16:35 1396/06/14

به گزارش مفتاح، رئیس کل جدید سازمان نظام پرشکی ایران گفت: کتاب ارزش نسبی خدمات سلامتی وقتی ارزش دارد که هیچ گونه دخالتی در آن نشود.

مراسم تودیع و معارفه رئیس سابق و رئیس جدید سازمان نظام پزشکی ظهر سه شنبه با حضور وزرای بهداشت و رفاه و سایر مدیران حوزه سلامت در سالن آمفی تئاتر بیمارستان قلب شهید رجایی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم علیرضا زالی رئیس سابق سازمان نظام پزشکی به تشریح دستاوردهای چهارسال گذشته این سازمان پرداخت و گفت: در حال حاضر  ۲۱ برنامه احصا شده و ما توانسته ایم برنامه استراتژیک را تدوین و به عنوان دستورالعمل ارائه دهیم.

وی به تطبیق مجمع آیین نامه اخلاق حرفه ای با نظام پزشکی به عنوان یکی از دستاوردها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر از نظر پشتیبانی و لجستیک در جایگاه مناسبی قرار داریم.

زالی با اشاره به صدور آنلاین پروانه نظام پزشکی افزود: در سال گذشته سه هزار پروانه نظام پزشکی به صورت آنلاین صادر شد.

وی از اصلاح اطلاعات ۵۰ هزار نفر از همکاران جامعه پزشکی خبر داد و گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد خدمات نظام پزشکی اصلاح شده است.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ شهرستان هیات مدیره مستقل نظام پزشکی دارند، اظهار کرد: در شهریور ۹۲ که بنده سازمان را تحویل گرفتم در پرداخت حقوق نیز با مشکل مواجه بودیم اما امروز این قول را به رئیس جدید می دهم که حداقل تا ۱۸ ماه آینده مشکلی وجود نخواهد داشت.

وی با اعلام اینکه ۱۵ میلیاردتومان کمک به هیات مدیره های شهرستانها از سوی سازمان صورت گرفته است، گفت: سازمان نظام پزشکی به عنوان گرانی‌گاه صنف پزشکی تلقی می شود و اگر مسیری جز همگرایی را طی کند دچار آسیب خواهد شد.

در ادامه دکتر علی نوبخت رئیس کمیسیون درمان مجلس با عنوان این مطلب که اجرای طرح تحول سلامت تنها در تامین اعتبار و منابع پایدار مشکل دارد، افزود: این طرح به قدری در خارج از مرزها موفق بوده است که روزنامه گاردین اخیرا به این موضوع در دولت روحانی پرداخته است.

اعتراض در کف خیابان در شأن جامعه پزشکی نیست

وی با انتقاد از اعتراضات برخی از گروه های پزشکی در مقابل وزارت بهداشت افزود: حضور برخی ازگروه های پزشکی به نشانه اعتراض در کف خیابان در شأن جامعه پزشکی نیست اگر به وزارت بهداشت اعتماد می کردند مسائل قابل حل بود.

نوبخت ادامه داد: من این اعتماد را می دهم که مسئله ای نیست که بین سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت لاینحل بماند.

رئیس کمیسیون درمان مجلس خاطرنشان کرد: مسائل و مشکلات باید در صنف حل شود و ما آماده ایم برای حل مشکلات نظام پزشکی و حرفه پزشکی کمک کنیم.

همچنین علی ربیعی در این مراسم با بیان این مطلب که سازمان نظام پزشکی در چهارسال مدیریت دکتر زالی دوران آرامی را طی کرده است، بیان کرد: کسی نیست که با دکتر فاضل آشنا نباشد و به نظر بنده حضور ایشان در راس سازمان نظام پزشکی موجب فزونی سرمایه این سازمان می شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی: یکی از مشکلات جامعه، بیمه ها هستند

در ادامه این مراسم دکتر ایرج فاضل رئیس کل جدید سازمان نظام پزشکی ایران با عنوان این مطلب که ما پزشکانی صبور و کارآمد داریم، یکی از بزرگترین اولویت های بنده تثبیت حرمت و منزلت جامعه پزشکی است ما نباید اجازه دهیم جایگاه پزشکی خدشه دار شود.

وی با اعلام اینکه اساس کار طبابت خدمت به مردم است، ادامه داد: توصیه من به پزشکان این است که سعی کنید مردم از مطب خشنود بیرون بیایند.

رئیس کل جدید سازمان نظام پزشکی گفت: راه های برون رفت از مشکلات جامعه پزشکی گفتگو است به طوری که اگر پزشکان عمومی دچار مشکل هستند باید با خودشان برای راه های برون رفت از این مشکلات گفتگو کنیم.

فاضل ادامه داد: در پزشکی ایده آل نباید رابطه مالی وجود داشته باشد، افزود: الان یکی از مشکلات جامعه، بیمه ها هستند.

وی با اعلام اینکه کتاب ارزش نسبی خدمات سلامتی وقتی ارزش دارد که هیچ گونه دخالتی در آن نشود تاکید کرد: یکی از کارهای بنده در اولین روزهای حضورم در سازمان نظام پزشکی این است که چاپ آخر این کتاب آماده شود تا بتوانیم به اختلافات جامعه پزشکی پایان بدهیم.

فاضل با تاکید بر اینکه کتاب تعرفه ها نباید دست بخورد، تصریح کرد: اولین کار بنده در نظام پزشکی این است که چاپ آخر کتاب را با جامعه پزشکی بررسی کنیم تا اختلافات تمام شود.

فاضل گفت: اندوخته یک عمر آبرو را در معرض قضاوت همکاران قرار داده ایم و امیدوارم بتوانم گام های موثری درتعامل با وزارت بهداشت برداریم.

رئیس جدید سازمان نظام پزشکی اظهار کرد: برجام به ما نشان داد که می شود بسیاری از مشکلات را با گفتگو حل کرد.

وزیر بهداشت: نباید تقابل بین صنف و دولت اتفاق افتد

همچنین دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت در این جلسه با بیان این مطلب که کتمان نمی کنیم که در کشوری زندگی می کنیم که در معرض آسیب قرار دارد، افزود: این آسیب ها تنها منحصر به مردم نیست بلکه نخبگان بیشتر گرفتار هستند و جامعه پزشکی هم مستثنا از این موضوع نیست.

وی یکی از وظایف سازمان نظام پزشکی را توجه به مشکلات در حوزه اخلاق پزشکی دانست و گفت: ما گرفتاری ها و محرومیت های زیادی داریم و باید در دفاع از جامعه پزشکی گام های موثری برداشته شود ولی قبل از آن باید برادری خود را ثابت کنیم.

هاشمی بیان کرد: ثابت کردن برادری جامعه پزشکی به مردم دست سازمان نظام پزشکی است زیرا برخی لباس پزشکی را اشتباهی تن کردند.

وزیر بهداشت ادامه داد: سازمان نظام پزشکی زمانی می تواند با قدرت از جامعه پزشکی دفاع کند که از مردم حمایت کند و مردم هم زمانی حمایت می کنند که حقوق آنها توسط جامعه پزشکی رعایت شده باشد.

وزیر بهداشت در پایان گفت: نباید تقابل بین صنف و دولت اتفاق افتد کار با همکاری و همفکری به ثمر می نشیند.

منبع: مهر

مطالب پیشنهادی