17:27 1396/06/07

با همت آتش نشانان صورت گرفت؛ زنده بیرون آمدن کارگر ساختمانی از زیر آوار

 

به گزارش مفتاح وبه نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان؛ پیش از ظهرامروز حادثه محبوس شدن کارگر ۴۶ ساله زیر آوار به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد. به محض دریافت تماس ستاد فرماندهی اکیپ‌های عملیاتی ایستگاه‌های همجوار ۱۴ و ۱۶ را به همراه تجهیزات لازم به محل حادثه اعزام کرد.

 

 محمد شریعتی مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش نشانی در خصوص این حادثه اظهار داشت: کارگر ساختمانی حین تخریب  منزل مسکونی قدیمی در بافت فرسوده یکی از محله های شهر مشغول به کار بوده است که ساختمان حین عملیات، به طور کامل تخریب وکارگر دچار حادثه می شود.  

شریعتی ضمن بیان اینکه متاسفانه کارگر مذکور از ناحیه لگن ، شکم و سر به شدت مصدوم و در میان آوارها محبوس شده بود گفت:

اکیپ‌های عملیاتی بعد از رسیدن به محل حادثه، در یک عملیات سریع و حساس ضمن ایمن سازی محل و کشیدن نوار خطر جهت جلوگیری از تجمع افراد و خطرات بعدی، اقدام به آزاد سازی فرد حادثه دیده از میان آوارها کردند.

 

 

وی با تاکید بر اینکه این عملیات از حساسیت خاصی برخوردار بود و آور‌برداری با  توجه به شرایط محل حادثه با احتیاط کامل و در نتیجه با صرف زمان لازم انجام شد، گفت: خوشبختانه کارگر زنده از زیر آوار خارج وتحویل به عوامل اورژانس حاضر در محل شد.

 

وی در پایان ضمن اشاره به اینکه علت حادثه توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی در حال بررسی است، اظهار داشت:یکی از مشکلات بافت فرسوده، سختی عبور ومرور به ویژه برای خودروهای امدادی است که این مشکل در  بیشتر شهرهای کشور وجود دارد و متاسفانه بافت فرسوده محدوده آسیب پذیر شهر نیز محسوب می‌شود وباید تمهیداتی اندیشیده شود.

مطالب پیشنهادی