به گزارش مفتاح، حجت الاسلام حمید‌رضا صادق زاده جانشین مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان، در نشست خبری فراخوان اولین جشنواره تولیدات رسانه‌ای 120 ثانیه ای با موضوع امر به معروف ونهی از منکر،  با تاکید بر خلأ موجود در مباحث عمیق درمساله  امر به معروف ونهی از منکرتاکید کرد: مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر یک نهاد غیر مردمی است که در سال 93 بنا شد وهدف اصلیش عمق بخشی به امر به معروف ونهی از منکر است.

صادق زاده با اشاره به اینکه برخلاف تصور جامعه نهاد رهروان امر به معروف هیچ اقدامی عملی وسلبی ندارد گفت: ما در مجمع هیات اندیشه ورز داریم که در این هیات 12 کمیته با موضوعات مختلف من جمله فضای مجازی، بازار واقتصاد اسلامی، بانوان خانواده، فرهنگیان وآموزش وپرورش، آسیب‌ها ومشکلات موجود را مطرح می‌کنند و با مسوولان در میان گذاشته می‌شود.

صادق زاده معتقد است دیوار کشیدن دور مساله امر به معروف به ضرر این واجب فراموش شده است وباید این مساله آسیب شناسی شود وجدای از مباحث سیاسی به آن پرداخت که در سالهای اخیر اقدامات بعضی از دستگا‌ ها این مساله را دچار مشکل کرده‌اند.

جانشین مجمع رهروان امر به معروف با اشاره به برگزری جلسات کارشناسی با اصناف و مطرح شدن مشکلات موجود در اصناف و تلاش برای تولیدات  ومحتوای مناسب گفت: در مساله امر به معروف خوبی‌ها بیان شده است اما کل قضیه به خوبی مطرح نشده است. امیدواریم جشنواره تولیدات رسانه‌ای 120 ثانیه‌ای، مطلعی برای ارتباط با مجمع رهروان امر به معروف باشد.

وی در ادامه با تاکید بر ارتباط مجمع رهروان امر به معروف با ستاد امر به معروف افزود: مجمع یک نهاد مردمی است وتلاش دارد برنامه های هم افزایی داشته باشد که پرداختن به مسائل اقتصادی واصناف، سیاسی، مسائل محیط زیست از مهمترین برنامه‌ها بوده است.

وی از ایجاد کارگروه اقتصاد اسلامی با مشارکت حوزه علمیه، دانشگاه واصناف خبر داد وبیان داشت: یکی از مشکلات آموزش نداشتن اصناف است که دورهای آموزشی برای اصناف برگزار شده است وتا کنون دو دوره داشته‌ایم. در مسائل سیاسی نیز تلاش شده است به دور از جریان خاصی سایسی باشیم، البته نسبت به مسائل سیاسی حساس هستیم.

صادق زاده با تاکید بر کم کاری در حوزه های مختلف به ویژه فرهنگی ادامه داد : تصور این است در این حوزه اقدامات انجام شده است اما می بینیم بسیاری از دستگاه های فرهنگی تعطیل است واقداماتی سطحی انجام شده است. اولویت ما صحبت با مسوولان بدون تخریب است که نتایج خودش را داشته است.

وی مجمع رهروان امر به معروف را یک نهاد مردمی نو بنیاد معرفی کرد که تلاش می‌کند با تولید محتوا در زمینه احیا امر به معروف بتواند تابوهای موجود در این زمینه را بشکند.

هدف جشنواره احیا واجب فراموش شده است

در ادامه این نشست خبری ماجد گودرزی دبیر جشنواره تولیدات رسانه ای 120 ثانیه‌ای با اشاره به اینکه امر به معروف فقط عفاف وحجاب نیست وجوانب مختلفی دارد که به فراموشی سپرده شده است گفت: یکی از اهداف جشنواره امر به معروف احیا یک امر یک واجب فراموش شده است که در جامعه گسترش بدهیم ودر کل جامعه تسری پیدا کند.

گودرزی دومین هدف را تولید محتوا بیان داشت وافزود: هدف دوم جشنواره تولید محتوا است چون بیشتر محتوا تولید شده در حوزه عفاف وحجاب است . جشنواره شامل ده موضوع کلی است امر به معروف در جامعه، امربه معروف ونهی از منکرسیاسی، نظارت در جامعه و مطالبه گری، نشاط در جامعه، اتش به اختیار درفرهنگ سازی امر به معروف، ، معرفی منکرات در  جامعه و اسیب های اجتماعی وترویج معروفات.

جشنواره تولیدات رسانهای ملی است و تبلیغات این جشنواره بر عهده مجامع رهروان امر به معروف و بسیج رسانه در استان هاست.

بنا به گفته دبیر جشنواره تا پایان مهلت ارسال آذرماهف نشست‌های مختلف تخصصی جهت تولید محتوا برگزار خواهد شد.

علاقمندان می‌تواننند آثار خود را به صورت دیجیتالی وصوتی از طریق سایت جشنواره به آدرس www.amrebrmaroof.ir   ارسال کنند. این جشنواره بخش جنبی نیز دارد وافراد آماتور می‌توانند تولیدات موبایلی وعکس های خود را با در نظر گرفتن 120 ثانیه وموضوع مطرح شده در جشنواره شرکت دهند. مهلت ارسال اثار تا آذرماه اعلام شده است.

مطالب پیشنهادی