزارش مفتاح، پلیس بنگلادش از تظاهرات بیش از ۱۰ هزار نفر به سوی سفارت میانمار برای اعلام اعتراض خود نسبت به خشونت علیه مسلمانان روهینگیا خبر داده است.

براساس نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که خشونت ها در استان راخین میانمار موجب آواره شدن ده ها هزار مسلمان روهینگیا و فرار آنها به سوی مرز بنگلادش شده است، بیش از 10 هزار نفر در بنگلادش امروز دوشنبه در اعتراض به خشونت های نیروهای امنیتی میانمار علیه مسلمانان تظاهرات کردند.

این گزارش افزود: جمعیت گسترده ای از تظاهرات کنندگان در حالی که شعار الله اکبر سر می دادند، در اطراف بزرگترین مسجد بنگلادش تجمع کردند و قصد تصرف سفارت میانمار در شهر داکا را داشته اند.

پلیس بنگلادش نیز از ترس خشونت در زمان برگزاری این تظاهرات، تدابیر امنیتی را تشدید کرده است. گروه حفاظت اسلامی بنگلادش وعده داده است تا صدها هزار نفر از طرفداران خود را در اطراف سفارت میانمار مستقر خواهد کرد.

رئیس پلیس بنگلادش تاکید کرد: تاکنون ده هزار نفر به این اعتراضات پیوسته اند. نیروهای امنیتی بیشتری در سراسر شهر مستقر شده اند.

گروه حفاظت اسلامی تعداد شرکت کنندگان در این تظاهرات را بسیار بیشتر از ارقام اعلام شده از سوی پلیس دانسته است.

آمارهای سازمان ملل نشان می دهد بیش از 410 هزار مسلمان روهینگیا از آغاز موج تازه خشونت ها به بنگلادش فرار کرده اند. دیدبان حقوق بشر خواستار اعمال تحریم های هدفمند و تحریم تسلیحاتی علیه میانمار در واکنش به این بحران شده است.

دبیر کل سازمان ملل و مقام های ارشد حقوق بشر این سازمان ،میانمار را به خاطر اجرای عملیات نظامی ظالمانه و پاکسازی قومی در استان راخین محکوم کرده است.

موج جدید خشونت ها در میانمار پس از حملات هماهنگ شبه نظامیان به مقرهای پلیس و یک پایگاه نظامی در 25 اوت در استان راخین تشدید شده است.

یک آژانس امدادرسانی در بنگلادش نیز هشدار داده است که آوارگان روهینگیا به خاطر کمبود مواد غذایی، سرپناه و آب سالم در معرض مرگ و میر قرار گرفته اند.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی