12:48 1396/06/22

به گزارش مفتاح، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) ضمن محکوم کردن کشتار مسلمانان میانمار، گفت: به نظر خون انسان‌های غربی در منظر برخی آقایان دولت رنگین‌تر از خون مسلمانان شرقی است.

مهدی حسینی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) ضمن انتقاد از سکوت جهانی و سازمان‌های به اصطلاح حقوق بشری در مورد کشتار مسلمانان میانمار گفت: این کشتار یک بازی قدرت بین غرب و شرق است.

وی ادامه داد: هرچند مسائل مختلفی باعث ایجاد این نسل‌کشی شده است از جمله زمین‌های حاصلخیز منطقه ماراکانا که همیشه مورد مناقشه قدرت‌های جهان از جمله آمریکا و چین بوده است اما اینگونه مسائل موجب سلب وظیفه دینی و انسانی ما در قبال این اقدام موهن نمی‌شود.

حسینی با تاکید بر اینکه بیشترین کشته شدگان و آوارگان مسلمانان میانمار از میان برادران اهل تسنن هستند، اظهار داشت: به قول حضرت امام خمینی (ره) این انقلاب متعلق به تمام مستضعفین جهان است و تفاوتی بین مسلمان و غیرمسلمان ندارد چه برسد به اینکه این ظلم در حق مسلمانان رخ داده است.

این فعال دانشجویی با اشاره به این بیان پیامبر گرامی اسلام که فرمودند «هر کسی فریاد و استغاثه انسانی را بشنود که مسلمانان را به یاری و کمک می طلبد و به یاری او نرود، مسلمان نیست»، گفت: همینطور امیرالمؤمنین (ع) می‌فرمایند که اگر خلخال از پای یک زن یهودیه به ظلم در‌آورده شود جا دارد که مسلمان از این غصه دق کند؛‌ لذا در ادبیات دینی مظلوم هماره مورد حمایت قرار گرفته و به مقابله با ظالم امر شده است.

وی درمورد وظایف قوه مجریه و قضائیه در کشتار مسلمانان میانمار بیان داشت: قوای مجریه و قضائیه در مسائلی همچون کشتار مسلمانان میانمار خواب هستند. در قضیه فرانسه در همان ساعات اول رئیس‌جمهور موضع‌گیری کرد و پیام تسلیت و همدردی داد اما در مورد قضایای جهان اسلام از جمله فلسطین و میانمار اقدام قابل توجهی انجام نداد.

حسینی با اشاره به رویکرد انفعالی دستگاه دیپلماسی بیان داشت: به نظر خون انسان‌های غربی در منظر برخی آقایان دولت رنگین‌تر از خون مسلمانان شرقی است.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: وقتی دستگاه دیپلماسی فعال باشد و دغدغه رفع مشکلات این چنینی را داشته باشد می‌تواند اقدامات تاثیرگذاری تدارک دیده و در مجامع بین المللی ندای مظلوم را سر داده و به حمایت از مستضعفین عالم بپردازد. متأسفانه گویا برخی از مسئولین دعوی برای انجام کارهای تاثیرگذار بین المللی برای مردم مسلمان میانمار ندارند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: متأسفانه قوه قضائیه هم در این زمینه دچار اهمال و سستی شده و در رسیدگی و پیگیری پرونده حقوق بشر و اعاده حقوق مظلومین و مستضعفین رویکردی منفعل و غیرانقلابی پیش گرفته است.

وی تاکید کرد: ما به عنوان مسلمان در عمل به وظیفه شرعی خود باید حق مظلوم را از ظالم بستانیم و در صورت کوتاهی در پیشگاه حضرت حق توانایی پاسخگویی نخواهیم داشت.

حسینی در پایان تاکید کرد: لازم است به این نکته اشاره شود که جنبش دانشجویی به وظیفه ذاتی خود یعنی مطالبه و پیگیری آرمان‌های انقلاب جهانی حضرت روح الله ادامه خواهد داد، هرچند در این راه مسئولین و صاحبان مناصب وظایف خود را فراموش کرده باشند.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی