17:30 1396/06/07

به گزارش مفتاح، رئیس انجمن چشم پزشکی ایران گفت: مردم برای تایید سلامت بینایی فقط باید به چشم پزشک مراجعه کنند، زیرا اپتومتریست ها حق دخالت در تشخیص و درمان بیماری های چشمی را ندارند.

دکتر محمود جباروند صبح سه شنبه در نشست خبری بیست و هفتمین کنگره چشم پزشکی ایران که قرار از ۱۳ تا ۱۶ آذر ماه در مرکز همایش های رازی تهران برگزار شود، اظهار داشت: سلامت بینایی برای هر فردی خیلی مهم است و از همین رو در تشخیص و درمان بیماری های چشمی این چشم پزشک است که فقط حق دخالت دارد.

وی با اعلام اینکه خیلی از مردم بیماری های چشمی را نمی شناسند تاکید کرد: مردم برای تایید سلامت بینایی خود فقط باید به چشم پزشک مراجعه کنند.

رئیس انجمن چشم پزشکی ایران با اعلام اینکه اپتومتریست ها حق دارند در حیطه عیوب انکساری و درمان آن کار کنند، ادامه داد: تشخیص و درمان بیماری های چشمی در انحصار چشم پزشکان است.

وی با اعلام اینکه اپتومتریست فقط برای تعیین نمره عینک و عیوب انکساری آموزش دیده اند، تاکید کرد: تشخیص و درمان بیماری های چشمی از لبه پلک تا ته چشم فقط بر عهده چشم پزشکان است.

جباروند با اعلام اینکه چشم پزشکان به عیوب انکساری تسلط کامل دارند، افزود: تمام چشم پزشکان این دوره ها را گذرانده اند اما اپتومتریست ها با توجه به اینکه درباره عیوب انکساری آموزش دیده اند از همین رو چشم پزشکان در این خصوص با اپتومتریست ها همراه هستند اما موضوع تشخیص و بیماری های چشمی چیزی نیست که اپتومتریست ها بتواند ورود کنند.

رئیس انجمن چشم پزشکی ایران با بیان این مطلب که تعیین نمره عینک طبی به تنهایی به معنای سلامت چشم نیست، افزود: آنچه که نظر وزارت بهداشت درباره روند تشخیص و درمان بیماری های چشمی است ما می پذیریم.

جباروند در ارتباط با وزارت دکتر هاشمی به عنوان  یک چشم پزشک و نقش او در چنین تصمیم گیری هایی گفت: متاسفانه تعرفه های چشم پزشکی در دوره وزارت ایشان رشد آنچنانی نداشته در حالی که سایر تعرفه های پزشکی دو یا سه برابر شده است.

منبع: مهر

مطالب پیشنهادی