به گزارش مفتاح، 2 سال است که از فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر پیگیری ابعاد مختلف فاجعه منا توسط کمیته حقیقت‌یاب می‌گذرد، 2 سال است که مسؤولان حج و زیارت مرتب به ما می‌گویند نگران نباشید پیگیری می‌کنیم اما خبری از این اقدامات نیست.

«فرشته روح افزا» همسر دکتر حاتمی از چهره های علمی کشور که سال گذشته در حادثه مسجدالحرام عروج کرد، در یادداشتی در سالگرد شهادت شهدای منا از عدم رسیدگی به ابعاد مختلف این موضوع و شهادت تعدادی دیگر از شهروندان ایرانی در سقوط جرثقیل در مسجد الحرام پرداخت و از انفعال مسئولان انتقاد کرد.

متن کامل این یادداشت بدین شرح است:

2 سال است که در غم فراغ حاجیان مظلوم‌مان می‌سوزیم، 2 سال از فاجعه کشتار حاجیان در مسجدالحرام و منا گذشت.

2 سال است که از فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل و پیگیری ابعاد مختلف این موضوع توسط کمیته حقیقت‌یاب می‌گذرد، 2 سال است که مسؤولان حج و زیارت ما مرتب به ما می‌گویند نگران نباشید پیگیری می‌کنیم.

2 سال است که سعودی نزدیک به 7000 نفر را در حج 94 کشت ولی هیچ نهاد حقوق‌بشری نه در دنیا و نه کشور ما کاری نکرد، 2 سال از زانو زدن وزیر امور خارجه ما و بعد اظهارات ایشان مبنی بر اینکه «نزدیک به 500 زائر ما در حج کشته شدند ولی ما روابط خود را قطع نکردیم» گذشت.

2 سال است که ما هنوز منتظریم تا ببینیم چه کسی در عربستان مقصر جرثقیل است و چه کسی حاجیان را در منا قتل‌عام کرد، 2 سال از تحقیر ما در حج 94 گذشت و هیچ مسؤولی دل نسوزاند.

اگر نبود پیام تاریخی و حمایت‌های مقام معظم رهبری و رشادت‌های ایشان، معلوم نبود همین الان بدن‌های مطهر این شهیدان چه بر سرشان آمده بود و حالا پس از حادثه ساختگی سفارت عربستان در خبر‌ها خوانده‌ایم که مسؤولان عربستان سعودی به ایران می‌آیند تا خسارت برای ساختمان‌شان تعیین کنند، یعنی آجرهای سفارت عربستان ارزش دارند که کمیته حقیقت‌یاب‌شان بیاید و تعیین خسارت کند اما نزدیک به 500 شهید ما نه... یعنی باید مشخص شود یک ساختمان آنها چه شده اما علت شهادت دانشمند فضایی و شهید رکن‌آبادی و بقیه شهدای مظلوم منا خیر، یعنی ارزش آجر سعودی بیشتر از خون پاک 500 شهید ما است. مسؤولان ما به کجا می‌روند؟!

چرا عربستانی که دستش تا مفرق به خون یمنی‌ها آلوده است، در عراق و سوریه از داعش حمایت می‌کند، در افغانستان و پاکستان با حمایت از طالبان سال‌هاست مسلمان‌کشی می‌کند حالا باید برای ما پیغام بدهد که امیدواریم آنها از ما به نیکی یاد کنند؟ کدام نیکی؟! زدید و می‌زنید و کشتید و می‌کشید، حالا باید از یزید زمانه به نیکی یاد کنیم؟! چرا مسؤولان کاری نمی‌کنند؟

صدای ناله شهدای مظلوم منطقه و بچه‌های بی‌گناه را نمی‌شنوید؟ ما از اشک چشم یتیمان‌مان بگذریم، ما از حنجره بریده شده حججی بگذریم، ما از بدن‌های تکه‌تکه شده بچه‌های یمن بگذریم، ما از تکه‌های بدن مسلمانان در درگیری‌های تروریستی عراق و بمب‌های سعودی در افغانستان بگذریم، ما از زکزاکی و نمر بگذریم، ما باید از چه بگذریم؟

چرا مسؤولان ما اجازه می‌دهند سعودی‌ها برای سفارت‌شان تعیین خسارت کنند اما ما  اجازه نداشته باشیم درباره سرنوشت دانشمند فضایی ما که در حادثه جرثقیل حین کمک دیده شده و بعد کیلومتر‌ها آن‌طرف‌تر بدن پاکش را بدون هیچ آثار شکستگی یا لهیدگی تحویل گرفته‌ایم، سوال کنیم؟

چرا مجلس ما 2 سال است که از این حادثه می‌گذرد؟ هیچ سوالی از این آقایان نکرد که کمیته حقیقت‌یاب چه شد، اگر عربستان محق است برای تعیین خسارت چند تا آجرش، ما کجا محق هستیم؟ تا اعتراض می‌کنیم به اینکه چه شد فورا یک مصاحبه می‌کنند ما دیه می‌دهیم، ما دیه نمی‌خواهیم، ما حق‌مان را مطالبه می‌کنیم. چرا در هیچ دادگاه بین‌المللی و داخلی عربستان محکوم نشد؟

چه کسی به اینها اجازه داده خود را برادر ما بدانند؟! رهبر انقلاب در پیام حج 96 اشاره کردند که فتنه‌انگیزی و آتش‌افروزی و تبدیل کشور‌های اسلامی به دوزخ ناامنی و اختلاف در دنیای اسلام را در حج مطالبه کنید. مولا و مقتدای ما! مقام معظم رهبری!

ما خانواده شهدای مسجدالحرام و منا با لبیک به ندای شما، تا آخرین قطره خون‌مان پشت‌سر شما ایستاده‌ایم، اگر نبود پیام شما و دعای‌تان برای این شهدای مظلوم در فاجعه 94، مشخص نبود چگونه التیام می‌یافتیم.

ما از رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه و نمایندگان مجلس و وزیر ارشاد و نمایندگان سازمان حج و زیارت مطالبه خون بناحق ریخته شهیدان‌مان را موکدا داریم.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی