17:35 1396/06/14

به گزارش مفتاح، وزیر آموزش و پرورش به حواشی مربوط به پیشنهاد وجه در قبال دریافت رضایت نامه اجباری از برخی والدین دانش آموزان حادثه دیده هرمزگانی واکنش نشان داد.

محمد بطحایی در نشست هم اندیشی روسای ادارات و مدیران روابط عمومی آموزش و پرورش که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت پرونده حادثه داراب گفت: امیدواریم با اصلاح رویه ها در آینده شاهد بروز چنین اتفاقاتی نباشیم.

وی با اشاره به جلسه ی امروز با نمایندگان مجلس در کمیسیون آموزش، اظهار داشت: طی این جلسه مقرر شد کمیته ای مرکب از تعدادی از نمایندگان کمیسیون آموزش و کمیسیون عمران مجلس موضوع را پیگیری کنند و تکالیفی برای دستگاهها مقرر شد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: قرار شد بازنگری ضوابط و مقررات مربوط به اردوهای دانش آموزی با سرعت بیشتری انجام شود. در این بازنگری از نهادهایی چون پلیس راه و وزارت راه بیشتر استفاده خواهیم کرد و ملاحظات آنان در آیین نامه ها و ضوابط ما دیده شود.

وی با اشاره به بازنگری آیین نامه اردوها گفت: امیدواریم بتوانیم پس از تصویب  این آیین نامه در شورای عالی آموزش و پرورش سال تحصیلی آینده اردوها را با ضوابط جدید برگزار کنیم.

بطحایی تصریح کرد: به دنبال تاکید رییس جمهور، تردد شبانه اتوبوس ها برای اردوها را لغو کردیم یعنی اردوهایی که منجر به تردد شبانه شوند فعلا ملغی شده اند تا زمانی که آیین نامه به نتیجه برسد. اما اردوها ادامه دارند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: دو تیم برای بررسی موضوع تشکیل دادیم. برای تیم اول ابلاغ شد تعدادی از معاونین بازنگری آیین نامه را انجام دهند.

وی بیان کرد: گزارش اولیه حادثه از سوی معاونت پرورشی آماده شد که امروز از طریق روابط عمومی اطلاع رسانی می شود و  در گزارش اولیه هنوز نقاط مبهمی وجود داشت که لازم است برای ما و برای مردم روشن شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تیمی را مرکب از مسئول بازرسی، مسئول حراست و معاون پرورشی و یکی دو تن دیگر از معاونین تشکیل شد. ماموریت داده ام اگر لازم است با حضور در منطقه موضوع را به صورت جدی پیگیر باشند.

وی یادآور شد: مسئولان قضایی وارد ماجرا شدند و اطلاعاتی که لازم است در اختیارشان قرار می گیرد.

وی ادامه داد: به طور شفاف عواملی که باعث بروز این اتفاق بوده چه کسانی که سهل انگاری کردند یا خطاهایی که به دلیل کم توجهی به مقررات پیش آمده روشن شود.

بطحایی در واکنش به حواشی مربوط به پیشنهاد وجه در قبال دریافت رضایت نامه اجباری از برخی والدین نیز تصریح کرد: یکی از وظایف تیم تشکیل شده بررسی این موضوع است تا با مراجعه به اسنادی که آنجا هست دقیقا بررسی کنند.

وی بیان کرد: امروز یکی از نمایندگان به این موضوع اشاره کرد اما بنده شواهد کافی نداشتم، ظرف چند روز آینده این تیم به صورت مستند بررسی می کند که آیا چنین اتفاقی رخ داده است یا خیر. چون بر اساس مقررات حتما باید رضایت نامه کتبی از اولیا برای اردو وجود داشته باشد.

هدایت تحصیلی اجباری نیست

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اجباری بودن هدایت تحصیلی گفت: هدایت تحصیلی اجباری نیست مگر آنکه دانش آموز شرایط نمره ای را نداشته باشد یا نتواند حدنصاب لازم را کسب کند. از معاونت متوسطه خواسته ام متناسب با ظرفیت استانی اقدام کنند و اجباری وجود نداشته باشد.

منبع: مهر

مطالب پیشنهادی