به گزارش مفتاح، در حالی که آمریکا و اروپا صادرات تسلیحات به میانمار را ممنوع کرده‌اند اما رژیم صهیونیستی برای تداوم کشتار مسلمانان «روهینگیا»، سلاح برای ارتش میانمار می‌فرستد.

در حالی که قتل عام و نسل‌کشی مسلمانان «روهینگیا» توسط ارتش میانمار ادامه دارد اما رژیم صهیونیستی به ارسال و فروش تسلیحات به نظامیان این کشور ادامه می‌دهد.

به نوشته وبگاه روزنامه «هاآرتص» علی‌رغم انتقادات مجامع و نهادهای بین‌المللی از کشتار مسلمانان روهینگیا اما دولت اسرائیل همچنان برای ارتش میانمار سلاح‌های پیشرفته می‌فرستد.

ژنرال «آئونگ هلاینگ» از فرماندهان ارتش میانمار در سپتامبر سال 2015 طی سفر به فلسطین اشغالی با «رووین ریولین» رئیس اسرائیل و تولید کنندگان اسرائیلی سلاح دیدار داشته و قراردادهایی را برای خرید تسلیحات مختلف امضا کردند.

همچنین رئیس اداره همکاری‌های نظامی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در تابستان همان سال به میانمارسفر کرده و قراردهای بیشتری برای فروش تسلیحات به این کشور امضا کرد. البته دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی از رسانه‌ای شدن هر دو این سفرها جلوگیری کردند.

در آگوست سال 2016 نیز یک شرکت نظامی صهیونیستی تصاویری را از آموزش نظامیان ارتش میانمار توسط عاملان خود در این کشور به همراه تسلیحات اسرائیلی ارسالی در وبگاه خود منتشر کرد.

دیوان عالی رژیم صهیونیستی اما برای شستن دست خود از خون مسلمانان میانمار، در ماه جاری (سپتامبر) جلسه استماعی را به درخواست گروه‌های حقوق بشری جهت پایان دادن به صادرات سلاح به میانمار برگزار خواهد کرد.

وزارت جنگ این رژیم اما با این تصمیم دادگاه مخالفت کرده و گفت صادرات سلاح هیچ ارتباطی به محاکم قضایی نداشته و این مسئله کاملا نظامی و دیپلماتیک است.

اصرار رژیم صهیونیستی برای فروش تسلیحات به میانمار در حالی است که حتی ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا نیز هرگونه صادرات سلاح به این کشور را ممنوع و تحریم کرده‌اند.

داده‌های سازمان ملل متحد نشان می‌دهد که از زمان آغاز سرکوب‌گری و نسل‌کشی اقلیت مسلمان در میانمار توسط بودائیان و ارتش میانمار، تا کنون بیش از 4هزار نفر کشته و نزدیک به 60 هزار نفر آواره شده‌اند.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی