15:12 1396/06/25

بسیج اساتید دانشگاه علامه‌طباطبایی در بیانیه‌ای تأکید کرد: تناقض در شعارهای دروغ غربی‌ها با چشم بستن بر نسل‌کشی در میانمار

به گزارش مفتاح، بسیج اساتید دانشگاه علامه‌طباطبایی در بیانیه‌ای نسل‌کشی و جنایات علیه مسلمانان میانمار را محکوم کرد.

بسیج اساتید دانشگاه علامه‌طباطبایی در بیانیه‌ای نسل‌کشی و جنایات علیه مسلمانان میانمار را محکوم کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

"من سمع رجلا ینادی یا للمسلمین فلم یجبه فلیس بمسلم» هرکس فریاد و استغاثه انسانی را بشنود که مسلمانان را به یاری و کمک می‌طلبد و به یاری او نرود مسلمان نیست. پیامبر اکرم(ص))"

جنایات دولت، ارتش و بودائیان افراطی میانمار علیه مسلمانان این کشور به حدی فجیع است که زبان از گفتن آن قاصر است. در حالی این جنایات علیه مردان، زنان و کودکان بی دفاع مسلمان روهینگیا انجام می‌شود که مدعیان حقوق بشر به دلیل حمایت‌های آمریکا از دولت میانمار، چشمان خود را بسته‌اند و رسانه های غربی مهر سکوت بر دهان زده‌­اند. مشاهده تصاویر هولناک کشتار روزانه و سازمان‌یافته زنان، مردان، کودکان و سالخوردگان بی‌پناه و بی‌دفاع، نشان از یک فاجعه جدید عظیم انسانی در عصر حاضر دارد.

صحنه‌های دلخراش و تکان‌دهنده قتل و سوزاندن انسان‌های بی‌پناه و ممنوعیت ارسال کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی و سانسور رسانه‌ای، اوج مظلومیت و بی‌پناهی مسلمانان میانمار را فریاد می‌زند.

این فجایع که در مقابل دیدگان دولتهای اسلامی و مجامع جهانی و دولتهای ریاکار و دروغگوی مدعی حقوق بشر از سوی دولت بی‌رحم میانمار، در حال رخ دادن است، حاکی از سیاست‌های متناقض و مزورانه دولتها و سازمان‌های مدعی دفاع از حقوق بشر است و به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) همانهایی که برای حیوانات دل می‌سوزانند، همان هایی که اگر در جوامعی که مستقل از آنها هستند و وابسته به آنها نیستند کوچکترین بهانه ای که پیدا کنند صدبرابر آن را بزرگ می کنند، اینجا در مقابل کشتار انسانهای بی گناه و بی دفاع سکوت می کنند و توجیح می کنند. این حقوق بشر اینهاست. حقوق بشر منقطع از اخلاق، منقطع از معنویت، منقطع از خدا.

بسیج اساتید دانشگاه علامه طباطبائی با ابراز تاسف عمیق و محکومیت کشتار بی‌رحمانه و نسل‌کشی مسلمانان میانمار و آواره سازی مردم مظلوم این کشور که برخلاف همه موازین حقوقی و انسانی است، یادآوری می‌کند که سرپوش گذاشتن غرب و نهادهای به اصطلاح حقوق بشری بر روی این فاجعه و چشم بستن بر نسل کشی بی‌رحمانه مسلمانان نشان از تناقض شدید در شعارهای دروغین کشورهای غربی دارد. برخورد غیرمسئولانه و بی اثر سازمان‌های بین‌المللی با موضوع کشتار مسلمانان میانمار یادآور سکوت و عدم واکنش مناسب این مجامع در قتل عام مسلمانان بوسنی است. با نگاهی به تاریخ معاصر آشکارا می‌بینیم که هرگاه مسلمان کشی راه افتاده است نقش سازمان های بین المللی و حقوق بشری در جلوگیری از جنایات از چند اظهار نظر عقیم و گاهی چند خط قطعنامه بی اثر تجاوز نکرده است.

در شرایطی که دولت میانمار در برابر نسل کشی مسلمانان سکوت کرده و نهادهای حقوق بشری نشان داده اند که هیچ اراده ای در پیگیری قتل عام مسلمانان ندارد، وظیفه دولت های اسلامی است که در برابر نسل کشی مسلمانان واکنشی فعال از خود نشان داده و دست کم با تشکیل اجلاس فوق العاده سران سازمان همکاری‌های اسلامی، عزم و اراده جدی خود را برای جلوگیری از کشتار و آوارگی بیشتر مسلمانان مظلوم میانمار نشان دهند.

بی‌شک اقدام بین‌المللی و فشار دیپلماتیک علیه مدعیان آمریکایی و اروپایی حقوق بشر و تلاش برای تجمیع اراده جهانی و علی‌الخصوص کشورهای مسلمان برای برخورد با دولت میانمار و حمایت از مسلمانان مظلوم آن کشور در حال حاضر یکی از وظایف مهم دولت جمهوری اسلامی ایران است. لذا از دولت محترم و بویژه وزارت امور خارجه انتظار می‌رود تا در قبال مصائبی که بر مردم مسلمان میانمار می‌گذرد، با در پیش گرفتن دیپلماسی فعال و مقتدر و استفاده از تمام ابزارهای موثر دیپلماتیک برای توقف جنایات، اقدامات لازم را از طریق رایزنی با کشورهای مختلف و استفاده از ظرفیت نهادها و مجامع بین‌المللی انجام دهد.

از مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود، از همه توانمندی‌های خود بویژه با به کارگیری دیپلماسی پارلمانی و استفاده از ظرفیت‌های اتحادیه بین المجالس جهانی برای کمک به پایان درد و رنج مسلمانان بی دفاع و مظلوم میانمار اقدام نماید.

باید یادآور شد که قوه قضائیه نیز مسئول پیگیری حقوقی و تعقیب قضایی دولت و ارتش میانمار در مجامع حقوقی جهانی است و انتظار می‌رود حداکثر تلاش حقوقی خود را برای جلوگیری از این نسل کشی ظالمانه به کار گیرد.

در پایان ضمن یادآوری این کلام آسمانی قرآن کریم در سوره انفال که خداوند رحمان می‌فرمایند: «... إِنِ اسْتَنْصَرُوکُمْ فِى الدِّینِ فَعَلَیْکُمُ النَّصْرُ... ؛ اگر گروهى (مومنان مهاجر) به خاطر حفظ دین و آئینشان از شما یارى طلب کنند، بر شما لازم است که به یارى آنان بشتابید.» با بیعت مجدد با آرمان های امام راحل(ره)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی)  و شهدای عظیم الشأن انقلاب اسلامی در حمایت از مظلومین و مستضعفین جهان و اعلام آمادگی برای کمک به همه سازمان‌ها و نهادهای مرتبط، از تمام اقشار و آحاد مختلف مردم مسلمان و انقلابی ایران و دیگر ملل اسلامی برای ایجاد یک اعتراض جهانی مؤثر دعوت به عمل می آید.

بسیج اساتید دانشگاه علامه‌طباطبایی

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی